Sims 2 doet het niet op vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikeyboy93

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Ik heb een laptop waar vista opzit hiervoor zat er XP op maar ik kon van iemand vista krijgen en dat leek me mooier dus nam ik vista.
Nu doet sims 2 alleen niet!

Ik heb geinstalleert maar hij doet het niet ik heb al opgezocht en ik moest het op serverspack XP enzo zetten dat heb ik allemaal gedaan.

Maar als ik hem start krijg ik het volgende:
De Sims 2
Geen met DirectX 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer! Zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is met DirectX 9.0c en dat je de meest recente stuurprogramma's hebt geïnstalleerd. Het programma word nu afgesloten.
Je kunt alleen OK doen.

Maar hiervoor had ik XP en toen kreeg ik dit nooit en kon ik het gewoon spelen.
Het is de zelfde laptop alleen is er vista op gezet inplaats van XP

Wat kan ik hier aan doen?

Heb jij uberhaubt videokaart drivers geinstalleerd nadat je er Vista op hebt gezet? En al je overige drivers?

Kijk eens in apparaatbeheer of daar vraagtekens staan!

Als jij inderdaad geen videokaart drivers hebt geinstalleerd, is dat de reden dat the sims moeilijk doet.

Vermeld ook even merk en type van de laptop.

Heb jij uberhaubt videokaart drivers geinstalleerd nadat je er Vista op hebt gezet? En al je overige drivers?

Als jij inderdaad geen videokaart drivers hebt geinstalleerd, is dat de reden dat the sims moeilijk doet.

Wat je ook eventueel is kan proberen, Rechtermuisknop op de snellkoppeling om sims te starten --> Eigenschappen --> compatibiliteit --> modus inschakelen en laten runnen met windows XP sp 2.
Maar kijk maar eerst naar de videokaart ;)

(trouwens ik denk dat het niet veel uithaalt om service pack 2 van XP op een VISTA te installeren. of ben ik nou zo verkeerd?)

Denk dat ts de compatibiliteits modus bedoelt. En dat zou ts dus al geprobeerd hebben.

voor als je niet weet hoe je in apparatenbeheer moet komen.

hier de 3 makkelijkst manieren:

1. (de normale manier) klik met je rechtermuisknop op "deze computer" selecteer eigenschappen, in het venster wat nu opend zoek je in het tabblad hardware naar apparatenbeheer of device manager.

2. (de systeembeheerders manier) klik met je rechtermuisknop op "deze computer" en selecteer "beheren" of "manage" in het venster wat nu opend staat apparatenbeheer of device manager in het linker venster.

3. (de snelle manier) druk op de windows toets + R (sneltoets voor start > uitvoeren) typ in het uitvoeren scherm "devmgmt.msc" zonder aanhalingstekens en druk op ok of enter.

als je een van deze manieren gedaan hebt kijk je of er ergens gele vraagtekens of rode kruizen staan. ook even zoeken of er misschien ergens "onbekend apparaat" staat.

Laatst bewerkt:

ik heb ik apparaatbeheer gekeken, maar ik zie nergens videokaart ofzoiets staan.

Het is een Fujitsu Siemens, het type weet ik niet.

Staan er vraagtekens in apparaatbeheer? Zo ja waarbij?

En toch even goed je laptop nakijken op een type nummer. Moet erop staan en maakt het voor ons een stuk makkelijker.

Staan er vraagtekens in apparaatbeheer? Zo ja waarbij?

En toch even goed je laptop nakijken op een type nummer. Moet erop staan en maakt het voor ons een stuk makkelijker.

Ik zie nergens vraagtekens staan.

en als k onder mn laptop kijk is het een en al code :p
maar ik denk dat dit het is Fujitsu Siemens v3515 wl1

Volgens mij is ook dat het typenummer niet, de site van Fujitsu Siemens kan iig niets met dat nummer.

Weet je ook niet of je een amilo oid hebt? Dat nummer moet er toch echt op staan, kijk anders eens in de documentatie die je erbij kreeg.

Volgens mij is ook dat het typenummer niet, de site van Fujitsu Siemens kan iig niets met dat nummer.

Weet je ook niet of je een amilo oid hebt? Dat nummer moet er toch echt op staan, kijk anders eens in de documentatie die je erbij kreeg.

Volgensmij heeft dik er allemaal niks mee te maken, ik heb er niet echt vertand van maar ik heb eventjes rond gekeken en meer hebben hier last van gehad. Sims 2 is gewoon een te oud spel voor vista en dat word dan maar sparen voor sims 3, wachten tot die een beetje een normale prijs heeft.

Bedankt voor het helpen.

Onzin, heb de sims twee zonder enige problemen gespeelt op vista.

En als dat spel al aangeeft dat er iets niet in de haak is, dan doet de sims 3 dat ook.

Doe hier eens de test voor The sims 2 (zoek in de lijst bij de T) www.canirunit.com

Spel opzoeken, test doen en hier de uitslag plaatsen of een screenshot.

Onzin, heb de sims twee zonder enige problemen gespeelt op vista.

En als dat spel al aangeeft dat er iets niet in de haak is, dan doet de sims 3 dat ook.

Doe hier eens de test voor The sims 2 (zoek in de lijst bij de T) www.canirunit.com

Spel opzoeken, test doen en hier de uitslag plaatsen of een screenshot.

Ik heb die test gedaan en heb een print screen ervan gemaakt.
Heb hem eventjes geupload op tinypic.
Hier is de link.
http://i41.tinypic.com/2djpgxv.png

Ziet ernaar uit dat jij geen videokaart drivers hebt geinstalleerd.

De test geeft de standaard vga aan, kijk eens in apparaatbeheer of je daar vraagtekens hebt staan.

Zoek nog eens goed naar welke laptop je exact hebt, dus ook type of download pc wizard en kijk welke videokaart je hebt.

De test geeft de standaard vga aan, kijk eens in apparaatbeheer of je daar vraagtekens hebt staan.

Zoek nog eens goed naar welke laptop je exact hebt, dus ook type of download pc wizard en kijk welke videokaart je hebt.

Ik zou zo nog eens in apparaatbeheer kijken, moet ik anders daar ook een print screen van maken?

Een pc wizard downloaden?, heb je misschien een link voor me?

Ik heb een print screen gemaakt van apparaatbeheer
http://i41.tinypic.com/etz6ls.png

Laatst bewerkt:

Ik heb het gedownload en er staat bij videokaart Standaart-VGA grafische adapter

? de link geeft je toch een pagina waar je onderaan kan kiezen voor "kies uw besturingssysteem"?

Daar dien je op het + teken te klikken bij vista en dan het rondje aan te vinken. Vervolgens krijg je een lijst met drivers waar jij moet kiezen voor de graphic driver. Deze download en installeer je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan