• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar waarden in gefilterd bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

huijb

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 dec 2001
Het lukt me maar niet om met een formule te zoeken naar drie waarden (1 en 2 en 3) in een kolom met een gefilterd bereik. Wie o wie kan me op weg helpen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Misschien een beetje omslachtig, maar hij werkt, zie hieronder.

=ALS(A4=1;"waar";ALS(A4=2;"Waar";ALS(A4=3;"Waar";"Niet Waar")))

Even de formulie naar beneden doortrekken en klaar.

Succes

In dit voorbeeld zal er altijd een 1, 2 en/of 3 voorkomen in het gefilterde bereik. Het resultaat zal dus altijd WAAR zijn.

Misschien een beetje omslachtig, maar hij werkt, zie hieronder.

=ALS(A4=1;"waar";ALS(A4=2;"Waar";ALS(A4=3;"Waar";"Niet Waar")))

Even de formulie naar beneden doortrekken en klaar.

Succes
Nee A4 is niet de bedoeling het gaat om het bereik, dus bv. A4:A15

In dit voorbeeld zal er altijd een 1, 2 en/of 3 voorkomen in het gefilterde bereik. Het resultaat zal dus altijd WAAR zijn.
Inderdaad je heb gelijk. Het gaat om de waarden 1 en 2 en 3.

Nee, zeker geen tekst. En inderdaad alleen de getallen 1,2,3 kunnen in het bereik komen te staan.

Het lijkt er wel op. Ik zie alleen het statement "waar" nergens terugkomen in de formule, waar of hoe is dat verborgen in de formule?

Het lijkt er wel op. Ik zie alleen het statement "waar" nergens terugkomen in de formule, waar of hoe is dat verborgen in de formule?
De formule is een stelling. Dit resulteerd altijd in een WAAR of ONWAAR.

Paul, ik ben geen formuleman maar 102 als functie_getal bij Subtotaal, daar zou ik toch graag een woordje uitleg bij krijgen indien mogelijk.

Mvg

Rudi

Paul, ik ben geen formuleman maar 102 als functie_getal bij Subtotaal, daar zou ik toch graag een woordje uitleg bij krijgen indien mogelijk.

Mvg

Rudi
De 102 geeft het aantal waaren exclusief de verborgen waarden.
Als dit aantal gelijk is aan het gewone aantal is er geen filter actief >> WAAR.
Als het filter actief is kan er nooit een 1, en een 2 en een 3 zichtbaar zijn.

Dank u :thumb:

Mvg

Rudi

Paul, ik heb'm eens getest op het bestandje van Huijb en dan krijg ik #Waarde als resultaat. Wijzig ik het functie_getal naar 2(aantal) dan krijg ik inderdaad het beoogde resultaat ????

Mvg

Rudi

De formule is een stelling. Dit resulteerd altijd in een WAAR of ONWAAR.
Ai, het is met deze formule dus niet mogelijk om in geval van b.v. alleen enen of alleen tweeën in het gefilteerde bereik andere tekst te krijgen dan waar of niet waar?

Ai, het is met deze formule dus niet mogelijk om in geval van b.v. alleen enen of alleen tweeën in het gefilteerde bereik andere tekst te krijgen dan waar of niet waar?
Code:
=ALS(SUBTOTAAL(102;A4:A23)=AANTAL(A4:A23);"tekst bij waar";"tekst bij onwaar")

Bedankt. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan