installatie komt completing installation niet door

• Onderwerp starter Onderwerp starter R15
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R15

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Ik heb Windows 7 op dvd en op computer.
Als ik hem wil installeren vanaf dvd, komt hij tot 1 of 3 procent bij het uitpakken.
Als ik vanaf computer het doe, gaat ie door tot "completing installation".
Dit is ook zo bij Windows server 2008.
Heb verschillende versies geprobeerd.
Heb nu Windows 7, genoeg schijfruimte (zo'n 100, 120 GB), aparte partitie, genoeg geheugen (2GB), M2V Asus moederbord. Upgrade Advisor gaf ook geen problemen voor installatie.
Waarom doet ie het niet? (circa 2 uur gewacht)

Laatst bewerkt:
Heeft niemand een idee?

Misschien stomme vraag, maar hoe geduldig ben jij?

Hoelang wacht jij dus totdat je de computer afsluiten en het opgegeeft?

Geen stomme vraag hoor!!

Misschien stomme vraag, maar hoe geduldig ben jij?

Hoelang wacht jij dus totdat je de computer afsluiten en het opgegeeft?

Echter geen stomme vraag hoor (vind ik):D
Nou, zo geduldig ben ik: ik wacht zo'n beetje 3 uur!!!:eek:
Normaal zou ie de hele zooi in max. 45 min. moeten doen (volgens mij):o
Tja...

Geduldig genoeg dan als je het mij vraagt :p

Maar je hebt dus al verschillende versies van Windows 7 geprobeerd?
Ook diegene die gratis te downloaden is van de windows website met gratis key?

Hoe brand jij je iso's dan als ik vragen mag?
& lukken andere installaties bijvoorbeeld wel nog?
zoals nogmaals vista of xp installeren op de vrijgemaakte partitie?

Geduldig genoeg dan als je het mij vraagt :p JA!

Maar je hebt dus al verschillende versies van Windows 7 geprobeerd? JA, vele versies:o
Ook diegene die gratis te downloaden is van de windows website met gratis key?JA

Hoe brand jij je iso's dan als ik vragen mag? Gewoon met Ashampoo, maar als ik hem boot en dan wil installeren komt de installatie niet verder dan een paar procent bij het uitpakken. Ook al een dvd van iemand anders gehad, die hem moeiteloos kon installeren. Dus ik installeer hem maar gewoon uit Windows Vista, dan komt ie in elk geval een heel eind verder. Ik kies dan niet de optie Upgrade, maar custom (geen SP1, maar ja, gewoon zo moet het toch ook kunnen?
& lukken andere installaties bijvoorbeeld wel nog?
zoals nogmaals vista of xp installeren op de vrijgemaakte partitie? Ja, Windows XP of Windows Vista of Windows Server 2003 werken wel, maar ik heb alleen problemen met Windows 7 en Windows server 2008.

(zie hierboven, vetgedrukt)

PS: Ik vind het gewoon heel raar, niemand anders heeft dit probleem (geloof ik), waarom wil het nou weer niet bij mij??:(
Hopelijk gaat het nog wel lukken...
Ik dacht eerst: het zijn nog maar testversies, maar Windows Server 2008 werkt ook niet, terwijl dat een gewone is (geen testversie ofzo).

Laatst bewerkt:
Heeft dan ook echt niemand dit probleem?
Of heeft niemand de oplossing.:(:mad:
Ik wil zo graag dat het kan worden opgelost!
En dat ik dan Windows 7 kan draaien:D.

Het blijft echt vreemd & ik wil ook wel graag weten wat de oorzaak is :P

Kan je eens even je systeemspecificaties vermelden aub?
& installeer je trouwens 64 bits of 32 bits?

Als je windows 7 of vista aan het installeren bent kan je het taakbeheer starten.
Dan kan je zien of de processor nog wat aan het doen is.
Druk daarvoor shift+f10 in en typ taskmgr.
klik dan op het tapblad performance en je ziet of de cpu nog wat aan het doen is

succes

Als je windows 7 of vista aan het installeren bent kan je het taakbeheer starten.
Dan kan je zien of de processor nog wat aan het doen is.
Druk daarvoor shift+f10 in en typ taskmgr.
klik dan op het tapblad performance en je ziet of de cpu nog wat aan het doen is

succes

Ik wil ook heel graag de oorzaak weten...
Ik heb 1 64bit installatie die het niet doet en nog een aantal 32bit installaties die het (natuurlijk:-() ook niet doen.
Reactie op bericht van Sando60: Als ik Vista kan installeren, moet ik toch ook Windows 7 kunnen installeren? Maar ik kan misschien dat misschien wel proberen.
Bedankt voor jullie hulp!

Ik heb het probleem ook gehad en bij mij was de oplossing om de DVD op een lagere sneheid te branden. Dus op 12x.

Ik heb het probleem ook gehad en bij mij was de oplossing om de DVD op een lagere sneheid te branden. Dus op 12x.

Helaas is dit niet de oplossing voor mij. Dat heb ik al gedaan, bovendien, iemand die ook Windows 7 had gebrand, kon die installeren, maar ik niet.:confused:
Maar wel bedankt dat je wil helpen!:thumb:

een gek probleem gebruik altijd DVD-RW als er problemen onstaan in de dvd kan je hem altijd opnieuw branden

een gek probleem gebruik altijd DVD-RW als er problemen onstaan in de dvd kan je hem altijd opnieuw branden

Het zal (bijna zeker) niet liggen aan de dvd's. Al verschillende merken gehad.
Ook een dvd die op een andere computer het wel doet.

(update aan m'n computer: voorheen 1GB 667Mhz, DDR2 nu 2GB in totaal, DDR2 en 800Mhz)

Het is gewoon heel raar. Niemand schijnt die probleem te hebben, alleen ik!:(

Het zal (bijna zeker) niet liggen aan de dvd's. Al verschillende merken gehad.
Ook een dvd die op een andere computer het wel doet.

(update aan m'n computer: voorheen 1GB 667Mhz, DDR2 nu 2GB in totaal, DDR2 en 800Mhz)

Het is gewoon heel raar. Niemand schijnt die probleem te hebben, alleen ik!:(

Ik heb 1GB en geen problemen met WIN7RC nog wel op mijn laptop

Moet ik misschien een bios update doen om Windows 7 (en/of Windows server 2008) werkend te krijgen?

Ik hoop het eigenlijk wel, want dan is het verder klaar.:)

Moet ik misschien een bios update doen om Windows 7 (en/of Windows server 2008) werkend te krijgen?

Ik hoop het eigenlijk wel, want dan is het verder klaar.:)

mischien wat voor PC heb je je brengt veel risico met je mee als je de bios gaat updaten ik heb mijn acer laptop bios geupdated van v1.29 naar v1,45 maar ik moest perse mijn hardeschijf in Ide mode zetten anders sloeg windows 7 binnen 10 min vast in sata mode maar je moet windows 7 op een lage snelheid branden ik heb met 5 mb/s gedaan

Bios update houdt altijd wel risico's, het is net zoals je met een belangrijk proces op de pc zou bezig zijn(updates uitvoeren & wordt gezegd de computer niet uit te schakelen je dit toch doet)

Het voorbeeld zou iets gemakkelijker op te lossen moeten zijn, als je bij een bios update een stroomonderbreking hebt, heb je volgens mij wat grotere problemen en zul je het bios moeten gaan flashen ofzo denk ik.

Ikzelf heb het bios van mijn laptop wel al 3x kunnen updaten...

Je moet zelf weten wat het het waard is en of je dan iemand kent die het zou kunnen oplossen moest het foutlopen ;)

Ik heb nu Google afgezocht naar antwoorden.
Veel installatie problemen lagen aan de videokaart.
Ik heb al een oude videokaart in mijn pc gestoken (PCI), maar daarbij krijg ik niet echt beeld; ik krijg wel een paar regels tekst van het merk videokaart enzo., maar daarna krijg ik een "-" die de hele tijd knippert, blijft de hele tijd.
En nu een andere videokaart kopen, maar daar heb ik geen zin aan.:confused:

Hey,

Ik heb wat vragen:

- Wat voor videokaart heb je normaal (niet de PCI)
- Welke versie probeer je te installeren?
- Dualboot of dedicated? if dual-boot welk OS
- Hoe heb je de partitie ingedeeld?

Ik heb een hoop problemen gehad te danken aan een rotte partitietabel.
ALS je nog een disk over hebt kan je het volgende proberen:

- Eigen disk loskoppelen
- Reserve aansluiten
- Boot van DVD
- In het WINPE gedeelte (het gedeelte waar hij de vragen stelt) druk je op F8
*je krijgt dan een prompt (zwart scherm, lijkt op dos)

type: DISKPART
in het DISKPART programma type je het volgende:
- SEL DISK 0 select disk 0
- CLEAN leeg de partitie tabel
- CRE PART PRI SIZE=xxxx create partition primary size=xxxx is het aantal mbs dat je de partitie wilt hebben
- SEL PART 1 select partitie 1
- FOR FS=NTFS QUICK OVERRIDE format filesystem=ntfs quick override is als je in vista bitlocker aan had staan
-ACT active

Je hebt nu een schone tabel, met een actieve partitie...
Start nu de computer opnieuw en probeer het weer van DVD ;-)
LET OP!!!!!! BOVENSTAANDE INSTRUCTIE VEGEN JE DISK LEEG: DAT BETEKENT WEG DATA!!!

EDIT:: Als je natuurlijk niets om de data geeft die er op je huidige HD staat doe je het gewoon met die... ;-)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan