Ik heb een sitecom wl-143 op de kop getikt.
Maar ik krijg geen internet toegang als ie rechtstreeks op het glasvezelmodem aangesloten is (provider is XMS).
De router werkt daarentegen wel goed (contact met internet) als ik achter mijn eigen Netgear router hang die op zijn beurt dan aan modem is aangesloten.
Details (pro forma):
- zowel met laptop met XP SP3 als met Vista laptop werkt het niet.
- op vista laptop heb ik zonealarm (free basic version)
- zowel last van als ik via wireless contact heb met de router, alsmede ook via LAN
- ik heb wel contact met de router, maar geen contact met internet.
Al gedaan :
- ip renew in configuratie scherm
- router gereset, nog een extra geupgrade met laatste versie + reboot
- glasvezelmodem een uur uit gehad en opnieuw geprobeerd
- bij iemand anders in de wijk op glasvezelmodem aangesloten, werkt daar ook niet.
- ook een keer static IP instellen op de router
- ook een keer MAC adres gecloned.
- instel-wizard van de router gebruikt, met zowel dyn. alsmede static gegevens invoeren.
Maar: Ik krijg deze router niet gekoppeld aan internet. Wat ik ook probeer.
Verder :
- als ik pc rechtstreeks aansluit op glasvezelmodem heb ik wel internet.
- netgear router die ik heb, die staat op dyn. adres vragen aan ISP. Dus het moet wel werken....
Hoe kom ik verder ? Want deze router is bedoeld op een plek te komen waar ie rechtstreeks op het glasvezelmodem wordt aangesloten.
groetjes
jjohnhz
Maar ik krijg geen internet toegang als ie rechtstreeks op het glasvezelmodem aangesloten is (provider is XMS).
De router werkt daarentegen wel goed (contact met internet) als ik achter mijn eigen Netgear router hang die op zijn beurt dan aan modem is aangesloten.
Details (pro forma):
- zowel met laptop met XP SP3 als met Vista laptop werkt het niet.
- op vista laptop heb ik zonealarm (free basic version)
- zowel last van als ik via wireless contact heb met de router, alsmede ook via LAN
- ik heb wel contact met de router, maar geen contact met internet.
Al gedaan :
- ip renew in configuratie scherm
- router gereset, nog een extra geupgrade met laatste versie + reboot
- glasvezelmodem een uur uit gehad en opnieuw geprobeerd
- bij iemand anders in de wijk op glasvezelmodem aangesloten, werkt daar ook niet.
- ook een keer static IP instellen op de router
- ook een keer MAC adres gecloned.
- instel-wizard van de router gebruikt, met zowel dyn. alsmede static gegevens invoeren.
Maar: Ik krijg deze router niet gekoppeld aan internet. Wat ik ook probeer.
Verder :
- als ik pc rechtstreeks aansluit op glasvezelmodem heb ik wel internet.
- netgear router die ik heb, die staat op dyn. adres vragen aan ISP. Dus het moet wel werken....
Hoe kom ik verder ? Want deze router is bedoeld op een plek te komen waar ie rechtstreeks op het glasvezelmodem wordt aangesloten.
groetjes
jjohnhz