DLookup in een query

• Onderwerp starter Onderwerp starter lilx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lilx

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Mijn access database wordt gebruikt als een rooster. To heden is het altijd geweest wanneer iemand niet kan komen wordt deze genoteerd en moest deze handmatig worden gecontroleerd. Nu is mijn wens om deze dagen in te kunnen vullen in een aparte table. En wnr de dag aanbreekt waarvoor die persoon zich heeft afgemeld. Deze niet verschijnt in mijn query.

Dit is de structuur van mijn aparte table:
Code:
PlazoID                  HoofdID           Datum           Reden         Shift
autonummering      numeriek        datum/tijd        Tekst          Tekst
                           (gekoppeld)

Mijn bedoeling is bij het laden van de query controleert dlookup in de tblplazo of er een waarde bestaat die voldoet aan de dag van vandaag. Waarbij dloopup de volgende criteria bevat.

HoofdID = current record ID
Datum = datum van vandaag
shift = avond (kan verschillen maar voor deze voorbeeld gebruiken we avond)

Waarbij de output als alles correct is ongeveer zo eruit moet zien:
Date() = 22-07-2009 (huidige datum)
Dlookup = 22-07-2009 (uitkomst van dlookup)
Zou betekenen dat deze niet wordt weergegeven.

Ik heb het met de volgende geprobeerd maar kennelijk doe ik nog steeds iets verkeerd (of totaal verkeerd):
Code:
DLookup(“[Datum]”, “tblPlazo”, (((tblPlazo.Shift)=’Avond’) AND (((tblPlazo.Datum)=Date());

DLookup(“[Datum]”, “tblPlazo”, [tblPlazo].[Shift]=’Avond’ AND [tblPlazo.Datum]=Date

Hopelijk begrijpen jullie mijn doel en kan ik hier hulp/advies voor krijgen
Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Ik vrees dat ik de vraag toch niet helemaal begrijp: je wilt met een DLookup records zien die niet voldoen aan het zoekcriterium? De bedoeling van een DLookup is nu net dat je records zoekt die wèl voldoen...
Als ik jouw wens zo bekijk, denk dat je de tweede tabel gewoon in de query erbij moet hangen, met een outer join naar die tabel. Een Outer join is een join waarbij je van één tabel alle records te zien krijgt, en van de andere tabel alleen records die een overeenkomende waarde hebben in de gekoppelde tabel.
In jouw geval is de hoofdtabel de tabel waarin HoofdID de sleutel is. Dit veld heb je als verwijzing gebruikt in de tabel die je in de vraag omschrijft.
Afhankelijk van of je relaties hebt gelegd in het Relatievenster, zal Access de tabellen gelijk aan elkaar koppelen, als je ze alletwee toevoegt aan het queryraster.
Om er een Outer join van te maken, dubbelklik je op de lijn tussen de twee tabellen. Je ziet nu drie opties, waarvan de eerste is geselecteerd, omdat dat de standaardsituatie is. Om van een tabel alle records te zien, en van de andere de records met gekoppelde informatie, pak je dus optie 2 of optie 3. Is moeilijk in te schatten op afstand.
Om nu op lege records uit die tabel te filteren, pak je het sleutelveld uit de tabel waar het pijltje naar toe wijst, en sleep je dat naar de rij met veldnamen. Hierna vul je als criterium in:
Is Null
Door op lege waarden te selecteren, zie je exact die records, die geen record hebben in de tweede tabel.

Als je hier niet uitkomt, wat ik mij goed kan voorstellen, is het misschien een idee om een gestripte versie neer te zetten met een paar voorbeeldrecords, dan kunnen we wat gerichter helpen.

Michel

Mijn excuses voor het late antwoord maar ben er een paar dagen tussen uit geweest ;)
mijn bedoeling is ongeveer het zelfde als de vraag in de post die ik ook had gesteld:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=429957

maar wat nu de situatie is dat alle records van afwezigheid in een apart tabel word opgeslagen, de zelfde personen kunnen meerdere keren voor komen (op meerdere datums op afwezig gesteld)

waardoor ik in de expressie; 1 specifieke record eruit moet zien te halen uit de tabel waar alle “afwezig” records staan. Om die specifieke record te vinden zijn de volgende criteria punten nodig.
HoofdID = current record ID
Datum = datum van vandaag
shift = Avond – Middag – Ochtend (een van deze 3 opties wordt dan ingevoerd )

Voor dit leek mij dus het beste dlookup.
Wat nu dan mijn gedachte is, dat ik de query zover kan krijgen dat die dan voor elke record uitzoekt of die persoon in het table “Plazo” een record heeft staan die voldoet aan zijn hoofdid, datum van vandaag en de shift waarvan die query is.
Code:
Voorbeeld:					Criterium query			uitwerking

Hoofdid: 693	                hoofdid  (van de huidige record)	record wordt niet 
Datum: 1-1-2007			date() (1-1-2007)		        weergegeven	
Shift: Middag			             Middag

Hoofdid: 694									record wordt
Datum: 1-1-2007								weergegeven
shift: Avond

hoofdid: 695									record wordt
Datum: 2-1-2007								weergegeven
shift: Middag

Hopelijk is mijn doel dat ik wil bereiken nu wat duidelijker :D

Laatst bewerkt:
is er nog iemand die mij er advies er over kan geven?

Voorbeeldje

Ik begrijp je vraag ook niet helemaal...
Maar dit kan ook aan mij liggen. :)

Ik heb even een voorbeeldje gemaakt die het volgende weergeeft:
Allereerst kan je een selectie maken van de shift in FormSelectie.
FormSelectie opent FormAfwezig.
De recordbron van FormAfwezig is QueryAfwezig.

Wat het formulier weergeeft zijn de personen die afwezig zijn op de huidige datum en welke shift je hebt geselecteerd. De shift selectie heb ik er even bij gedaan om weer te geven wat de mogelijkheden zijn.

Ik hoop dat dit in de buurt komt van wat jij wou weten...

Laatst bewerkt:
dat is niet helemaal wat ik bedoelde, kennelijk kan ik mijn idee niet duidelijk maken jammer :(,

maar wat jij nu hebt gezegt;
Code:
Wat het formulier weergeeft zijn de personen die afwezig zijn op de huidige datum en welke shift je hebt geselecteerd.
wil ik juist het tegenovergestelde. ik wil juist dat de query de mensen weergeeft die niet afwezig zijn op de huidige datum en shift(dat geselecteerd is.)

en deze moet dan nog gebeuren op query basis. dus geen bewerkingen met behulp van een form. is dat mogelijk?

<> niet Date

Het is me nu duidelijk, lag toch aan mij. :)

Als je in de query zet "<> Date()" ipv "Date()".
Dan zeg je eigenlijk geef de personen weer die niet vandaag vrij zijn.

Momenteel moet je wel alle personen in de tabel hebben staan waar je noteert dat ze afwezig zijn, alleen is de datum dan leeg.

Kom je hier iets verder mee?
Aangezien je geen voorbeeld db post wordt het lastiger om je te helpen, ik hoop dat je hier begrip voor hebt.

Het is me nu duidelijk, lag toch aan mij. :)

Als je in de query zet "<> Date()" ipv "Date()".
Dan zeg je eigenlijk geef de personen weer die niet vandaag vrij zijn.

Momenteel moet je wel alle personen in de tabel hebben staan waar je noteert dat ze afwezig zijn, alleen is de datum dan leeg.

Kom je hier iets verder mee?
Aangezien je geen voorbeeld db post wordt het lastiger om je te helpen, ik hoop dat je hier begrip voor hebt.

dankzij jouw heb ik eindelijk wat ik wilde, tenminste het werkt nu in jouw voorbeeld database. nu nog kijken of het ook wil werken op het originele. maar dankzij jouw voorbeeld heb ik kunnen inzien dat het veel makkelijker kon, wat ik wilde. ik dacht er juist veel te moeilijk over :P

maar dit is dan de sql command dat ik er nu van heb gemaakt.
Code:
SELECT Plazo.PlazoId, Plazo.HoofdId, Plazo.Datum, Plazo.Shift, Plazo.Reden
FROM Plazo
WHERE (((Plazo.Datum)<>Date())) OR (((Plazo.Shift)<>"Avond"));

ik zal deze zo snel mogelijk proberen te implementeren in mijn originele database. mocht dit niet lukken hoop ik dat ik hier nog mijn vragen kwijt kan :D

Veel suc6

Moeilijke vragen kunnen soms een makkelijk antwoord hebben. :p

Als je verder hulp nodig hebt, dan horen we het wel van je!

helaas ben ik weer tegen een andere probleem opgelopen, tijdens het proberen te implementeren in de originele database.

de oude situatie was:
ik alle records tevoorschijn kreeg. waarvan dinsdag avond of dinsdag avond2; 1 was (met als logica 1 = true 0 = false)

maar omdat ik nu een join heb gemaakt met table plazo en table plazo meerdere records bevat van 1 persoon. krijg ik nu alle records terug van die personen.

een voorbeeld:
oud:
hoofdid dinsdagavond dinsdagavond2
123 1 0
122 1 0
111 1 0
345 1 0

nieuw:
hoofdid dinsdagavond dinsdagavond2 datum shift
123 1 0 02-06-09 Avond
123 1 0 01-07-09 Avond
123 1 0 18-07-09 Middag
124 1 0 06-08-09 Ochtend
124 1 0 25-07-09 Avond
127 1 0 01-08-09 Avond
127 1 0 02-08-09 Avond
234 1 0 04-08-09 Avond

mijn vraag is dus nu eingelijk, is het mogelijk dat de query alleen de laatste record pakt van die persoon. waarbij de query naar mijn wens er zo uit zou zien.

hoofdid dinsdagavond dinsdagavond2 datum shift
123 1 0 18-07-09 Middag
124 1 0 06-08-09 Ochtend
127 1 0 02-08-09 Avond
234 1 0 04-08-09 Avond

mijn excuses voor de vele vragen maar werken op sql/query is nieuw voor me.

hierbij post ik nog mijn sql code van mijn originele query:
Code:
SELECT tblHoofdTabel.HoofdID, tblRooster.Dinsdag_Avond, tblRooster2.Dinsdag_Avond2, tblWerknemer.Voornaam, tblWerknemer.Tussenvoegsel, tblWerknemer.Achternaam, tblWerknemer.Mobiele_Nummer, tblWerknemer.Telefoon_Nummer, tblExtraInformatie.Notitie, tblWerkgelegenheid.Incontract, DateDiff("m",[Incontract],Date()) AS TijdInContract, tblExtraInformatie.Foto, tblWerknemer.Email, tblWerkgelegenheid.Functie, tblExtraInformatie.Begin_Vakantie, tblExtraInformatie.Eind_Vakantie, Date() AS VerwijderVakanties, tblPlazo.Datum, tblPlazo.Shift
FROM ((tblWerknemer RIGHT JOIN (tblWerkgelegenheid RIGHT JOIN (tblRooster RIGHT JOIN (tblExtraInformatie RIGHT JOIN tblHoofdTabel ON tblExtraInformatie.ExtraInformatieID = tblHoofdTabel.ExtraInformatieID) ON tblRooster.RoosterID = tblHoofdTabel.RoosterID) ON tblWerkgelegenheid.WerkgelegenheidID = tblHoofdTabel.WerkgelegenheidID) ON tblWerknemer.WerknemerID = tblHoofdTabel.WerknemerID) INNER JOIN tblRooster2 ON tblHoofdTabel.Rooster2ID = tblRooster2.Rooster2ID) INNER JOIN tblPlazo ON tblHoofdTabel.HoofdID = tblPlazo.HoofdID
WHERE (((tblRooster.Dinsdag_Avond)=1) AND ((tblExtraInformatie.Begin_Vakantie) Is Null) AND ((tblPlazo.Datum)<>Date())) OR (((tblRooster2.Dinsdag_Avond2)=1) AND ((tblExtraInformatie.Eind_Vakantie) Is Null) AND ((tblPlazo.Shift)<>"Avond")) OR (((Date()) Not Between [tblExtraInformatie].[Begin_Vakantie] And [tblExtraInformatie].[Eind_Vakantie]));

Group by en laatste selecteren

Hoi Lilx,

je bent druk aan het leren zie ik!!
Excuses voor de vragen is onnodig, wij helpen iedereen met plezier.
Een forum is ook bedoeld om vragen te kunnen stellen en antwoord te krijgen (en te geven).

Jouw probleem is wederom simpel op te lossen.

Je moet een GROUP BY bijvoegen in je query (knop totalen in query ontwerp).
En je kunt dan aangeven van welke kolom je de 'laatste' van wilt zien.

In het voorbeeld volgende op laatste gezet ivm vraag:
- Id (ivm unieke data ieder record)
- Datum (ivm unieke data ieder record)
- Shift (ivm 123 avond en middag)

Kleine tip:
- ik zou me ook gaan inlezen over Inner join, left join en right join (ivm jouw query)...

Veel suc6.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
nogmaals bedankt voor de hulp, wel grappig. ik had zelf ook gekeken naar "laatste" maar heb het dus toen kennelijk op de verkeerde kolommen gebruikt :P. maar zat er kennelijk dichtbij.

Suc6

Ik ben blij dat het je wederom gelukt is.
Wel mooi dat je precies wist wat group by en laatste was.
Het scheelt een hoop als mensen zelf op onderzoek gaan. :thumb:
Welke je op laatste moet zetten kan een gepuzzel zijn, daarom ook de uitleg in de vorige post.

Zou je overigens de vraag nog even op opgelost willen zetten (rechts onderin op de pagina)?

hallo,

sorry voor de late reactie maar heb nogal me problemen met internet :P maar ja hoor wil de vraag wel op opgelost zetten. alleen ben ik nog een keer wel op een probleem opgelopen :o

de query pakt nu inderdaad netjes de laatste record. dus nu probeerde ik me criteria aan toe te voegen. dus shift mag geen "avond"(voorbeeld) zijn en datum mag niet de huidige datum zijn. eerst probeerde ik de criteria te zetten bij de column van "laatste" maar daarbij kreeg ik de hele tijd bij het laden. een parameterwaarde opgeven.

dus heb ik die twee velden toegevoegd met als totaal "waar" en daaronder me criteria. dit heeft dus wel gewerkt. maar helaas niet op de manier dat ik had gehoopt. ik had gehoopt dat als die aan die waarde voldoet hij de record niet zal weergeven. maar wat hij nu doet is een record pakken die niet voldoet aan de criteria. wat bij mij dan het geval is dat hij de ene laatste record pakt nu. is daar iets aan te doen?

Hoi lilx,

wat hij nu doet is een record pakken die niet voldoet aan de criteria.
Dit lijkt mij heel sterk..., ik denk eerder dat er een fout staat in je query. ;)
Query selecteert namelijk alleen waarden die wel voldoen aan je criteria.
Criteria is bijvoorbeeld: niet datum van vandaag. Dan zal de query alle data selecteren, behalve data met datum van vandaag.

Als je een voorbeeldje kunt posten (dit werkt makkelijker), dan kijken we er even naar:
- opslaan als nieuwe db
- gevoelige data verwijderen
- rapporten verwijderen
- formulieren verwijderen
- onnodige tabellen verwijderen
- onnodige queries verwijderen
- comprimeren en herstellen
- zippen en posten

hallo,

zoals gevraagd heb ik de nodige stukken uit me database gepakt. zodat je er meer inzicht in hebt. ik heb uit de query zelf ook nog een paar kolummen moeten verwijderen van wegen de persoonlijke gegevens. maar voor de rest werkt hij nog zoals die altijd heeft gedaan.

normaal maak ik gebruik van access 2007 maar voor de zekerheid heb ik het opgeslagen als een 2003 database.

omdat de zip nog steeds te groot was moest ik het wel oploaden op me eigen ftp.
link: Database

Wat wil je precies zien? Ik zit er nu naar te staren met mijn gerepareerde :cool:, maar snap eigenlijk niet wat je wilt. Ik begrijp dat je records in de query ziet die je niet wilt zien, en records niet ziet die je wel wilt zien?
Kun je, bijvoorbeeld in Excel, een voorbeeldje maken van de uitkomst die je wilt hebben? Dan weet ik meer welke kant het op moet.

Michel

Dankzij green heb ik het voor elkaar gekregen om de laatste record te krijgen dus dat is gelukkig geen probleem meer.
en wat ik nu probeer is om met die gegevens de volgende werking te hebben.
bij deze uitwerking is als voorbeeld de huidige datum “14-8-2009” en de criteria voor de shift is “avond”

huidige situatie:
SQL
Code:
 SELECT tblHoofdTabel.HoofdID, tblRooster.Dinsdag_Avond, tblRooster2.Dinsdag_Avond2, tblWerknemer.Voornaam, tblWerknemer.Tussenvoegsel, tblExtraInformatie.Notitie, tblWerkgelegenheid.Incontract, tblExtraInformatie.Begin_Vakantie, tblExtraInformatie.Eind_Vakantie, Date() AS VerwijderVakanties, Last(tblPlazo.HoofdID) AS LaatsteVanHoofdID, Last(tblPlazo.Datum) AS LaatsteVanDatum, Last(tblPlazo.Shift) AS LaatsteVanShift
FROM tblRooster2 INNER JOIN (tblExtraInformatie RIGHT JOIN (tblWerknemer RIGHT JOIN ((tblRooster RIGHT JOIN (tblWerkgelegenheid RIGHT JOIN tblHoofdTabel ON tblWerkgelegenheid.WerkgelegenheidID = tblHoofdTabel.WerkgelegenheidID) ON tblRooster.RoosterID = tblHoofdTabel.RoosterID) INNER JOIN tblPlazo ON tblHoofdTabel.HoofdID = tblPlazo.HoofdID) ON tblWerknemer.WerknemerID = tblHoofdTabel.WerknemerID) ON tblExtraInformatie.ExtraInformatieID = tblHoofdTabel.ExtraInformatieID) ON tblRooster2.Rooster2ID = tblHoofdTabel.Rooster2ID
WHERE (((tblPlazo.Datum)<>Date()))
GROUP BY tblHoofdTabel.HoofdID, tblRooster.Dinsdag_Avond, tblRooster2.Dinsdag_Avond2, tblWerknemer.Voornaam, tblWerknemer.Tussenvoegsel, tblExtraInformatie.Notitie, tblWerkgelegenheid.Incontract, tblExtraInformatie.Begin_Vakantie, tblExtraInformatie.Eind_Vakantie, Date()
HAVING (((tblRooster.Dinsdag_Avond)=1) AND ((tblExtraInformatie.Begin_Vakantie) Is Null)) OR (((tblRooster2.Dinsdag_Avond2)=1) AND ((tblExtraInformatie.Eind_Vakantie) Is Null)) OR (((Date()) Not Between [tblExtraInformatie].[Begin_Vakantie] And [tblExtraInformatie].[Eind_Vakantie]));

Met als criteria:
<>Date() onder tblPlazo.Datum
“Avond” onder tblPlazo.Shift

Huidige resultaten:

131 1 0 Adrianus 14-8-2009 131 7-8-2009 Avond
565 1 0 Stepheron 20-12-2007 14-8-2009 565 17-7-2009 Avond
797 1 0 Martijn 22-3-2008 14-8-2009 797 21-7-2009 Avond
961 1 0 Koen 21-07-09 afw 17-6-2008 14-8-2009 961 21-7-2009 Avond
1063 1 0 Mandy 13-9-2008 14-8-2009 1063 21-7-2009 Avond
1142 1 0 Lisa 21-07-09 afw 23-12-2008 14-8-2009 1142 21-7-2009 Avond
1206 1 0 Boris 23-3-2009 14-8-2009 1206 21-7-2009 Avond
1211 1 0 Anouar de 14-8-2009 1211 21-7-2009 Avond
1234 1 0 Sary 21-07-09 afw 18-5-2009 14-8-2009 1234 21-7-2009 Avond
1235 1 0 Lois 18-5-2009 14-8-2009 1235 21-7-2009 Avond

Omdat de laatste record in tblplazo van hoofdid 131 (adrianus) voldoet aan de datum van vandaag en de shift ook voldoet aan de criteria avond. Pakt hij nu de ene laatste record van hoofdid 131.

dit zijn de records van hoofdid 131 in de tblplazo

PlazoID HoofdID Datum Reden Shift
6365 131 4-8-2009 Geoorloofd Afwezig Avond
6367 131 7-8-2009 Aanwezig Avond
6368 131 14-8-2009 Geoorloofd Afwezig Avond

Gewenste resultaten:
door mijn criteria pakt de query nu de ene laatste record, als de laatste record voldoet aan de criteria; datum van vandaag en de shift die ingevuld staat in de criteria (tblPlazo.Datum = 14-8-2009 en tblPlazo.Shift = “Avond”)

Terwijl mijn wens namelijk is. Als de record voldoet aan die eisen. De query deze record niet weergeeft. Waardoor de uitwerking als volgt zou moeten zijn
565 1 0 Stepheron 20-12-2007 14-8-2009 565 17-7-2009 Avond
797 1 0 Martijn 22-3-2008 14-8-2009 797 21-7-2009 Avond
961 1 0 Koen 21-07-09 afw 17-6-2008 14-8-2009 961 21-7-2009 Avond
1063 1 0 Mandy 13-9-2008 14-8-2009 1063 21-7-2009 Avond
1142 1 0 Lisa 21-07-09 afw 23-12-2008 14-8-2009 1142 21-7-2009 Avond
1206 1 0 Boris 23-3-2009 14-8-2009 1206 21-7-2009 Avond
1211 1 0 Anouar de 14-8-2009 1211 21-7-2009 Avond
1234 1 0 Sary 21-07-09 afw 18-5-2009 14-8-2009 1234 21-7-2009 Avond
1235 1 0 Lois 18-5-2009 14-8-2009 1235 21-7-2009 Avond

Oke, ik denk dat ik je oplossing heb...

DB1
Ik heb nog steeds geen duidelijk beeld van wat je wilt bereiken... :)
Je wilt een overzicht met medewerkers die kunnen werken op de huige datum ofzoiets?
Je gevraagde resultaat is me wel gelukt...

Ik heb een tussenquery (QueryPlazo) gemaakt. Deze selecteert alle laatste records van Plazo en vergeet dus alle voorgaande records (dus ook 7-8-2009) bij hetzelfde HoofdId.

Nu deze query toegevoegd in de hoofdquery en een veldje erbij met Group By.
En je hebt het gevraagde resultaat.
Maar ik vermoed dat je het volgende wilt:

DB2:
Personeel beschikbaar
Als het bedoeld is als een soort van medewerker planning systeem (beschikbaar personeel) dan is het bovenstaande totaal ongeschikt.
Want het is namelijk een probleem als men op 14-8-2009 en 15-8-2009 vrij is.
15-8-2009 (laatste) komt als resultaat dus in de tussenquery. Maar deze persoon is dus wel vrij op 14-8-2009...

Maar om dit probleem op te lossen heb ik de queries AbsentDatum en Beschikbaar gemaakt. AbsentDatum selecteert de afwezige medewerkers op huidige datum en Beschikbaar geeft al het beschikbare personeel weer (HoofdId 131 mist op 14-8-2009). Ik heb het vermoeden dat dit eigenlijk jouw bedoeling was en dat dit ook je initiële vraag was... Dit heb ik overigens al verwerkt in Query TellingDinsdagavond2.

Waar kan ik de 2 db's heen sturen?
Stuur me maar een email via dit forum.
Me!Greenery!Contact

Ik hoop dat ik het enigszins duidelijk heb uitgelegd en dat je iets hebt aan mn voorbeelden.

Laatst bewerkt:
Oke, ik denk dat ik je oplossing heb...

DB1
Ik heb nog steeds geen duidelijk beeld van wat je wilt bereiken... :)
Je wilt een overzicht met medewerkers die kunnen werken op de huige datum ofzoiets?
Je gevraagde resultaat is me wel gelukt...

Ik heb een tussenquery (QueryPlazo) gemaakt. Deze selecteert alle laatste records van Plazo en vergeet dus alle voorgaande records (dus ook 7-8-2009) bij hetzelfde HoofdId.

Nu deze query toegevoegd in de hoofdquery en een veldje erbij met Group By.
En je hebt het gevraagde resultaat.
Maar ik vermoed dat je het volgende wilt:

DB2:
Personeel beschikbaar
Als het bedoeld is als een soort van medewerker planning systeem (beschikbaar personeel) dan is het bovenstaande totaal ongeschikt.
Want het is namelijk een probleem als men op 14-8-2009 en 15-8-2009 vrij is.
15-8-2009 (laatste) komt als resultaat dus in de tussenquery. Maar deze persoon is dus wel vrij op 14-8-2009...

Maar om dit probleem op te lossen heb ik de queries AbsentDatum en Beschikbaar gemaakt. AbsentDatum selecteert de afwezige medewerkers op huidige datum en Beschikbaar geeft al het beschikbare personeel weer (HoofdId 131 mist op 14-8-2009). Ik heb het vermoeden dat dit eigenlijk jouw bedoeling was en dat dit ook je initiële vraag was... Dit heb ik overigens al verwerkt in Query TellingDinsdagavond2.

Waar kan ik de 2 db's heen sturen?
Stuur me maar een email via dit forum.
Me!Greenery!Contact

Ik hoop dat ik het enigszins duidelijk heb uitgelegd en dat je iets hebt aan mn voorbeelden.

hallo, greenery
ik wil je nogmaals bedanken voor je hulp. wat jij zegt klopt inderdaad het moet een soort absentsysteem zijn. en nu dat je het zegt is het inderdaad zo dat als er meerdere datum ingevoerd woorden er zulke problemen zullen ontstaan. dat is dan ook een punt waar ik niet naar had gekeken :rolleyes:

maar ik kan jouw helaas geen prive bericht sturen...
maar je zou de database naar deze mail kunnen sturen Logs@aghering.nl (deze mail wordt bijna niet meer gebruikt)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan