Mijn access database wordt gebruikt als een rooster. To heden is het altijd geweest wanneer iemand niet kan komen wordt deze genoteerd en moest deze handmatig worden gecontroleerd. Nu is mijn wens om deze dagen in te kunnen vullen in een aparte table. En wnr de dag aanbreekt waarvoor die persoon zich heeft afgemeld. Deze niet verschijnt in mijn query.
Dit is de structuur van mijn aparte table:
Mijn bedoeling is bij het laden van de query controleert dlookup in de tblplazo of er een waarde bestaat die voldoet aan de dag van vandaag. Waarbij dloopup de volgende criteria bevat.
HoofdID = current record ID
Datum = datum van vandaag
shift = avond (kan verschillen maar voor deze voorbeeld gebruiken we avond)
Waarbij de output als alles correct is ongeveer zo eruit moet zien:
Date() = 22-07-2009 (huidige datum)
Dlookup = 22-07-2009 (uitkomst van dlookup)
Zou betekenen dat deze niet wordt weergegeven.
Ik heb het met de volgende geprobeerd maar kennelijk doe ik nog steeds iets verkeerd (of totaal verkeerd):
Hopelijk begrijpen jullie mijn doel en kan ik hier hulp/advies voor krijgen
Alvast bedankt
Dit is de structuur van mijn aparte table:
Code:
PlazoID HoofdID Datum Reden Shift
autonummering numeriek datum/tijd Tekst Tekst
(gekoppeld)
Mijn bedoeling is bij het laden van de query controleert dlookup in de tblplazo of er een waarde bestaat die voldoet aan de dag van vandaag. Waarbij dloopup de volgende criteria bevat.
HoofdID = current record ID
Datum = datum van vandaag
shift = avond (kan verschillen maar voor deze voorbeeld gebruiken we avond)
Waarbij de output als alles correct is ongeveer zo eruit moet zien:
Date() = 22-07-2009 (huidige datum)
Dlookup = 22-07-2009 (uitkomst van dlookup)
Zou betekenen dat deze niet wordt weergegeven.
Ik heb het met de volgende geprobeerd maar kennelijk doe ik nog steeds iets verkeerd (of totaal verkeerd):
Code:
DLookup(“[Datum]”, “tblPlazo”, (((tblPlazo.Shift)=’Avond’) AND (((tblPlazo.Datum)=Date());
DLookup(“[Datum]”, “tblPlazo”, [tblPlazo].[Shift]=’Avond’ AND [tblPlazo.Datum]=Date
Hopelijk begrijpen jullie mijn doel en kan ik hier hulp/advies voor krijgen
Alvast bedankt
Laatst bewerkt: