Allegro, Clock() plaatje na 5 seconden pas weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
352
Ik heb het in een simpel programma met cin en cout getest en dan geeft clock() / CLOCKS_PER_SEC netjes de secondes weer.

Nu heb ik dit in Allegro gezet met een if statement voor de weergave van het plaatje maar krijg het gewoon niet aan de praat?!

Code:
#include <allegro.h> 

int main() 
{ 
	allegro_init(); 
	install_keyboard(); 
	set_color_depth(16); 
	set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT, 640, 480, 0, 0);
	
	BITMAP *my_pic; 
	my_pic = load_bitmap("picture.bmp", NULL);
	clear_bitmap(screen); 

    if (clock() / CLOCKS_PER_SEC > 5 ){        //Dit is waar het om gaat, lees: Als het aantal seconden 
	draw_sprite(screen, my_pic, 0,0);           //dat het programma loop groter is dan 5, teken dan my_pic op het scherm
}

    	readkey(); 
	destroy_bitmap(my_pic);
	return 0;
} 
END_OF_MAIN()
 
Ik heb het in een simpel programma met cin en cout getest en dan geeft clock() / CLOCKS_PER_SEC netjes de secondes weer.

Nu heb ik dit in Allegro gezet met een if statement voor de weergave van het plaatje maar krijg het gewoon niet aan de praat?!

Code:
#include <allegro.h> 

int main() 
{ 
	allegro_init(); 
	install_keyboard(); 
	set_color_depth(16); 
	set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT, 640, 480, 0, 0);
	
	BITMAP *my_pic; 
	my_pic = load_bitmap("picture.bmp", NULL);
	clear_bitmap(screen); 

    if (clock() / CLOCKS_PER_SEC > 5 ){        //Dit is waar het om gaat, lees: Als het aantal seconden 
	draw_sprite(screen, my_pic, 0,0);           //dat het programma loop groter is dan 5, teken dan my_pic op het scherm
}

    	readkey(); 
	destroy_bitmap(my_pic);
	return 0;
} 
END_OF_MAIN()

Moet je niet nog een andere header invoegen (volgens mij cstdlib.h) ???
 
Waarom eigenlijk niet zo? :

PHP:
#include <allegro.h> 

int main() 
{ 
	allegro_init(); 
	install_keyboard(); 
        install_timer();
	set_color_depth(16); 
	set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT, 640, 480, 0, 0);
	
	BITMAP *my_pic; 
	my_pic = load_bitmap("picture.bmp", NULL);
	clear_bitmap(screen); 

     rest(5000)        // wacht 5 seconde
	draw_sprite(screen, my_pic, 0,0);           //teken daarna het plaatje opscherm


    	readkey(); 
	destroy_bitmap(my_pic);
	return 0;
} 
END_OF_MAIN()
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor de Rest() functie dit kan erg handig zijn maar is niet wat ik zoek hier aangezien ik het totale aan secondes wil berekenen en ook als een timeline voor latere events wil gebruiken.

#include <cstdlib> (Is dit niet voor de random functie?)
#include <stdio.h>
#include <time.h>

Heb het ook met de bovenstaande headers geprobeerd maar werkt niet!

Ik heb echt die clock() nodig, ziet er iemand het licht?
 
De code die ik in eerste instantie gaf werkt gewoon!

Ik weet niet waarom maar het project waarin ik de functie heb gezet is "defect" ?! Het lukte ook niet een 2de plaatje weer te geven en toen zag ik het licht... Ben een nieuw project begonnen en nu werkt alles weer gewoon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan