- Lid geworden
- 19 dec 2001
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Nee A4 is niet de bedoeling het gaat om het bereik, dus bv. A4:A15Misschien een beetje omslachtig, maar hij werkt, zie hieronder.
=ALS(A4=1;"waar";ALS(A4=2;"Waar";ALS(A4=3;"Waar";"Niet Waar")))
Even de formulie naar beneden doortrekken en klaar.
Succes
Inderdaad je heb gelijk. Het gaat om de waarden 1 en 2 en 3.In dit voorbeeld zal er altijd een 1, 2 en/of 3 voorkomen in het gefilterde bereik. Het resultaat zal dus altijd WAAR zijn.
En er komen geen andere getallen / tekst in het filter bereik??Inderdaad je heb gelijk. Het gaat om de waarden 1 en 2 en 3.
=SUBTOTAAL(102;A4:A23)=AANTAL(A4:A23)
De formule is een stelling. Dit resulteerd altijd in een WAAR of ONWAAR.Het lijkt er wel op. Ik zie alleen het statement "waar" nergens terugkomen in de formule, waar of hoe is dat verborgen in de formule?
De 102 geeft het aantal waaren exclusief de verborgen waarden.Paul, ik ben geen formuleman maar 102 als functie_getal bij Subtotaal, daar zou ik toch graag een woordje uitleg bij krijgen indien mogelijk.
Mvg
Rudi
Ai, het is met deze formule dus niet mogelijk om in geval van b.v. alleen enen of alleen tweeën in het gefilteerde bereik andere tekst te krijgen dan waar of niet waar?De formule is een stelling. Dit resulteerd altijd in een WAAR of ONWAAR.
Ai, het is met deze formule dus niet mogelijk om in geval van b.v. alleen enen of alleen tweeën in het gefilteerde bereik andere tekst te krijgen dan waar of niet waar?
=ALS(SUBTOTAAL(102;A4:A23)=AANTAL(A4:A23);"tekst bij waar";"tekst bij onwaar")
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.