• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inkomsten en Uitgaven weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack Nouws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Hi

Ik heb ongeveer 60 tabbladen met verschillende posten. Ik heb er 1 uitgelicht en meegestuurd. Is het mogelijk om hieruit een overzicht te halen, Uitgaven/maand, Inkomsten/maand, Uitgaven/jaar en Inkomsten/jaar? Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Hopelijk wordt het niet al te ingewikkeld.

Met vr gr
Jack

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb een andere benadering gebruikt als wat Ad gedaan heeft.
Op blad 9.2 een hulpkolom gebruikt (A) en op blad2 een overzicht.

Succes,
Martin

Bijlagen

O,ja volgens mij kan je de oplossing die je hier hebt gekregen combineren met deze oplossing.

Succes,
Martin

Jack,

Bedoel je zoiets:

Je zit al warm, maar ik heb meerdere tabbladen met posten. Daarvan moeten alle inkomsten en uitgaven per maand opgeteld worden. En als het kan ook nog een jaar overzicht. Zie bijlage

Met vr gr
Jack

Bijlagen

Laatst bewerkt:
O,ja volgens mij kan je de oplossing die je hier hebt gekregen combineren met deze oplossing.

Succes,
Martin

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik zal het in iedergeval gaan proberen.
Ik laat de topic nog even open staan want alle suggesties zijn welkom :thumb:

Met vr gr
Jack

Beste Martin

Ik heb geprobeerd om meerdere tabbladen in de formule te stoppen maar dat werkt jammer genoeg niet. In de bijlage kun je zien dat het fout gaat. Als je nog andere ideen hebt zijn ze natuurlijk welkom.;)

Met vr gr
Jack

Bijlagen

Jack,

In de bijlage zie je hoe je meer bladen in het totaal kunt krijgen. De hulpkolom gebruik ik niet.

Ik ga het direct toepassen en ik ben benieuwd of het op (alle) tabbladen werkt. :thumb:Want alle tabbladen zijn genummerd, zoals 1.1, 1.2, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4 ...enz

Nog een vraagje, kun je ook tabbladen uitsluiten?
Er zijn er nl. 7 die hier niet bij horen.:confused:

Met vr gr
Jack

Laatst bewerkt:

Hallo Rob

Ik heb alles nog eens uitvoerig getest en nu blijkt dat wanneer alle gegeven in de tabbladen 9.1 en 9.2 gelijktijdig gewist worden dat er een foutmelding onstaat.
Ook als ik via mijn userform een boeking maak van bijv. € 10,00 dan wordt dit bedrag vermenigvuldigd met het aantal Tabbladen. Misschien is het verstandiger om eens uit te kijken naar een VBA code. Ik heb altijd de indruk dat die stabieler is dan de formules van Excel.

met vr gr
Jack

Ik heb alles nog eens uitvoerig getest en nu blijkt dat wanneer alle gegeven in de tabbladen 9.1 en 9.2 gelijktijdig gewist worden dat er een foutmelding onstaat.
Jack,

Ik heb in deze bijlage alles leegemaakt en zie geen enkele foutmelding in de tweede twee kolommen met opschrift RdG. Waar jij dus een foutmelding krijgt, is mij een raadsel. Je melding over het Userform lijkt mij te duiden op een fout daarin, maar ik werk daar eigenlijk nooit mee.

Bijlagen

Jack,

Ik heb in deze bijlage alles leegemaakt en zie geen enkele foutmelding in de tweede twee kolommen met opschrift RdG. Waar jij dus een foutmelding krijgt, is mij een raadsel. Je melding over het Userform lijkt mij te duiden op een fout daarin, maar ik werk daar eigenlijk nooit mee.

Rob

Ik heb in ieder geval gevonden waar het fout gaat. Als je alle datums weg haald dan kun je in het tabel zien dat het fout gaat. Is hier wat aan te doen?

Met vr gr
Jack

Jack,

Wijzig de formules in
Code:
=ALS(ISFOUT(SOM(SOMPRODUCT((MAAND(datum_9.2)=MAAND(Totaal!$B3))*(inkomsten_9.2<>0)*(inkomsten_9.2));SOMPRODUCT((MAAND(datum_9.3)=MAAND(Totaal!$B3))*(inkomsten_9.3<>0)*(inkomsten_9.3))));"";SOM(SOMPRODUCT((MAAND(datum_9.2)=MAAND(Totaal!$B3))*(inkomsten_9.2<>0)*(inkomsten_9.2));SOMPRODUCT((MAAND(datum_9.3)=MAAND(Totaal!$B3))*(inkomsten_9.3<>0)*(inkomsten_9.3))))
dus als (isfout(de formule); doe niets; de formule

Jack,

Wijzig de formules in
Code:
=ALS(ISFOUT(SOM(SOMPRODUCT((MAAND(datum_9.2)=MAAND(Totaal!$B3))*(inkomsten_9.2<>0)*(inkomsten_9.2));SOMPRODUCT((MAAND(datum_9.3)=MAAND(Totaal!$B3))*(inkomsten_9.3<>0)*(inkomsten_9.3))));"";SOM(SOMPRODUCT((MAAND(datum_9.2)=MAAND(Totaal!$B3))*(inkomsten_9.2<>0)*(inkomsten_9.2));SOMPRODUCT((MAAND(datum_9.3)=MAAND(Totaal!$B3))*(inkomsten_9.3<>0)*(inkomsten_9.3))))
dus als (isfout(de formule); doe niets; de formule

Nu krijg ik de volgende melding "formule is te lang, formule is geschikt voor 8192 tekens"
Had je dat al eens vaker mee gemaakt?
(Als alternatief heb ik op alle tabbladen op de eerste regel (6) een datum ingevuld)
Wat nu?:confused:

Met vr gr
Jack

Nu krijg ik de volgende melding "formule is te lang, formule is geschikt voor 8192 tekens"
Had je dat al eens vaker mee gemaakt?
Jack,

Ik heb nu ook een datum op de eerste regel ingevuld en vind dat voorlopig even een hanteerbare oplossing. Wil later nog wel eens kijken naar een andere oplossing.

Te lange formules kun je ook oplossen via invoegen - naam - definiëren. Kijk eens naar het voorbeeld.

Bijlagen

Hallo Rob

ik heb het voorlopig met een paar hulp kolommen opgelost. (zie bijlage)
Als je eventueel nog een aanvulling op die formule van jou hebt, houd ik mezelf aanbevolen!

Met vr gr
Jack

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan