Upgrade of een Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat moet niet veel uitmaken. Ik heb hier ook nog een 6 jaar oude nVidia kaart liggen die het perfect doet.. Sowieso, als een HD4870 x2 het niet goed meer zou doen na 8 maanden, had ie dat op een site als tweakers al snel genoeg te horen gekregen :p

Persoonlijk vind ik hem niet zo bijzonder. We hoeven je toch niet uit te leggen dat een 4870 x2 beter is dan een 4850 x2.

Sowieso weet jij net zo goed als ik en marsmannetje dat de kwaliteit van een videokaart niet per definitie afhankelijk is van de grootte van het geheugen, maar juist van de snelheid van dat geheugen.. Is nogal een verschil, GDDR3 en GDDR5..

Ik heb het topic weer eens bijgelezen.

Ik heb gevoel dat je soms naar de bekende weg blijft vragen?of ben je zo onzeker??:D

Je bent niet de enige met dat gevoel..

Nick, niet ***lig bedoeld, maar maak nou eens een keuze.. Eerst was het de 4870, toen 4890, toen GTX260, toen GTX275, toen weer 260 met overclock, nu weer HD4870 x2 en nu kom je opeens weer met de HD4850 x2.. make up your mind..

Vind het gewoon moeilijk, ook omdat er op die 4870 x2 nou weer veel geboden wordt en het is tocfh 2e hands:(... en ik weet niet wat beter is, 4850 x2 of 260/275?

Sowieso zijn de 260 en 275 beter dan de 4850 x2...

De 260 is niet beter dan de 4870 x2, de 275 dan weer wel..

Je bent niet de enige met dat gevoel..

Nick, niet ***lig bedoeld, maar maak nou eens een keuze.. Eerst was het de 4870, toen 4890, toen GTX260, toen GTX275, toen weer 260 met overclock, nu weer HD4870 x2 en nu kom je opeens weer met de HD4850 x2.. make up your mind..

Ja ik snap het, maar er zijn zooooo veel kaarten, en me broertje bestelt nog steeds niet dus dan kom je steeds nieuwe dingen tegen:confused:

Het is vooral een kwestie van budget. Als je er echt veel geld voor over hebt en je heel grafisch intensieve games gaat spelen (GTA 4, crysis 2 enzo) moet je zonder meer voor de 275 gaan.

Wil je echter gewoon een goeie kaart hebben en je vooral games speelt die niet heel veeleisend zijn (neem een Call of Duty: World at War, deze draai ik goed op medium met een Nvidia 8500 :p), is een 260 ook een heel goede optie.. Zeker als je deze nog een overclock geeft..

Okee, ja van overclocken heb ik niet zoveel verstand, maar aan de hand hiervan en van me budget ga ik me kaart kiezen;)

Toch weer bedankt ronald;)

hd4870x2 is wel beter dan een gtx275. En ook dan een gtx285.
De gtx295 is wel een stukkie beter.

Maar goed, ik heb het al een paar keer gezegd: alle genoemde kaarten zijn goed.
Zeker als je heel veel spellen speelt.

Als het voor vooral 2 of 3 spellen zou zijn, dan zou je naar de benchmarks moeten kijken. Maar dat is bij jou niet het geval.

Zal ik dan toch voor die 4870 x2 gaan?

Ik kijk nog even;).. ik laat in ieder geval weten wat het geworden is:thumb:

ik zou liever een nieuwe kaart willen. Zeker als ik zoveel geld zou uitgeven.

En ik denk dat je toch een keer die dobbelsteen moet pakken.

Je hebt inmiddels 6 keuzes:
HD4870x2 = 1
HD4870 1 gig = 2
HD4890 = 3
HD4850X2 = 4
GTX275 = 5
GTX260 matrix = 6

Rol de dobbelsteen en koop de kaart....

Haha ik zou het bijna doen:P Maar met dat 2e handse heb je wel gelijk... Ik ga alleen de dobbelsteen gooien tussen de 260 en 275;)... dat lijkt me de beste keus:D

Toch weer bedankt heren:thumb:

Wat ik dus zat te bedenken hé die kast van me broertje daar zit geen 1 ventilator in:shocked: Is dat nog nodig?

En we gaan de pc de vrijdag voor pinksteren ophalen;).. dus niet dat jullie denken dat de hulp voor niks is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan