Nieuwe Game PC kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daniel8888

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2009
Dag beste mede-Helpmij forumleden,

Ik heb al enige tijd dezelfde computer, sinds 2001. Deze heeft mij 8 jaar lang veel plezier bezorgd en ik heb er altijd alle spellen op kunnen spelen, zonder enige problemen. Tot voor kort. Ik heb sinds kort namelijk Call of Duty World at War gekocht en mijn computer kan het allemaal maar moeilijk aan. Ik heb alle settings op LOW gezet en dit speelt hij zonder lag, maar toch valt hij once in a while uit.

Daarom heb ik voor mezelf besloten om een nieuwe computer te kopen. Helaas is mijn budget niet aan de ruime kant, met de vakantieperiode in opkomst, dus zal ik het maar met €560,- moeten doen.

Ik ben al enige dagen op zoek naar een goede computer voor die prijsklasse, maar ik kwam er niet goed uit en ik zou hulp kunnen gebruiken.

Ik heb deze computer gevonden bij Computergalaxy.nl:

--------------------------------------------------------------------------
Behuizing | Antec Sonata III (ultra stil)
Voeding | Antec EarthWatts 500 Watt power supply ultra stil
Processor | Intel Core 2 Quad Q8200(S775, 4x2.33GHz, 6MB, 1333MHz FSB, Boxed)
Moederbord | Asus P5N73-AM
Videokaart | ASUS nVidia GeForce EN9800GT 512MB Direct-X 10 HDTV OUT (zie foto)
Hardeschijf | 500GB S-ata2 7200RPM
Geheugen | KINGSTON 4GB DDR2 PC6400 800MHZ
Netwerkkaart | LAN 10/100/1000 mbps
Geluidskaart | Realtek 5.1 High-Definition Audio
USB | 2.0 aansluitingen 4x Usb 2.0 aan de achterkant, 2x USB 2.0 aan de voorkant
Microfoon | aansluiting 1x aan de voorkant
Koptelefoon | aansluiting 1x aan de voorkant
DVD Brander | Samsung Dual Layer 22x
Garantie | 2 jaar incl. telefonische ondersteuning

Prijs: €559,-
--------------------------------------------------------------------------

Ik sta open voor alle andere mogelijkheden.
Ik ben helaas niet in staat om deze PC zelf in elkaar te zetten. Mijn oom zou dit wel kunnen doen, maar ik zou hem hier het liefst niet mee willen belasten.

Ik hoop dat ik met deze PC toch wel 3 a 4 jaartjes vooruit kan met spellen te spelen. (Is dat überhaupt wel mogelijk met dit budget?)

Of ik Vista installeer of XP dat is geen probleem, ik sta overal voor open en ik hoor jullie adviezen met veel plezier aan.

Gegroet:

Daniël

Intel Core 2 Quad Q8200
Ze zeggen dat core 2 duo beter is voor gamers

Mvg sinic907

Bedankt voor de snelle reactie :eek: :thumb:

Ik heb het nagekeken op google, maar toch zijn hier de meningen over verdeeld, hoe spijtig dat ook is. Ook kan ik dit niet veranderen bij de winkel waar ik dit wil kopen.

Yahoo Antwoorden: hier

Daarom mijn vraag; Is het echt zoveel beter, dat een heel spel veel beter loopt, of valt het verschil nauwelijks op?

Het spel loopt dan wel beter, maar zo mega verschil is er niet !
Das je kan beste het goedkoopste proccesor doen das tog meestal de core 2 duo
Maar jij hebt de touwtjes in handen, je kunt ook ff google miss ..

Voor somminge games zo als gta4 is core 2 duo beter

Mvg sinic907

Laatst bewerkt:
Het spel loopt dan wel beter, maar zo mega verschil is er niet !
Das je kan beste het goedkoopste proccesor doen das tog meestal de core 2 duo
Maar jij hebt de touwtjes in handen, je kunt ook ff google miss ..

Voor somminge games zo als gta4 is core 2 duo beter

Mvg sinic907

Voor GTA IV is een quadcore beter. Das een van de weinige spellen die multithreaded is.
Voordelen core 2 duo
- goedkoper
- sneller in aantal ghz
- voor "oudere" spellen beter omdat ze meer mhz'en hebben
- beter over te klokkken
Nadelen
- langzamer bij multithreaded apps zoals gta iv, photoshop, videobwerkingsprogramma's
- slechter als je veel programma's tegelijk open hebt staan

Voordelen quadcore
- beter voor multithreaded apps
- beter als je veel programma's tegelijk open hebt staan
Nadelen
- duurder
- slechter over te klokken
- langzamer in aantal ghz

Het hangt er dus helemaal van af wat je speelt, speel je de nieuwste games, dan is een quadcore beter, anders zou ik gaan voor een dualcore (bijvoorbeeld de core2dup E8400). Nog even over het systeem, voor die prijs is het prima, daar kan je wel weer even mee voor uit.

Laatst bewerkt:
Ik heb gekeken wat de verschillen zijn tussen de 2 modellen, toch ben ik er zelf van overtuigd dat ik het beste de Quad Core kan nemen en niet de DUO. Dit komt voornamelijk doordat ik de winkel waar ik deze computer wil gaan kopen alleen de Quad Core uitgeeft. Dat wil niet zeggen dat ik dit nog verder ga uitzoeken ^^. In ieder geval bedankt voor deze tip.

Misschien dat je me bij deze vragen ook kunt helpen of andere mensen natuurlijk:
- Voor mijn budget, is dit dan een geschikte computer?
- Is dit een goede computer om er nog 2 a 4 jaar mee vooruit te kunnen?
- Is de videokaart in orde en zal deze ook de spellen aankunnen die op het punt staan om uit te komen?

Wees vrij om te reageren ;)

Alvast bedankt!

-----------------------------------------

EDIT: Bedankt voor de reactie SWALLAV, ik was dit bericht nog aan het typen en ik had die van jou niet gezien!

Ik ben inderdaad van plan om de nieuwste spellen te spelen en slechts alleen Call of Duty 1 nog af en toe ^^. Dus dan dan zou een Quad core dus beter zijn, geweldig ^^.

Laatst bewerkt:
Voor je budget is dit zeker een aardige computer. Meer bang4buck krijg je volgens mij ook niet. Die videokaart is prima, hij is alweer wat ouder maar wordt nog steeds goed verkocht en doet het ook nog prima (crysis op ultra lukt je niet maar je moet het zeker kunnen spelen en de spellen die niet gaan uitkomen ook wel). Daar kan je dus nog wel even maar vooruit. Ik denk dat je hier prima nog 3 jaar meer vooruit kan gaan.

Dat is een mooi vooruitzicht :). Ik laat dit postje wel open, mochten er nog sommige anderen die nog enige tips of dergelijke hebben.

In ieder geval bedankt voor de tips en de geruststelling, want ik ben nu wel een stapje verder om die computer te kopen ^^.

Ik heb me even rot gezocht op internet maar iets vergelijkbaars kan ik niet goedkoper vinden :p

Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat best een goed teken ^^. Bedankt voor de tijd dat je hierin hebt gestoken, het wordt gewaardeerd.

EDIT: Als er iemand ervaring heeft met deze website, of hij heeft iets gevonden wat van enige belang kan zijn van mijn keuze, laat dan a.u.b. iets weten. Tot nu toe heb ik er namelijk een goed gevoel bij en lijkt het me ook een goed systeem voor het budget dat ik heb.

Laatst bewerkt:
Kan je dan niet gewoon beter de quadcore van am2+ nemen. Processor AMD Phenom II X4 920 / 2.8 GHz - Socket AM2+ - L3 6 MB - Box die bijvoorbeeld. IS waarschijnlijk net een stukje sneller en je hebt toch geen ddr3 geheugen er in zitten. De meerwaarde van am3 is er nu niet.

Kan je dan niet gewoon beter de quadcore van am2+ nemen. Processor AMD Phenom II X4 920 / 2.8 GHz - Socket AM2+ - L3 6 MB - Box die bijvoorbeeld. IS waarschijnlijk net een stukje sneller en je hebt toch geen ddr3 geheugen er in zitten. De meerwaarde van am3 is er nu niet.

Het systeem van marsmannetje heeft een am2+ set,, processor am3 + moederbord am2+ + ddr2 geheugen

Daniel ,

Ik had ook een soortgelijk systeem geplaatst hier , zoals marsmannetje met een paar dezelfde onderdelen alleen ik heb dus de Q8200 en de Phenom II X3 720 BE vergeleken en de Q8200 komt beter uit de tests , denk ik zelf.

Ik wilde zo laag mogelijk gaan zitten.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[59299]=1&product[80745]=1&product[213072]=1

De 920 is inderdaad erg gunstig geprijsd.
Eventueel volgend jaar een betere videokaart erin en je bent klaar.
Alleen zou je dan eigenlijk een iets betere voeding moeten nemen, maar die zijn nogal prijzig.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[7517]=1&product[198783]=1&product[192554]=1

Met een 650W-voeding kan je ook veel zwaardere kaarten draaien.
Met een 400W Corsair ook wel, maar echt zwaardere kaarten zou ik niet adviseren.

Met het laatste systeem incl zwaardere voeding zal je veel langer plezier hebben. Niet alleen omdat het nu al een stuk sneller is dan het computergalaxy-systeem, maar ook omdat de processor snel genoeg is om over een 1,5 jaar nog een stuk snellere videokaart te plaatsen.
Een Q8200 is toch niet de meeste geschikte processor voor een game-pc.

Nogmaals: de prijs-kwaliteitverhouding van de computergalaxy is helemaal in orde!

Enkele veranderingen, kom ik op dit uit:

Klik!

Laatst bewerkt:
Ik wilde zo laag mogelijk gaan zitten.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[59299]=1&product[80745]=1&product[213072]=1

De 920 is inderdaad erg gunstig geprijsd.
Eventueel volgend jaar een betere videokaart erin en je bent klaar.
Alleen zou je dan eigenlijk een iets betere voeding moeten nemen, maar die zijn nogal prijzig.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[7517]=1&product[198783]=1&product[192554]=1

Met een 650W-voeding kan je ook veel zwaardere kaarten draaien.
Met een 400W Corsair ook wel, maar echt zwaardere kaarten zou ik niet adviseren.

Met het laatste systeem incl zwaardere voeding zal je veel langer plezier hebben. Niet alleen omdat het nu al een stuk sneller is dan het computergalaxy-systeem, maar ook omdat de processor snel genoeg is om over een 1,5 jaar nog een stuk snellere videokaart te plaatsen.
Een Q8200 is toch niet de meeste geschikte processor voor een game-pc.

Nogmaals: de prijs-kwaliteitverhouding van de computergalaxy is helemaal in orde!

Ik denk dat jouw samenstelling inderdaad veel betere uitbreidingsmogelijkheden heeft dan dat systeem van Computergalaxy "Marsmannetje", vooral de laatste, maar de site waar jij die computer hebt samengesteld, zetten die de computer dan ook in elkaar, of moet dat hier dan nog gebeuren?

Bedankt voor alle reacties trouwens ^^! Ik hoef maar even niet te kijken en vele mensen hebben al gereageerd. Ik weet wel dat ik hier aan de juiste adres ben voor vragen over de computer!

dit staat erbij: Azerty Montage volledig systeem 1 jaar :)

Overigens is dit excl Vista, maar das bij computergalaxy hetzelfde.

Achja, nu zie ik het :)

Nou, geweldig, dat is goed om te horen. Ik denk dat de meeste wel ervaring hebben met azerty, leveren ze goed werk :)?

En is mijn computer ook helemaal gereed om op te kunnen spelen (XP en vista heb ik thuisliggen)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan