Linksys WMP300n V2 wordt niet herkent in XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NickJansen

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
hallo,

Ik heb een probleem ondervonden bij het opzetten van een N netwerk.
hierbij ben ik volledig overgegaan naar linksys.
omdat dit me wel een goed merk leek te zijn.

hup de router geinstalleerd werkt perfect.
hup direct daarna mijn PCI-Express kaart voor de laptop geinstalleerd, werkt nu ook perfect.

maar nu komt het.
heb een wmp300n (versie 2) gekocht. om die in mijn PC te stoppen.
maar helaas geinstalleerd volgends het boekje. maar hij vind hem wel maar kan hem niet installeren. code 39 geeft hij dan aan. deze code staat voor dat het stuurprogramma niet gevonden kan worden of beschadigd is. ik haal hem direct van de CD (die geen krassen bevatten) alles is orgineel. hoe is dit op te lossen?

linksys paar keer ge-emaild. kom niet verder mee aangezien hun telefonisch contact willen hebben. vind ik in eerste instantie niet erg. maar op de dag ben ik ook werken. en savonds zitten hun ook lekker thuis. dus is het niet handig om dat zo te doen.

als je dit herkent en een oplossing hebt. hoor ik graag van je.
alvast heel erg bedankt.

Misschien kun je hier http://www.wardrive.net/drivers/linksys eens kijken voor een driver

Heb gezocht, heb de driver geprobeerd te instaleren (via apparaatbeheer. dit gaat zover goed. totdat hij aangeeft de window "benodigde bestanden" standaard geeft hij de K-drive weer (diskette).

1. heb geen diskettedrive meer in mn PC zitten.
2. het bestand wat hij wil vinden is een athr bestand. als ik deze laat zoeken op de locatie waar de driver geunzipt is. zie ik die niet in de XP map staan.

hoe zit dit?

Hallo,

Als je die CD in de CD speler doet, op deze computer dubbelklikt en vervolgens met de rechter muisknop op je cd station en openen kiest, wat krijg je dan te zien? Welke bestanden?

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Hallo,

Als je die CD in de CD speler doet, op deze computer dubbelklikt en vervolgens met de rechter muisknop op je cd station en openen kiest, wat krijg je dan te zien? Welke bestanden?

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

hier kom ik nog op terug voor je. probleem is er nog steeds. maar heb nu niet de mogelijkheid om het precies te vertellen. dit hoor je nog van me.

groetjes Nick.

Ik zit met hetzelfde probleem. De Linksys WMP300N heb ik vorige week aangeschaft, het gaat om versie 2.0.

Ik installeer alles precies zoals in het meegeleverde boekje staat, eerst de cd erin, computer afsluiten en netwerkkaart inbouwen daarna opnieuw aandoen en de wizard moet dan verder lopen.

Alles gaat goed, behalve de laatste stap. Als ik de computer opnieuw aandoen nadat de netwerkkaart is ingebouwd, is deze opzoek naar het bestand "Athr.sys" wat zich in de vista driver map bevind. Nadat deze handmatig is aangewezen komt de volgende foutmelding in apparaat beheer:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of ontbreekt (code 39). De installatie heb ik al drie keer opnieuw geprobeerd, ook heb ik de geprobeerd de netwerkkaart te installeren door zelf de XP driver toe te wijzen. Niks heeft geholpen!

Mijn besturingssysteem is: Windows XP Professional inclusief service pack 3. Wie heeft voor mij de oplossing?

Ik zit met hetzelfde probleem. De Linksys WMP300N heb ik vorige week aangeschaft, het gaat om versie 2.0.

Ik installeer alles precies zoals in het meegeleverde boekje staat, eerst de cd erin, computer afsluiten en netwerkkaart inbouwen daarna opnieuw aandoen en de wizard moet dan verder lopen.

Alles gaat goed, behalve de laatste stap. Als ik de computer opnieuw aandoen nadat de netwerkkaart is ingebouwd, is deze opzoek naar het bestand "Athr.sys" wat zich in de vista driver map bevind. Nadat deze handmatig is aangewezen komt de volgende foutmelding in apparaat beheer:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of ontbreekt (code 39). De installatie heb ik al drie keer opnieuw geprobeerd, ook heb ik de geprobeerd de netwerkkaart te installeren door zelf de XP driver toe te wijzen. Niks heeft geholpen!

Mijn besturingssysteem is: Windows XP Professional inclusief service pack 3. Wie heeft voor mij de oplossing?

Sorry dat ik hem niet gezet had op "opgelost".. maar het probleem bij mij is nu over.

wat het probleem bij mij was precies hetzelfde als dat jij heb uitgelegd.
de oplossing heb ik zo gevonden.

"waarschijnlijk heb je al de drivers van linksys toen gedownload. had ik toendertijd ook gedaan. een expert is er toen naar wezen kijken. en had de drivers via een vaste(bekabeld) verbinding binnengehaald. precies dezelfde website. precies hetzelfde bestandje. en daarmee lukte het toen wel. wat het probleem was. (denken wij) dat het pakketje wat ik gedownload had niet volledig was.)

dus probeer dat nog eens via een vaste verbinding te downloaden. succes.

groetjes Nick.

Bedankt voor je reactie. Ik heb dit direct geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Vanmorgen heb ik ook contact gehad met Linksys, hun erkennen dit probleem en hebben mij een bevestiging gestuurd om het artikel terug te retourneren bij de leverancier. Als alternatief bied Linksys de WUSB600N aan. Hiervoor heb ik gekozen.

Het stomme is dat Linksys weet dat de adapter op veel computers niet werkt (zelfs niet op een ASUS P5B Premium edition) en toch dit niet meld bij de verkoop! Met als bijkomende nadelen: veel tijd ingestoken, verzendkosten voor retourneren leverancier.

Fijn spul dat linksys....

Mijn WMP300nV2 doet het niet in mijn nieuwe PC (WIN7 loopt gewoon vast!)
Dus daar zit nu de 54G in, die het wel doet.

Dus de WMP300nV2 in mijn oude XP machine gestopt.... en zodoende kom je op dit forum.....

Maar hij draaid dankzij driver genius.

De oplossing: Atheros AR5008 wireless network drivers!!!!!!

Fijn spul dat linksys....

Mijn WMP300nV2 doet het niet in mijn nieuwe PC (WIN7 loopt gewoon vast!)
Dus daar zit nu de 54G in, die het wel doet.

Dus de WMP300nV2 in mijn oude XP machine gestopt.... en zodoende kom je op dit forum.....

Maar hij draaid dankzij driver genius.

De oplossing: Atheros AR5008 wireless network drivers!!!!!!

allereerst goed dat het bij jou nu ook werkt.
Ik heb dit zelf met windows 7 niet geprobeerd. eerlijk gezegd hebben ze dat ook niet echt aangegeven dat deze hardware daarvoor geschikt is.

maar het is een goede oplossing voor mensen met Windows 7.

linksys WMP300nV2 + win xp = atheros AR5008 driver
linksys WMP300nV2 + win 7, driver werkt

(alleen mijn nieuwste PC met win7 crashed spontaan, 2 kaarten geprobeerd, vorige win7 machine ging wel probleemloos om met de 300n)
(WMP300nV2 geeft bij mij instabiele snelheid op N netwerk, G geeft wel 'volle' bak)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan