Vergrootglas blijft in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

saraahtje666

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2009
Blijkbaar heb ik ooit eens een vergrootglas gedownload, voordat ik wist dat windows dat er standaard al op had zitten. Nu krijg ik plotseling een rechthoekig vergrootglas, dat op zich prettiger werkt dan het "balkvormige"ding van windows, maar ik vind het storend dat het steeds maar zichtbaar is. Ik kan het nergens terugvinden in de softwarelijst of ale programmas. Hoe krijg ik dat kreng nou toch weer uit beeld.
Soms is het er direkt bij opstarten van de computer, soms duikt het na verloop van tijd plots op.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
:mad:

Als het in beeld is, kun je er dan een rechtse muisklik op toepassen en zo ja, welke opties worden dan zichtbaar?

vergrootglas

heb je als eens via START/UITVOEREN/"msconfig" gekeken of dit 'andere' vergrootglas misschien via de opstarten tab een programma opstart???
Dan is het alleen een kwestie van een vinkje weghalen.
Dit is XP - even voor de goede orde.

vergrootglas

heb je als eens via START/UITVOEREN/"msconfig" gekeken of dit 'andere' vergrootglas misschien via de opstarten tab een programma opstart???

Ja al geprobeerd, maar staat ook niet in de opstartlijst. Ik zag trouwens dat daar een hokje staat dat aangevinkt is, maar er staat geen naam achter , kan dat???

Ik wist niet dat je iets kon opstarten via tab....geldt dat voor alle software? Maar als je het zo opstart, verdwijnt het dan ook door op tab te drukken? Het ding is nu even weg, dus ik wil het nu niet gaan proberen, anders zit ik weer met de gebakken peren. Voor lezen is het handiger dan dat ding van windows omdat het wat kleiner is, maar als je bijv. photoshop doet \it het echt in de weg bij alles!

Laatst bewerkt:
vergrootglas

Weet je misschien nog hoe het programma heet? :)

vmg magnifying glass via sourceforge gedownload. Ik heb gelezen over uunistall, maar daar staat dat ik op het icoontje van vergrootglas in taakbalk moet klikken enz. Ik heb helemaal geen icoontje. Toen geprobeerd het via support aan te kaarten, maar toen ik het bericht verzond kreeg ik "topic gesloten"dus dat schiet ook niet op.

vergrootglas

Als ik binnen SourceForge zoek op magifying glass, kom ik als eerste het programma "Virtual Magnifying Glass" tegen. Is dit ook het programma wat jij bedoeld?

Als dit programma is geïnstalleerd heb je het 'vergrootglas' als een afgeronde rechthoek in beeld en staat er een icoontje rechts onderin naast de klok:

attachment.php

Dit programma kan ik in mijn omgeving verwijderen via het configuratiescherm, software. Maar je geeft al aan dat je m daar niet bij kunt vinden:

attachment.php

Een andere manier zou zijn om in de map waarin het programma is geïnstalleerd (bij mij C:\Program Files\Virtual Magnifying Glass\) het programma unins000.exe uit te voeren:

attachment.php

Bijlagen

• glass1.jpg
    glass1.jpg
    56 KB · Weergaven: 1.132
  • glass2.jpg
    glass2.jpg
    55,7 KB · Weergaven: 1.031
  • glass3.jpg
    glass3.jpg
    60,4 KB · Weergaven: 1.003
Ben ik weer, eventjes lekker van de zon wezen genieten.
Vergrootglasprob. nog steeds niet opgelost??
Eventjes, volledigheidshalve... met opstart tab. bedoel ik ... als je met 'msconfig' (let op, nou gooi ik het er helemaal uit...) aangekomen ben bij (hou je vast) het scherm genaamd "hulpprogramma voor systeemconfiguratie" open je het TABulatorblad "opstarten". Dus helaas, geen tab knop die programmas on/off zet. Overigens, weet niet of je dit al wist, met de ALT knop ingedrukt kan je wel met behulp van de TAB knop lekker switchen tussen de verschillende programma's (ook lekker om te weten) Maar gezien jouw verdere reactie begrijp ik dat je wel de juiste pagina gevonden hebt. Je ben daar zelfs een lege regel tegengekomen.
Lijkt mij helemaal geen probleem als je daar het vinkje van weghaalt. Misschien als je wat verder naar rechts kijk onder het hoofdje Opdracht. Daar staan de locaties van de diverse programma's- Als er daar dan een tussen staat die z'n plekje gevonden heeft onder programfiles/ "programmanaam wat was het ook alweer" moet je gewoon daar het vinkje weghalen. Houdt dat programma gelijk z'n mondje dicht, let maar op.
ps Als er voor die lege regel een locatie staat, zoiets als, levensbelangrijke firewall.nl, kan je het vinkje misschien toch beter laten staan.

vergrootlas

Als ik binnen SourceForge zoek op magifying glass, kom ik als eerste het programma "Virtual Magnifying Glass" tegen. Is dit ook het programma wat jij bedoeld?

Als dit programma is geïnstalleerd heb je het 'vergrootglas' als een afgeronde rechthoek in beeld en staat er een icoontje rechts onderin naast de klok:

attachment.php

Dit programma kan ik in mijn omgeving verwijderen via het configuratiescherm, software. Maar je geeft al aan dat je m daar niet bij kunt vinden:

attachment.php

Een andere manier zou zijn om in de map waarin het programma is geïnstalleerd (bij mij C:\Program Files\Virtual Magnifying Glass\) het programma unins000.exe uit te voeren:

attachment.php

ja, dat is 'm inderdaad.Maar ik heb geen icoontje naast de klok, hij stat niet in confg en ook niiet in C/program files etc.!! Snap jijt snal ikket. Maar ondanks dat blijft het etertje me treiteren.
Bedankt voor je uitgebreide hulp, helaas had ik dat allemaal geprobeerd, maar niks wil lukken.
En daarna heb ik support gemaild, maar als ik het bericht verzend staat er: topic gesloten.

vergrootglas

Ben ik weer, eventjes lekker van de zon wezen genieten.
Vergrootglasprob. nog steeds niet opgelost??
Eventjes, volledigheidshalve... met opstart tab. bedoel ik ... als je met 'msconfig' (let op, nou gooi ik het er helemaal uit...) aangekomen ben bij (hou je vast) het scherm genaamd "hulpprogramma voor systeemconfiguratie" open je het TABulatorblad "opstarten". Dus helaas, geen tab knop die programmas on/off zet. Overigens, weet niet of je dit al wist, met de ALT knop ingedrukt kan je wel met behulp van de TAB knop lekker switchen tussen de verschillende programma's (ook lekker om te weten) Maar gezien jouw verdere reactie begrijp ik dat je wel de juiste pagina gevonden hebt. Je ben daar zelfs een lege regel tegengekomen.
Lijkt mij helemaal geen probleem als je daar het vinkje van weghaalt. Misschien als je wat verder naar rechts kijk onder het hoofdje Opdracht. Daar staan de locaties van de diverse programma's- Als er daar dan een tussen staat die z'n plekje gevonden heeft onder programfiles/ "programmanaam wat was het ook alweer" moet je gewoon daar het vinkje weghalen. Houdt dat programma gelijk z'n mondje dicht, let maar op.
ps Als er voor die lege regel een locatie staat, zoiets als, levensbelangrijke firewall.nl, kan je het vinkje misschien toch beter laten staan.

:Dhahaha, grapjas! Weer een en ander van je geleerd vandaag, bedankt.
Maar dat stomme vergootglas stat nergens en blijft opduiken....alhoewel, vandaag nog niet dus mchien heeft hi nu toch zij biezen gepakt??

Alleen het aankaarten van het probleem op dit forum schijnt al genoeg te zijn, heb ik horen vermelden...
Maar er zal ongetwijfeld nog ergens wel een vinkje teveel aan staan ergens.
Misschien als het de volgende keer z'n kop opsteekt, rechts onderin kijken of er een icoontje staat dat naar het vergrootglas verwijst - kan je daar misschien een beetje aan de opties rommelen.
Ook als je ALT-CTRL-DEL gelijktijdig indrukt krijg je een scherm waarmee je e.e.a. kan uitzetten. Onder Toepassingen of Processen.
Succes...

vergrootglas

Dat is juisr zo gek, taak beheer geeft hem ook niet weer al staat hij op dat moment in beeld!

Ik heb altijd van die stomme dingen, op XP geeft hij bij opstart weer dat er 1 programma actief is? Ik denk dat dat de "spookinstallatie "van Photoshop is. Daar verdween op zeker moment de dll version cue van. Ik heb geprobeerd hem opnieuw te instelleren maar kreef de medeling dat de installatie reeds bezig was (geen cd in drive) Ik had hem eerst keurig verwijderd. Maar ik kan hem dus nu niet opnieuw installeren omdat hij al maanden bezig is met het installeren zonder installatie cd!

Echt, volgens mij heb ik een geest rondwaren hier die mij het computerleven zuur tracht te maken. En ik moet zeggen, het lukt hem heel goed. Af en toe zou ik de computer(s) wel eens over het balokn willen gooien.

Nouja... geest???
Dat moet natuurlijk een duiveltje zijn ... ik bedoel..met jouw....666 !!
Ik had inderdaad al gelezen dat jij een pobbie had met installatie van PSP.
Vervelende dingen zijn dat.
XP's wegen zijn duidelijk ondoorgrondelijk.
Maar oké, het vergrootglas... Ook nog steeds niet weg.
Ik zou haast veronderstellen dat dit glas een vast onderdeel van Windows is geworden, omdat het zichzelf helemaal niet meer in 'taakbeheer' meld.
En dat gaat me jammer genoeg, ver boven me pet.
Heb je al eens in de map van Windows zelf gekeken.
Bijvoorbeeld in de map ADDINS of in DOWNLOADED INSTALLATIONS.
Ook kan je met START/UITVOEREN/'services.mcs' zien wat voor toeters en bellen Windows heeft. Dikke kans dat daar ergens een vergrootglas tussen staat (hoop ik dan maar).
Enig andere optie die ik zo zou kunnen bedenken is het beeldscherm verder weg zetten. Dan werkt het vergrootglas nog wel maar valt het minder op...
Wees in ieder geval voorzichtig met aanpassen van instellingen want voor dat je het weet doet helemaal niets het meer (zei de Bink met ervaring). En rücksichtslos bestanden weggooien is vaak ook niet echt handig. In eerste instantie altijd eventjes in een 'parkeer map' plaatsen.

vergrootglas

:evil: heb je wel een beetje gelijk in,hahaha, maar een duiveltje is toch wat anders dan een geest. Ik meen het echt, ik heb geesten hier die de gekste dingen doen....echt pesten.
Maar die geest die mijn computerlol verpest is momenteel de ergste.

Maar goed, windows heeft dus zelf een vergrootglas, dat verschijnt bovenin op het cherm, vind ik akelig om mee te werken, het navigeren maakt me dronken. DIT vergrootglas is kleiner en makkelijker om mee te werken. Alleen zou het op commando moeten verschijnen, zoals bij iets willen lezen of zo, en dan weer weg klikken. Maar het komt als het er zelf zin in heeft en gaat dan niet meer weg.
Ik denk dat ik me er maar bij neer moet leggen dat dit ding zoveel van me houdt dat het altijd bij me wil zijn, lol.

XP doet gekke dingen maar vlak Vista niet uit....dat spant de kroon!
Ik denk dat ik niet in de wieg gelegd ben om nog computer te leren. Ik ben nog niet zo lang bezig en heb totaal geen ondergrond, dus wat ik doe heb ik zelf moeten uitvinden.
Ik zal dus heel veel fouten gemaakt hebben, maar dingen als register en zo daar kom ik echt niet aan. Met xp heb ik eigenlijk nooit zulke grote problemen gehad-tot nu dan- maar vista brengt me vaak genoeg tot waanzin.

Nou ja, ik zal ermee moeten leren leven.

Groetjes,
S666

Vista, gatsie, dat wordt weer slecht slapen vannacht.
Ik had altijd begrepen dat het probleem van Vista zat in het herkennen en werken met oude hardware, dus groot was mijn teleurstelling toen ik al mijn software in de vuilnisbak kon kieperen. Niets deed het meer, programma's waar ik al jaren mee werkte.
Ten einde raadt ben ik maar overgegaan op een (jammer dan) illegale XP versie. En nou doet alles het weer. (Alleen heeft Microsoft met z'n laatste update mij weer eens gepest met een 'reminder' - krijg ik iedere keer te zien bij opstart, hopelijk kan ik die eerdaags ook weer z'n nekkie omdraaien.)
Maarja, eventjes realistisch doen.
Je moet jezelf niet boos laten maken. Probeer, als je nog weinig Compie-ervaring heb, niet teveel programma's teveel te doorgronden.
Een leuk iets om mee te beginnen is iets om (bijvoorbeeld) foto's te bewerken. Altijd leuk.
Cameratjes kosten tegenwoordig een habbekrats en daar kan je hartstikke leuk mee spelen, samen met een compie.
En... het klinkt misschien allemaal reuze bijdehand, maar vergeet niet dat in het land der blinde 1-oog koning is.
Wat mij erg goed heeft geholpen is af en toe een Computeridee.
Staat altijd barstens vol met leuke ideeën.
Ja, en dan dat vergrootglas. Daar begrijp ik geen snars van.
Wat ik uit overige reacties begrijp is dat er toch een directory zou moeten zijn, onder program files, waar het programma naar weggeschreven zou moeten zijn met daarin een un-install. En die heb jij niet??? Die Bill Gates, die maakt er ook maar een potje van.
Hopelijk gaat hij het straks beter doen met Win7.

Ik had altijd begrepen dat het probleem van Vista zat in het herkennen en werken met oude hardware, dus groot was mijn teleurstelling toen ik al mijn software in de vuilnisbak kon kieperen. Niets deed het meer, programma's waar ik al jaren mee werkte.
Er zijn geen tientallen, maar honderden, zo niet duizenden berichten te vinden op het w w w en niet de in de laatste plaats op de Helpmij waarin naderuikkelijk en zeer uitputtend gewaarschuwd wordt voor de compatibiliteitsproblemen tussen Vista en oudere hardware én software.
Dat mensen vóóraf niet checken of hun hard -en software comptabile is met Vista is dan een kwestie van eigen schuld, dikke bult. Dáár kan geen misverstand over bestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan