Upgrade of een Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou voor de GTX 260 gaan. Af-fabriek zijn ze nagenoeg gelijk, en met een overklok haalt ie z'n grotere broertje GTX275 (en dus ook de HD4890) in.

maar is overklokke moeilijk en riskant? en kan je dan niet beter voor 8 euries meer hd4890 kopen.

Kan ook, jhet is maar net je persoonlijke voorkeur.. HD4890 presteert standaard net iets beter dan de GTX 260.. De 260 is beter overklokbaar en ietsjes goedkoper.. Maar de Nvidia heeft wel iets van 448bit tegen 256bit van de Ati..

maar ook weer ddr3 tegen ddr5:P

maar is overklokken moeilijk?

En wat is eigenlijk beter nvidia of ati?

Het verschil tussen ddr3 en ddr5 wordt weer opgeheven door de 448 bit tegenover de 256 bit dus ook daarin zijn ze weer nagenoeg gelijk.

En wie beter is.. Dat is net zo'n discussie als er bij Intel en AMD woedt.. Ook geen winnaar. Feit is wel dat Nvidia massaal bezig is om gamefabrikanten over te halen de prestaties te optimaliseren voor Nvidia kaarten. Of ATI hier net zo bezig is weet ik eerlijk gezegd niet..

Of het overklokken van een GPU moeilijk is weet ik eigenlijk niet zo goed. Wellicht marsmannetje / frankwannet.

oftewel toekomst gericht is nvidia beter? maar is overklokken voor een beetje persoon als ik te doen?

Tjah je moet sowieso niets doen waar je geen verstand van hebt. Wellicht zijn er goede programma's voor die het automatisch voor je doen of je helpen bij het overklokken, maar nogmaals: hier heb ik weinig verstand van.

Waarom wil je nu alweer een nieuwe graka hebben terwijl we je denk ik 2 maanden terug hebben geholpen met een nieuwe pc?
Maarja je gaat wel wat prestatieverschil merken.. een paar extra fps, maar geen heel grote dingen dus.

Mijn broertje koopt een nieuwe pc. en wil ongeveer mijn videokaart, dus ik zei kan je hem voor 100 euro kopen en heb ik voor 97 dus zo'n dikke 260, en mijn videokaart is eigenlijk net iets te slecht voor me processor vind ik. maar is het prestatieverschil die 97 euro waard?

Ah okay. Nou voor die 97 euro die je dan nog gaat betalen, tjah je moet er sowieso eentje kopen (las dat je die pc ook samenstelde voor hem) en dan kun je het net zo goed gelijk goed doen :p Maar dan kun je beter weer de GTX 275 halen :p

Maar iemand anders? HD4890 of GTX260?

ja maar die is net wel weer duur, maar aan de andere kant als ik toch bezig ben:p maar welke raad jij mij dan aan?

ja ik wil wel maar me ouders:(

T maakt allemaal zo weinig uit.
Met alle 3 de kaarten maak je gewoon een goede stap vanaf de HD4850.
Kies gewoon de kaart die het best bij jouw budget past.

Moeten wij nu kiezen, of ga je zelf kiezen?

De HD4870 1 gig is goed (neem dan wel de gainward of de Xfx xxx-versie)
De HD4890 1 gig is goed
De gtx260 matrix is goed
De GTX275 standaard is goed
De GTX275 max 5% overklokt is goed.

Ze zijn gewoon prima. De laatste versie is 5% overklokt en het geheugen 2,3%. De prijs ligt 5% hoger.
Kijk gewoon naar wat je uit wil geven. Volgens mij was je toch echt van plan om 75 euro extra uit te geven. (dus een videokaart voor rond de 175 euro).
Met een kaart van 243 euro ga je bijna het dubbele uitgeven. Je krijgt dan echt niet een videokaart die 2x zo goed is....

Laatst bewerkt:
Ja je hebt wel gelijk , maar als je dan toch geld aan het uitgeven bent wil ik het wel goed doen.

Ben alleen benieuwd of je bijvoorbeeld met een 275 een half jaar bijvooorbeeld de nieuwste spellen kan spelen dan bijvoorbeeld de 260.

Weet ik dit dan beslis ik;)... ben je ook weer van mij af:P

Als je nou de beste wilt hebben moet je voor de 295 gaan. Die is 450 euro maar dan heb je ook wel een kaartje liggen.

Hoeveel wil je er nu eigenlijk ECHT voor kwijt, welke spellen gaan het worden en met welke kwaliteit (medium/high) wil je die spelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan