externe schijf reageer niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rinawou

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2001
Hallo
Ik zit echt met een heel groot probleem.
Mijn Hd Maxtor extern DiamondMax 10 Model 250GP Pata3 HDD wordt wel herkent in de hardware maar doet verder helemaal niets . Ik heb de schijf inmiddels los hangen aan de PC maar geen reactie.Wel herkenmning in de Systeem maar hij leest hem niet,
Het is voor mij erg belangrijk dat iemand daar een oplossing voor weet want de fotos van mijn overleden moeder staan erop.

Vr gr Marina

Hallo
nee daar ik hem al uit de verpakking heb gehaald zit hij nu gewoon op de ide aangesloten
vr gr Marina

wordt hij gezien via start-deze computer "rechtsklikken"-beheren-opslag-schijfbeheer?

Zoek naar "Hiren's bootcd 9.9". Download de iso en brand op een cd.
Start de pc op van de cd en gebruik het programma MHDD (onder Harddisk tools)

Selecteer de schijf en gebruik functie toets "F4" en nogmaals "F4"
Dit programma scant de hele schijf op fouten (bad blocks).

Gebruik geen software tools die de inhoud van de schijf veranderen, dit verkleint de kans op data recovery.

Laatst bewerkt:
als het puur om de fotoos te doen is gebruik dan PC Inspector Smart Recovery

ikzelf heb ook gebruikt om sd en hdd te recoveren van mijn broer die vorige week overleden is.

en werkt uitstekend

harde scijf reageert niet

als het puur om de fotoos te doen is gebruik dan PC Inspector Smart Recovery

ikzelf heb ook gebruikt om sd en hdd te recoveren van mijn broer die vorige week overleden is.

Hallo
Allemaal heel hartelijk bedankt voor de goede adviezen.Ik zat vandaag in Belgie En mijn Pc staat in Amsterdam. Morgen ga ik er meteen aan beginnen , u hiirt van mij of het gelukt is
vvr gr Marina
en werkt uitstekend

laat het zeker weten of het gelukt is ,indien niet kan ik je misschien nog verrder helpen voor andere bestanden

groetjes

Helaas krijg ik constant het bericht dat zowel de:Hiren's bootcd 9.9 als de smart recovery niet te downloaden zijn omdat ze mogenlijk onveilig zijn .
ik heb al geprobeerd om ze bij de veilige downloads te plaatsen maar dit lukt niet Macaffee blijft deze boodschap doorgeven
gr Marina

Laatst bewerkt:
Tijdelijk uitschakelen?

Hoi
Ik heb het nu zover voor elkaar
dat ik een grijs beeld heb met allemaal vakjes.toen hij daarmee klaar was heb ik weer f4 aangeklikt maar ik denk dat dat dus fout was hij is nu weer opnieuw begonnen, nu is er 81% klaar
ik weet niet dat als hij klaar iswat ik dan verder moet doen
gr marina:confused:

harde schijf reageer niet

Geeft het programma foutmeldingen?
jawel hoor de eerste X gaf hij 4 meldingen met een heleboel cijfers
Nu geeft hij vanonderen aan";

warning:378897870.hij is nu klaar
Wat nu?gr Marina

al geprobeerd met het programma van de link die ik je gaf?

Hoi
Nee nog niet ,maar ga het zeer zeker ook doen.Alleen loopt alles niet zo lekker.Mn modem is kapot en de ene x doet hij het wel en de andere niet dus ben met 2 pc'tegelijk bezig . maar we komen er wel
Gr Marina

MHDD geeft in het vak rechts onder de eventuele fouten en waarschuwingen weer.

Een paar waarschuwingen (warnings) kan geen kwaad, maar als je errors krijgt (in rood aangegeven) heeft de schijf een probleem.

Het programma heeft geen mogelijkheid om in dit veld te scrollen, dus als er meerdere warnings of errors zijn zullen vorige regels (dus ook de errors) van het beeld verdwijnen.
Je moet dus zelf kijken of er geen rode regels voorbij komen.

Die grote getallen zijn het nummer van de sector op de schijf, waar een warning of error is gevonden.

Het programma PC Inspector Smart Recovery, dat John Ross aanraadt is een prima programma, maar zal er erg lang over doen.
Bovendien kan het alleen jpg bestanden terughalen.

Alternatief:

Download Ubuntu 9.04, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand op CD
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Places".
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen fouten heeft kun je ze ook openen en bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.

Laatst bewerkt:
harde schijf reageer niet

MHDD geeft in het vak rechts onder de eventuele fouten en waarschuwingen weer.

Een paar waarschuwingen (warnings) kan geen kwaad, maar als je errors krijgt (in rood aangegeven) heeft de schijf een probleem.

Het programma heeft geen mogelijkheid om in dit veld te scrollen, dus als er meerdere warnings of errors zijn zullen vorige regels (dus ook de errors) van het beeld verdwijnen.
Je moet dus zelf kijken of er geen rode regels voorbij komen.

Die grote getallen zijn het nummer van de sector op de schijf, waar een warning of error is gevonden.

Het programma PC Inspector Smart Recovery, dat John Ross aanraadt is een prima programma, maar zal er erg lang over doen.
Bovendien kan het alleen jpg bestanden terughalen.

Alternatief:

Download Ubuntu 9.04, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand op CD
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Places".
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen fouten heeft kun je ze ook openen en bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.
Hoi heel hartelijk bedankt voor al de goede adviezen en ook deze cd zal ik zeker binnenhalen. mijn eerste schijf is nu in orde als het goed is Moet hem weer aan sluiten op een pc met windows. de 2deHd zie ik erg somber in deze is al bijna 12 uur bezig met mhhd maar zit echt volmet errors. de schijf is ook 250 gieg en er is nu pas 3% van gelezen.maar ik ga dapper door
gr marina

Ik wist niet dat er twee schijven waren.

Is de eerste (de goede) de schijf waarvan je de foto's mist?
Zo ja, probeer dan het Ubutu verhaal.

De tweede schijf veel errors?
Dan kun je net zo goed stoppen met MHDD, het programma scant alleen, maar repareert niks.
Staat hier ook belangrijke data op?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan