for each volgende

• Onderwerp starter Onderwerp starter Spy1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Spy1

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hallo.

Hoe kan ik verder gaan na het volgende element uit de groep als er bijvoorbeeld een IF true staat? Want als ik nog één keer next gebruikt geeft hij een error aan.

Code:
For each Lijn in TextBox1.Lines
      if Lijn = "piepo"
         Next 'dan moet hij naar het volgende element/lijn gaan uit de textbox, maar dat lukt niet geeft error aan.
      end if
Next

Edit:

Nog een vraag. Hoe kijk ik of er in een string een bepaalde volgorde zit. Bijvoorbeeld deze volgorde: tekst|tekst|tekst|

Op de plaats van tekst kan van alles staan als er maar die volgorde van | erin zit.

Wie kan mij helpen?

Laatst bewerkt:
Die for each overloopt sowieso alle lijnen in je textbox.Lines ... wat is dan de bedoeling?

en om te zien of die volgorde erin zit, kan je gemakkelijkheidshalve regular expressions (RegEx)
gebruiken. Hoe je ze moet op stellen en gebruiken kunnen respectievelijk google en msdn je vertellen!

Ik snap echt niks van dat RegEx. Zou je mij niet iets meer willen helpen?

tekst|tekst|hier hoeft niet perse iets te staan

Bij tekst moet er wat staan. Maar bij de laatste hoeft er niet iets perse te staan.

Verduidelijk

Ik snap echt niks van dat RegEx. Zou je mij niet iets meer willen helpen?

tekst|tekst|hier hoeft niet perse iets te staan

Bij tekst moet er wat staan. Maar bij de laatste hoeft er niet iets perse te staan.

verduidelijk wat er moet gebeuren, eventueel met een voorbeeld

Hoe kan ik verder gaan na het volgende element uit de groep als er bijvoorbeeld een IF true staat? Want als ik nog één keer next gebruikt geeft hij een error aan.
[...]

Code:
For each Lijn As String In TextBox1.Lines
      if Lijn = "piepo"
         Continue For
      end if
Next

Maar van deze vraag snap ik niets:
Nog een vraag. Hoe kijk ik of er in een string een bepaalde volgorde zit. Bijvoorbeeld deze volgorde: tekst|tekst|tekst|
Op de plaats van tekst kan van alles staan als er maar die volgorde van | erin zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan