Windows vista 32 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan moet ik passen, want het probleem dat je nu ervaart zou dus theoretisch (en mogelijk zelfs praktisch) niet kunnen gebeuren.

Enige dat ik nog voor je kan betekenen is jou de volgende vragen voorleggen:

1. WAT is er aan je systeem veranderd (hardwarematig) sinds je de vorige keer Vista met succes hebt kunnen en installeren en
2. heb je Vista nu met dezelfde DVD geprobeerd te installeren als toen?

Als je het antwoord op deze 2 vragen weet, heb je vermoedelijk het antwoord op de vraag wat de problemen veroorzaakt, gevonden.

Hoi !

En heb je opgestart van de Vista DVD ?

Zo nee, zou ik dat proberen, dan heb je niets met drivers te maken.

@Pasja: no problem.

Greetz,

Harry.

Dear All,

I have just built a new system on which I want to install Vista. The DVD
boots, but when I want to install the OS, after pressing the 'Install now'
button, the installation prompts me for a required CD/DVD drive.
This does not make much sense to me as the installation was able to start
from the DVD in the first place!
System Specs:
Dual Core P4 3.00 Ghz
Asus P5LD2 Deluxe
1 GB DDR2 RAM
Samsung 250 GB SATA HD
LG 4167B DVD RAM

How do I solve this issue?

Best regards,

Ralph

Dit is precies hetzelfde probleem, behalve dan dat ik 32bit wil installeren

Je schrijft dat je een scsi cd/dvd-romspeler hebt.
Lijkt mij dat je dan geen driver voor de cd/dvd-romspeler nodig hebt, maar een driver voor de scsi-controller waar het cd/dvd-apparaat aan hangt.

Vertel dus welke scsi-controller je gebruikt, en misschien kunnen we je dan helpen aan een driver die je tijdens de Vista-installatie kunt 'na-installeren' vanaf memory-stick of floppy-drive.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dit zegt een andere forum. Het heeft te maken met een of andere SATA & IDE.

Oplossing: :-)

Ik heb de NEC driver verwisseld met de IDE samsung drive. Toen waren alle problemen opgelost. Het was niet nodig om IDE drivers, SATA drivers of RAID drivers te laden voor de dvd writer. Vista herkende de fysieke drive zelf gewoon niet.

Wel grappig, Dat het internet vol zit met dit probleem.
Maar geen 1 grote site, met een oplossing is gekomen.
Er zitten tussen met dezelfde CD/DVD driver als ik heb. een NEC.
Slecht van microsoft, misschien toch nog maar even XP dan?:confused:

Wel grappig, Dat het internet vol zit met dit probleem.
Maar geen 1 grote site, met een oplossing is gekomen.
Er zitten tussen met dezelfde CD/DVD driver als ik heb. een NEC.
Slecht van microsoft, misschien toch nog maar even XP dan?:confused:

Nogmaals: Als je inderdaad een NEC SCSI DVD-speler hebt is toch de basis dat de SCSI-controller waar het apparaat aan hangt wordt ondersteund, en van SCSI-controllers zijn er veel merken en types van.

Wat mij betreft had je dus je laatste opmerking achterwege kunnen laten.

Als je de vraag nog niet op opgelost had, graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" (rechts onder deze posting).

Tijs.

nog niet opgelost? Ik heb geen flauw idee hoe ik mijn SCSI driver up-to-date ga krijgen.
Als die dat al niet is. En over de opmerking die ik maakte, ik ben gewoon gefrustreerd omdat ik mensen met hezelfde probleem tegenkom. Er is gewoon nog geen oplossing voor:confused:

Playcastor, ik word een heel klein beetje moe van je replys. Ik heb mijn uiterste best gedaan en misschien zat ik (en Harry ook) op een verkeerd spoor.
Edoch, uiteindelijk VRAAG ik je na te gaan waar je de vorige keer andere handelingen hebt verricht toen het je WEL lukte om vista draaiend te krijgen, maar je verrekt gewoon om op dit soort (voor jou belangrijke) kwesties in te gaan. Daarentegen blijf je om een oplossing vragen.
Gebruik je gezonde verstand en beantwoord de vragen die ik stelde omtrent de vorige installatie en je probleem is (bijna) opgelost.

Pasja, als je mijn berichten gewoon leest, heb ik je allang uitgelegd en verteld dat het niks met een vorige versie te maken heeft. Ik vind het ontzettend vriendelijk dat je helpt, maar als je zo blijft doorzagen dat ik een vraag niet antwoord. Ben ik benieuwd welke:shocked:

Playcastor, ik word een heel klein beetje moe van je replys. Ik heb mijn uiterste best gedaan en misschien zat ik (en Harry ook) op een verkeerd spoor.
Edoch, uiteindelijk VRAAG ik je na te gaan waar je de vorige keer andere handelingen hebt verricht toen het je WEL lukte om vista draaiend te krijgen, maar je verrekt gewoon om op dit soort (voor jou belangrijke) kwesties in te gaan. Daarentegen blijf je om een oplossing vragen.
Gebruik je gezonde verstand en beantwoord de vragen die ik stelde omtrent de vorige installatie en je probleem is (bijna) opgelost.

Of:

Dan moet ik passen, want het probleem dat je nu ervaart zou dus theoretisch (en mogelijk zelfs praktisch) niet kunnen gebeuren.

Enige dat ik nog voor je kan betekenen is jou de volgende vragen voorleggen:

1. WAT is er aan je systeem veranderd (hardwarematig) sinds je de vorige keer Vista met succes hebt kunnen en installeren en
2. heb je Vista nu met dezelfde DVD geprobeerd te installeren als toen?

Als je het antwoord op deze 2 vragen weet, heb je vermoedelijk het antwoord op de vraag wat de problemen veroorzaakt, gevonden.

Snap je nu wat ik bedoel met niet beantwoorden?

Misschien zit dnties op het goede spoor met de scsi theorie, maar dan nog blijven de vragen die ik stelde relevant, want de grote hamvraag is dan nog steeds wát je dat keer anders deed dan nu.

Laatst bewerkt:
En ik denk dat je verder gegaan bent op het pad, ik heb nu een andere installatie disk. Ik legde al uit dat ik hem gekregen had. Misschien is dat u misverstand?:)

Dat heb ik gelezen ja, maar wáár kon ik dan lezen dat het de vorige keer een andere versie betrof dan nu, volgens mij nergens? Begrijp je nu waarom ik je de oren van de kop vraag v.w.b. andere dingen nu dan toen.

Misschien heb je nu zélf het antwoord gegeven op je eigen vraag. Misschien had die andere verise SP1 ingebakken en deze versie niet....................... áls tenminste deze versie een andere is dan toen, wat ik wel aanneem maar wat je volgens mij nog niet glashelder hebt aangegeven.

Enige dat ik nu zo snel nog kan verzinnen is dat je de chipset drivers (moederborddrivers) niet geïnstalleerd hebt de laatste keer dat je Vista installeerde? Jawel, alles staat geïnstalleerd.

Omschrijf eens op WELK moment de problemen onstonden: ik zei al, toen ik vista ging installeren

- tijdens de installatie van Vista (werd de installatie afgebroken?) of
- ná de installatie bij de 1e 'echte' opstart van Vista, m.a.w. Vista werd wel volledig geïnstalleerd, maar je behield een foutmelding omtrent de CD / DVD speler? tijdens de installatie De installatie begon niet eens, hij zei gelijk dat ik een driver miste en begon ernaar te zoeken

ik geef hier toch echt antwoorden? :confused:

Ik moet toegeven dat ik er niet glashelder in was, maar ik wist ook niet dat dat de oorzaak kon zijn van het probleem. Het is makkelijk om dan zo'n detail over het hoofd te zien:confused:

Ik denk dat ik maar een andere versie moet zoeken, of er 1 aanschaffen. In 't speciaal van harte dank pasja, voor je geduld en meedenken met een computer nooby.:p

Ik denk dat ik maar een andere versie moet zoeken, of er 1 aanschaffen. In 't speciaal van harte dank pasja, voor je geduld en meedenken met een computer nooby.:p

volgens mij heb je deze ook over het hoofd gezien:p
Nog een fyne avond!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan