router sitecom wl-143 krijgt geen IP nr van ISP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjohnhz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2009
Ik heb een sitecom wl-143 op de kop getikt.
Maar ik krijg geen internet toegang als ie rechtstreeks op het glasvezelmodem aangesloten is (provider is XMS).

De router werkt daarentegen wel goed (contact met internet) als ik achter mijn eigen Netgear router hang die op zijn beurt dan aan modem is aangesloten.

Details (pro forma):
- zowel met laptop met XP SP3 als met Vista laptop werkt het niet.
- op vista laptop heb ik zonealarm (free basic version)
- zowel last van als ik via wireless contact heb met de router, alsmede ook via LAN
- ik heb wel contact met de router, maar geen contact met internet.

Al gedaan :
- ip renew in configuratie scherm
- router gereset, nog een extra geupgrade met laatste versie + reboot
- glasvezelmodem een uur uit gehad en opnieuw geprobeerd
- bij iemand anders in de wijk op glasvezelmodem aangesloten, werkt daar ook niet.
- ook een keer static IP instellen op de router
- ook een keer MAC adres gecloned.
- instel-wizard van de router gebruikt, met zowel dyn. alsmede static gegevens invoeren.
Maar: Ik krijg deze router niet gekoppeld aan internet. Wat ik ook probeer.

Verder :
- als ik pc rechtstreeks aansluit op glasvezelmodem heb ik wel internet.
- netgear router die ik heb, die staat op dyn. adres vragen aan ISP. Dus het moet wel werken....

Hoe kom ik verder ? Want deze router is bedoeld op een plek te komen waar ie rechtstreeks op het glasvezelmodem wordt aangesloten.

groetjes

jjohnhz

weet je wel zeker dat de router goed is aangezien je"hem op de kop getikt hebt"

weet je wel zeker dat de router goed is aangezien je"hem op de kop getikt hebt"

Ter goeder trouw.

Om precies te zijn : In de buurt overgenomen van iemand die aan gaf dat ie niet gebruikt was, al een hele periode niet.
Verpakking en router zagen er ongebruikt uit.
En waarom doet de router het wel als ie achter een andere router zit.
Zowel bij mij (netgear) als bij iemand anders achter een adsl router (onlangs ook nog geprobeerd).

Okee,ik geloof je.
In dat geval,kijk eens of het local ip adres van de sitecom het zelfde is als het ip adres wat het modem uitstuurt.
In dat geval local ip adres van de sitecom veranderen.
192.168.0.1 is goed bruikbaar

In dat geval,kijk eens of het local ip adres van de sitecom het zelfde is als het ip adres wat het modem uitstuurt.
In dat geval local ip adres van de sitecom veranderen.
192.168.0.1 is goed bruikbaar

Heb ik uitgezocht, ip dat van modem komt is 85.223.69.200, gatewaty 85.223.64.1.

Epiloog :
- Sitecom gebeld
- De router was ook netjes geregistreerd bij hen (serienummer opgegeven enzo) kort na de aanschaf.
- Statement sitecom support team: deze router heeft een incompatibiliteit met glasvezelmodem. Hier geven ze geen garantie op. Dus ik mag wel mijn router opsturen, maar als blijkt dat ie werkt met een normaal (adsl?) modem dan krijg ik dezelfde weer terug opgestuurd. Volgens hen moet ik er maar een uit de huidige lijn kopen, die is wellicht wel geschikt voor glasvezelmodem.

Opsturen is nutteloos dus, want ik wilde hem juist op glasvezelmodem werkend hebben, en ik weet al dat de router het in andere situaties wél werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan