Video uploadsysteem?

• Onderwerp starter Onderwerp starter otie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

otie

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
hallo, is het mogelijk om een eigen video upload systeem te maken???
zoja zou het mooi zijn als dit in php kan zonder SQL...
ik heb wel beschikking tot SQL maar ik snap er niks van
gewoon eigenlijk 1 pagina voor uploaden...
1 pagina voor kijken...
en dat is het wel
zoiets al yt dus dat iedereen mag uploaden

Laatst bewerkt:
Uh, hoeveel ruimte en bandbreedte heb jij beschikbaar voor je website?

Het is best mogelijk, maar dan moet je wel een paar gigabyte harde schijf en rond de terrabye aan bandbreedte hebben, anders zit je in no time vol.

Om even in te breken op jouw vraag, (doe ik alleen omdat jij er wellicht ook nog iets aan hebt), is het eigenlijk mogelijk om geuploade videobestanden (.wmw / .avi / .mpeg / .mp4) automatisch om te zetten naar .flv?

Moet je daar speciale software voor installeren op je server (, zo ja, wat?) of heeft PHP daar mogelijkheden voor (kan het me haast niet voorstellen).

Ik vrees het niet, denk niet dat PHP snel genoeg is om dat in reele tijd te doen... daarvoor zul je wat anders nodig hebben.

Uh, hoeveel ruimte en bandbreedte heb jij beschikbaar voor je website?

Het is best mogelijk, maar dan moet je wel een paar gigabyte harde schijf en rond de terrabye aan bandbreedte hebben, anders zit je in no time vol.

bandbreedte is iets van 100 gb

Wat wil je met die dienst gaan doen?

100gb is niet genoeg voor een publieke website; dat betekend dat er ongeveer 1000 filmpjes per maand gekeken mogen worden (ofwel; 30 per dag, dus ongeveer 5 bezoekers waarschijnlijk)

Bovendien heb je dan waarschijnlijk niet genoeg webruimte om meer dan 10 filmpjes te uploaden...

100GB == 1000 filmpjes?

Ik denk niet dat de filmpje gemiddeld 100MB zullen zijn...

Ik ben het echter wel met je eens dat 100GB aan de lage kant is om echt goed zo'n site te laten functioneren.

Nahja. Ligt aan het soort filmpjes natuurlijk :) Een filmpje haalt makkelijk de 100mb. En als je iemand hebt die ze even skimt dan worden ze ook gebufferd; dat kost ook een hoop bandbreedte voor niets.

Wat betreft dat skimmen heb je inderdaad gelijk. En het klopt inderdaad dat de grootte van het filmpje afhankelijk is van het soort filmpje.

Maar als ik denk aan bijvoorbeeld telefoon filmpjes die misschien geupload gaan worden en dergelijk, denk ik niet dat je snel aan 100MB komt. :p Maar misschien is mijn interpretatie van wat de TS precies met de site wil gaan doen niet correct ;)

ik kan ook meerde servers gebruiken met allemaal los 100 gb...
10 servers is al 1000 gb opslag is (helaas) maar 15 gb

Wat wil je met die dienst gaan doen?

100gb is niet genoeg voor een publieke website; dat betekend dat er ongeveer 1000 filmpjes per maand gekeken mogen worden (ofwel; 30 per dag, dus ongeveer 5 bezoekers waarschijnlijk)

Bovendien heb je dan waarschijnlijk niet genoeg webruimte om meer dan 10 filmpjes te uploaden...

ik wil gewoon voor wat gamers een site maken...
en waar iedereen zijjn filmpjes kan posten

Tsjah, het kan best dan.

De belangrijkste vraag blijft waarom je het wilt, maar je zult een upload formulier moeten maken waar je een film kunt uploaden, PHP in moeten stellen dat ie uploads van een heleboel MB toelaat (in de php.ini), en dan een embedded-object in HTML moeten maken om het weer te geven.

Tsjah, het kan best dan.

De belangrijkste vraag blijft waarom je het wilt, maar je zult een upload formulier moeten maken waar je een film kunt uploaden, PHP in moeten stellen dat ie uploads van een heleboel MB toelaat (in de php.ini), en dan een embedded-object in HTML moeten maken om het weer te geven.

ik ken alleen de basis van HTML en een HEEEEEEL klein beetje PHP

zoja zou het mooi zijn als dit in php kan

Je vindt het mooi als het in PHP kan, maar je kunt zelf niet echt PHP. Moeten we daaruit opmaken dat je eigenlijk verwacht dat wij het 'even' doen?

Je vindt het mooi als het in PHP kan, maar je kunt zelf niet echt PHP. Moeten we daaruit opmaken dat je eigenlijk verwacht dat wij het 'even' doen?

eigenlijk zoek ik een kan en klaar script...
maar die zijn moeilijk te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan