• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken stokt....

Status
Niet open voor verdere reacties.

loezer

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Hallo mensen!

Ik heb een probleempje met verticaal zoeken.

Ik heb de volgende formule ingevoegd:
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(Berekening!$C13;'Pakketten GBSK'!$A$12:'Pakketten GBSK'!$N$70;'Pakketten GBSK'!$N$11));"";VERT.ZOEKEN(Berekening!$C13;'Pakketten GBSK'!$A$12:'Pakketten GBSK'!$N$70;'Pakketten GBSK'!$N$11))

In het tabblad "Berekening" in kolom C (vanaf rij 13) staat in iedere cel dezelfde keuzelijst met verschillende "pakketten". Op deze waarde zoekt de formule in het tabblad "Pakketten GBSK" in de matrix A12:N70 naar een andere waarde.

Om te kijken of de formule helemaal werkt ben ik de verschillende pakketten gaan kiezen in cel C13 (tabblad "Berekening"). Het gaat allemaal goed totdat ik bij een bepaald pakket kom en dan neemt hij ineens de verkeerde waarde.... Vanaf dat pakket blijft het fout gaan....

Beetje warrig verhaal misschien....:o

Zou iemand me uit kunnen leggen wat er fout zou kunnen gaan?

Thanx!

Zoek eens in de HELP van Excel, hoe vert.zoeken wordt opgebouwd.

Bv: =VERT.ZOEKEN(A1;B1:C20;2;0) → =VERT.ZOEKEN(A1;B1:C20;2;ONWAAR)

of : =VERT.ZOEKEN(A1;B1:C20;2;1) → =VERT.ZOEKEN(A1;B1:C20;2;WAAR)

Super!:thumb:
Ik heb in het hele bestand bij verticaal zoeken eigenlijk nergens een 0 of 1 ingevuld en dat ging altijd goed. Nu toch maar even doen dus!

Heel erg bedankt! Ik was me namelijk al twee uur suf aan het zoeken wat er fout ging!

Thanx!

Super!:thumb:
Ik heb in het hele bestand bij verticaal zoeken eigenlijk nergens een 0 of 1 ingevuld en dat ging altijd goed. Nu toch maar even doen dus!

Heel erg bedankt! Ik was me namelijk al twee uur suf aan het zoeken wat er fout ging!

Thanx!

Gaarne nog de vraag op opgelost zetten (rechts onderaan op de pagina).
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Oeps, was mijn bestand alweer helemaal aan het aanpassen.

Hij staat op opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan