VB6 hotmail ongelezen mail's

Status
Niet open voor verdere reacties.

gabber1

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Hallo forumleden,

Ik ben sinds kort bezig met een klein projectje. Ik wil dat als ik 1 of meerdere mail's heb er een (leeg) blaadje uit de printer komt.
Het is me al gelukt om een leeg papiertje uit de printer te laten komen. Maar het moeilijke is, hoe kan ik op vb6 weten dat er mail is?
Ik heb zelf al geprobeert het via source code te doen. Ik heb namenlijk een code gevonden die van een ingevoerde site de source code laat zien.Maar het was tevergeefs; het klinkt raar maar ik heb veel site's van hotmail proberen te lezen of te zien of het nummer van ongelezen berichten erin staat. Maar blijkbaar is de layout van hotmail er iets te ingewikkeld voor.

Kan iemand me uit dit probleemje helpen. Ook bijvoorbeeld een bepaalde /// site van hotmail met de ongelezen berichten erin is al arg goed.

Code:
<li fid="fid" class="BoldText" id="00000000-0000-0000-0000-000000000001" count="1"><a href="javascript:;" title="Postvak IN (1)"><span class="Caption">Postvak IN <span style="display: inline;">(<span>1</span>)</span></span></a></li>

Zoals je kunt zien, daar staat Postvak IN (1) .

op welke url heb je dat gevonden?

PS Misschien kan het sourc-code porgramma geen javascript zien. W'ill see!

Dat heb ik in mijn eigen hotmail account gevonden.

Als je daar de text Postvak IN (1) selecteer, dan kun je in FireFox met de rechtermuisknop "Bron van selectie bekijken" aanklikken.

Maar ik bedenk me net dat die text inderdaad ook al door javascript geplaatst kan zijn. Dan kun je het inderdaad niet inlezen.

Er is volgens mij ook niet een of andere Hotmail API he?

Ik heb het geprobeert, maar op geneen site is het afleesbaar. Misschien moet ik het via outlook doen?

het is onmogelijk hotmail te openen in outlook (sinds kort), dus is de methode van EricBooy de beste.
Source code van de webpagina eerst eens uitpluizen en dan sorteren die handel!

het is onmogelijk hotmail te openen in outlook (sinds kort), dus is de methode van EricBooy de beste.

WarnedGraph ik kwam al op het idee can Source-code, anyway, misschien kan ik m'n hotmal laten doorsturen naar gmail. Weet iemand dan via outlouk en gmail wat?

Ik heb zelf een mail opener die hotmail wel kan openen. Maar als ik alles via gmail doe kan ik het misschien via outlouk openen, maar maakt dit alles makkelijker?

Vermits gmail kan worden geopend in outlook, kan je ook jouw gmail binnentrekken in VB.
Vermits je dan je mails kan lezen in VB, kan je ze ook na elkaar laten printen en
daartussen elke keer een wit blad steken.

Emails binnentrekken

Lege pagina printen in VB:

Code:
Printer.Print ""
Printer.EndDoc '(voor laserprinter)

Vermits gmail kan worden geopend in outlook, kan je ook jouw gmail binnentrekken in VB.
Vermits je dan je mails kan lezen in VB, kan je ze ook na elkaar laten printen en
daartussen elke keer een wit blad steken.

Emails binnentrekken

Lege pagina printen in VB:

Code:
Printer.Print ""
Printer.EndDoc '(voor laserprinter)

Ik ben naar de link gegaan om emails te ontvangen, ik heb alle stappen (denk ik) goed gevolgt maar toch krijgt ik een foutmelding.
PS: ik voeg het project toe

Bijlagen

Hotmail via outlook

Het is wel degelijk mogelijk om hotmail via outlook te openen. Je gebruikt als servers:
in: pop3.live.com op poort 995 met ssl
uit: smtp.live.com op poort 25 met ssl
:thumb:

Ik zou wel m'n mail kunnen doorsturen naar gmail, weet iemand misschien een site van gmail waar ergens het aantal ongelezen mail staat, misschien kan ik dat filteren.

@Vegras: Werkt anders prima bij mij. Let op dat je geen http-verbinding toelaat, maar pop3 kiest. (Manuele serverinstellingen)
Als je Outlook zelf laat kiezen gaat hij voor de http-verbinding. Je moet zelf aangeven dat hij pop3.live.com met SSL en poort 995 voor inkomende berichten en smtp.live.com met SSL op poort 25 voor uitgaande berichten moet gebruiken. Anders werkt het inderdaad niet.
Voor je uitgaande berichten kan je uiteraard altijd kiezen voor de smtp server van je provider. Dat werkt altijd.

@MerlinTheGreat: ik heb alles precies ingesteld zoals jij het schreef. Kreeg een error, dat-ie problemen had met de pop3 van hotmail... Het gaat overgens om een @hotmail.com adres. Ook ssl en poorten goed gezet, etc. Raar.

@TS: je kan hotmail doorsturen, en ik geloof ook naar een gmail adres. Dan kan je gewoon inloggen op gmail, en dan deze r33pen. Dit is n voorbeeld uit mijn gmail:
<a class="p9" target="_top" title="Postvak IN (34)" href="http://mail.google.com/mail/?shva=1#inbox">Postvak IN (34)</a>

:thumb:

@Vegras: Inderdaad vreemd. Binnenkort eens nader onderzoeken... Ik heb nu niet echt veel tijd.

Microsoft heeft het openen van hotmail in outlook geblokkeerd. Een kleine schets:

• In den beginne, was er totaal geen probleem
  • Een aantal jaar geleden was het enkel nog mogelijk hotmail te openen in outlook als je betaalde voor een 'pro' pakket (outlook, grotere opslag, ...)
  • Nu, Hotmail openen in outlook is verleden tijd!

Microsoft heeft het openen van hotmail in outlook geblokkeerd. Een kleine schets:

• In den beginne, was er totaal geen probleem
  • Een aantal jaar geleden was het enkel nog mogelijk hotmail te openen in outlook als je betaalde voor een 'pro' pakket (outlook, grotere opslag, ...)
  • Nu, Hotmail openen in outlook is verleden tijd!

Zoals ik al aangaf. Bij mij werkt het perfect! In Outlook en andere e-mailprogramma's. :)

*aanpassing*
kleine toevoeging:
ik heb ook altijd het gratis hotmail gebruikt. nooit het betaalde pro-pakket zoals jij het noemt.
ik kan momenteel zelfs nog e-mails binnenhalen via het http-protocol. Dat gaat zeer binnenkort verdwijnen, maar met de live.com servers werkt bij mij alles prima.

Laatst bewerkt:
Ik heb de site eindelijk gevonden! In de source code vanhttp://mail.google.com/mail/?hl=nl&tab=wm staan de nieuwe mails. Als het een nieuwe mail is staat er \"zF"\ als het mailtje al gelezen is: \"yP"\

bestaat er een code van bijvoorbeeld?
Code:
If text1.text contains ("\"zF") then
end if

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan