Blue screen of death.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BooYdd

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
ik hoop dat jij als lezer mij alvast een beetje op weg kunt helpen..

Vandaag, COD4 Gekocht, Geinstaleerd geen probleem. daarna ben ik het spel gaan spelen, eerst op hoogste kwaliteid aangezien mn nieuwe pc 3maanden oud is en me 1000euro heeft gekost verwacht ik wel dat dat geen probleem zou zijn, maar het probleem is dus dat ik een blue screen krijg, daarna heb ik hem op minimaale systeem eisen gedaan( in COD) waarna ik na 15/30 min weer een blue screen krijg..

Allemaal heel apart en misschien heeft 1 van jullie hier meer ervaring mee..

---- MIJN COMPUTER ----
Processor : Quadcore 2,55ghz
Video kaart: NvidiaGTX 260 Black edition.
Werkgeheugen: 4GB
Besteurings systeem: Windows vista ethernity
Moederboard: Asus Q50 Pro,
Voeding: 700WATT thoughpower
500gb hardeschijf..
-----Update's--------------------
Gister 18julie, Video kaard geupdate,
10 Julie windows vista up to date gemaakt..

Zelf heb ik geen idee, ik hoop jullie wel !
Alvast bedankt!! (p.s ik heb het zelfde bij de sims3)

Hoi,

Kijk een met pc wizard hoe het met temperatuur is gesteld.

Modag

Eerlijk gezecht lijkt me dit vrijwel onmogelijk, aangezien ik 2 chase vent's heb en mn video kaard ook nog eigen ven heeft.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PC wizzard inmiddels bekeken
- GPU diode 57%
- GPU Fan 100%
- Moederboard 44 Graden
- Processor 36.5 Graden
- Power/aux temperatuur 12 Graden.
- Hardeschijf 35 Graden

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja als het je onmogelijk lijkt hoef je natuurlijk ook niet te kijken maar je zal toch ergens moeten beginnen of niet?

Modag

Windows vista ethernity

Is dat een typefout? Bekend zijn Vista Home Basic, Vista Home Premium, Vista Business en Vista Ultimate (zie hier).

Als het geen typefout is, dan wordt het wel heel moeilijk hier op het forum om je te ondersteunen, want dan gebruik je blijkbaar een gehackte danwel zwaar aangepaste versie waar hoogstwaarschijnlijk niemand hier op het forum mee werkt.

Je kunt jezelf misschien helpen door hier te kijken, en het na de BSoD gemaakte dump-bestand te analyseren.

Succes,

Tijs.

Voor de duidelijkheid heb ik het even gekopieerd en geplakt..

Hardware Monitoring : Winbond W83627DHG
Voltage CPU : 1.12 V
+3.3V Voltage : 3.33 V
+5V Voltage : 6.12 V
+12V Voltage : 11.40 V
Processor Ventilator : 1240 rpm
Power/Aux Ventilator : 3068 rpm
Processor Temperatuur : 35 °C
Moederbord Temperatuur : 44 °C
Power/Aux Temperatuur : 12 °C
:
Processor : Thermal Diode
Intel Core 2 Quad (Core 1) : 46 °C
Intel Core 2 Quad (Core 2) : 41 °C
Intel Core 2 Quad (Core 3) : 40 °C
Intel Core 2 Quad (Core 4) : 41 °C
:
GPU Diode : 57 °C
GPU Fan : 100.00%
:
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf SAMSUNG HD501LJ : 35 °C

Is dat een typefout? Bekend zijn Vista Home Basic, Vista Home Premium, Vista Business en Vista Ultimate (zie hier).

Als het geen typefout is, dan wordt het wel heel moeilijk hier op het forum om je te ondersteunen, want dan gebruik je blijkbaar een gehackte danwel zwaar aangepaste versie waar hoogstwaarschijnlijk niemand hier op het forum mee werkt.

Je kunt jezelf misschien helpen door hier te kijken, en het na de BSoD gemaakte dump-bestand te analyseren.

Succes,

Tijs.

Hallo tijs, alvast bedankt voor de reactie, ik had de BSoD na het herstarten van mijn PC als foutmelding op mijn bureaublad. maar nu heb ik geen idee waar ik dat kan terug vinden, enige suggesties?

Conclusie is dus dat het aan de window's ligt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is zeer goed mogelijk. Je hebt nog niet aangegeven welke BSOD je krijgt.

Je geeft zelf aan steeds BSOD's te krijgen. Wacht tot er weer eentje komt (liever niet dat begrijp ik) en geef de benodigde gegevens hier door.
bsod_a.jpg

Dus de bovenste regel met hoofdletters en bij de technical information de stop code en bestandsnaam, die de fout veroorzaakt.

mijn BLoD ziet er anders, uit Game stopt, kan niets meer doen en blijft rolze,zwart heel mn scherm.

Ik herstarte windows en het gaf aan dat het hersteld was van een fout genaamt blue screen ..

Kan kloppen, maar dan heb je wel zo'n scherm gehad, alleen Vista laat het anders zien.

Als ik blue screen weer krijg, post ik het direct hier op.. alvast bedankt.

Je kan eventueel een screenshot van het venster, dat je in Vista krijgt over de BSOD.

Dan moet ik eerst wachten totdat het weer gebeurt neem ik aan?

Lijkt me wel, zonder dat we de vermelding weten, blijft het gissen wat de oorzaak is. Wil ook niet zeggen dat het via de vermelding altijd te herleiden is.

Lijkt me wel, zonder dat we de vermelding weten, blijft het gissen wat de oorzaak is. Wil ook niet zeggen dat het via de vermelding altijd te herleiden is.

Oke, ik start COD4 wel even op..
ik denk dat het gebeurt binnen 10minuuten.. hopelijk ben je dan nog aanwezig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan