Casemod MDF

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voeding gat is nu ook uitgezaagt. Zit momenteel te wachten tot de plamuur droog is zodat ik dat recht kan schuren. Waarom zie je hopelijk straks. Want rond een uur of 11 ga ik proberen de foto's erop te krijgen via de laptop van school.

Heb ondertussen ook 3 (van de 4) fan's ontvangen, 2 CCFL buisjes, en uiteraard m'n headset :) (Bigboy wordt later verstuurd zodra het binnen is)

Gelukkig had Alternate nog 1 Bigboy over. Dus zodra de boekhouding daar gedaan is wordt het z.s.m. naar mij toegestuurd. Helaas is het niet gelukt met de foto's. Dus daar vindt ik hopelijk vanmiddag nog wat voo als ik weer thuis ben.

Ook ben ik er al uit welke kleur de kast wordt. Zwart aan de buitenkant. Binnenkant ben ik nog steeds niet over uit. Want als ik blauw doe dan wordt het té blauw, en doe ik wit dan vallen de lichten weer minder op. Iemand nog een mooie suggestie (wat past bij blauwe verlichting en zwarte buitenkant)?

Laatst bewerkt:
Bij zwart zou ik bluaw of rood doen, nja jah knal roos kan ook :P

Mvg sinic907

Wat voor schroefjes heb je bij de fans gekregen? Een boutje en een moertje kan ook een uitkomst zijn. Jammer van je fan gat. Je had dit makkelijk met een gaten boor van 8cm kunnen maken. Nu wordt het flink plamuren en schuren.:p Ben je er al uit hoe je het moederbord montage plaat vast gaat maken?

(1)Wat voor schroefjes heb je bij de fans gekregen? Een boutje en een moertje kan ook een uitkomst zijn. Jammer van je fan gat. Je had dit makkelijk met een gaten boor van 8cm kunnen maken.(2) Nu wordt het flink plamuren en schuren.:p (3)Ben je er al uit hoe je het moederbord montage plaat vast gaat maken?

1: Van die schroefjes met erg groffe schroefdraad (klik) Maar het zou dus niet uitmaken als ik daar gewone schroeven voor haal (Zonder scherp puntje) boutjes met minder grof draad?

2: Had gekunt. Die simpele aldi busjes met Direct Ful plamuur is stevig genoeg? Anders haal ik gewoon een andere achterplaat als het echt niet lukt met plamuur.

3: Ja, heb de oude plaat uit de MStech kast gehaald. Daar 4 gaten in geboort en daar weer vierkante blokjes van het rest hout wat ik nog had liggen (Mislukte plaat dus ook MDF 12mm.) En dat lijm ik weer vast aan de zeiplaat. (Van voor gezien gewoon rechts). En mocht dat los laten na een tijdje dan denk ik dat ik aan de buitenkant van de kast er schroefjes door heen jaag en dan een laag plamuur eroverheen zodat ze (minder) niet opvallen.

Bij zwart zou ik bluaw of rood doen, nja jah knal roos kan ook :P

Mvg sinic907

Niet iedereen heeft dezelfde smaak. Mischien doe ik wel gewoon zwart. Maar Zilver kan ook nog.

Goed. Plamuur is uiteindelijk toch gelukt. De 80 MM ovale gat zoals op de foto is nu rond (Min of meer. Hooguit een aantal hoekjes. Maar er komt toch nog een laag plamuur op). Hopelijk krijg ik morgen het bericht van Alternate dat de Antec Bigboy 200 deze kant op gestuurd wordt. Dan moet ik nog even zien of ik (zoals Crash al zei) ' Boutjes en moertjes losse....' halen om de fan's vast te kunnen zetten. Dan ga ik proberen morgen avond het 2e 80mm gat uit te zagen. En dit keer maar wel rond. Tenminste, gewoon op de zelfde manier als de 120mm gat. Namelijk heel veel gaten boren en ongv 5 mm binnen de lijntjes te blijfen :eek:.

Foto's volgen nog. Maak ik wel als het 120mm gat ook netjes rond is.

Goed. 2e 80mm gat aan de achterkant is uitgezaagt. Helaas is het wat minder rond zoals ik had verwacht. Ongeveer net zoals de foto hier boven. Dus daar zit nu weer een dikke laag plamuur overheen. 120mm gat is nog steeds niet hard genoeg om te schuren. Dus op moment zit ik een beetje klem. Voorkant ben ik nog niet mee bezig omdat de Fan nog niet binnen is (Nog steeds geen verzend bevestiging gehad). Maar ook omdat ik nu nog niet de plek van de fan kan bepalen kan ik het rek ook niet plaatsen. Want straks zit de rek iets te kort op de fan en dan krijg ik de fan niet meer vast. Dus ik wacht wel even.

Foto's heb ik nog niet gemaakt omdat de batterij van de telefoon bijna leeg is.

Goed. Heb gister een verzend bevestiging gehad van Alternate over de Big boy. Deze komt als het goed is vandaag de deur binnen.

Heb overigens een weddenschap met de buurvrouw. Dus ben alleen online als ik op school zit. (Tot volgende week woensdag). Dus helaas wordt het eventjes geen foto's.

Heb overigens het gat voor de window uitgezaagt. Helaas zitten er hier en daar wat bobbels. Heb de buurman direct weer aan het werk gezet met zijn vrees. Aangezien ik die niet zelf heb.

Ondertussen.. Grote FAN binnen. Gat uitgezaagt. 1e / laatste gat zonder plamuur rond gekregen. Verder heb ik ook weer een foutje gemaakt. Want ik ging het orginele rek gebruiken waar de dvd spelers / cd / bluray / wat dan ook in zouden kunnen gebruiken. Nou had ik heel mooi 2 gaten gemaakt, 1 voor de DVD en de 2e voor de fancontroller. Had er een randje van ongeveer 1 cm tussen zitten. En dat was niet goed dus daar zit nu een dikke laag plamuur. (Heb er gewoon 1 groot gat van gemaakt).

Laatst bewerkt:
Goed,

Hoef nu alleen nog gaten te boren om de FAN's mee vast te zetten. Dan nog gaten om een schroefdraad staafje(s) in de plaat te kunnen zetten zodat het inweze op elkaar geklikt wordt. Maar daar komt overigens nog wel lijm tussen.

Nog steeds hoop ik het groot en deels in elkaar te hebben voor HMD.

Nog te doen:

- Gaten boren
- Bouten / Moeren / Ringetjes halen
- Lijmen
- HDD / DVD rack vast zetten (en uitmeten)
- Moederbord plank vast zetten
- Voeding vast zetten
- Laagje plamuur
- Spuiten
- Gat boren voor Aan / Uit knop voor CCFL licht
- LED verlichting bestellen
- Aan knop vast lijmen (Het gedeelte dat vast moet zitten).

Genoeg te doen dus.

Zo, onderhand is het al weer een klein stukje verder.

Gelukkig zal met HMD hopelijk de kleuren er al opzitten.

- Kast zit nu in elkaar (Foto's volgen)
- Plammuur zit er voor een groot gedeelte op
- Morgen middag (Vrijdag 5, Juni) haal ik nog weer plammuur (Had niet genoeg voor de hele kast :()
- Morgen avond na het werk ga ik het laatste stukje plammuuren en dan weer lekker achter de pc. Dan ga ik (als het droog is) schuren, en dan blijf ik de rest van de nacht waarschijnlijk bezig met het spuiten en het inbouwen.

Hehe, En als ie niet klaar is (Met kleuren) Dan gaan we lekker genieten van een grijs/witte kast ^^

We kunnen altijd tips en ideeën uitwisselen. Die van mij heeft nog niet eens een buitenkant.:p

We kunnen altijd tips en ideeën uitwisselen. Die van mij heeft nog niet eens een buitenkant.:p

Dan heb ik direct al een vraag.

Hoe kan ik het beste mijn DVD / CD en HDD vast zetten.. Mijn ijzeren rekje uit de oude kast die is namelijk een beetje verbogen...

Namens Probleempjes -> Zie bijlages

Bijlagen

• P040609_18.080001.jpg
    P040609_18.080001.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 37
  • P040609_18.080002.jpg
    P040609_18.080002.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 36
  • P040609_18.090001.jpg
    P040609_18.090001.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 47
Ziet er goed duit probleempjes ga zo door, ben erg benieuwd naar het eind resultaat :thumb:

Mvg Sinic907

En nog 's ie niet af. Terwijl het nu toch echt in het kleur staat.

Zal de LEDjes nog maar niet bestellen. Heb ook geen aanknop meer. HDD/ DVD rack wordt via school geregeld (Neem een oude kast en je sloopt haalt het eruit).

Voorlopig blijft ie zo staan. Heb al wel een foto van m'n werkomgeving gemaakt. Maar die kan ik weer niet op de pc krijgen omdat ik geen bluetooth heb :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan