Welke laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjan145

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2009
Goedemiddag,

ik zal graag jullie meningen willen over welke laptop ik moet kopen omdat ik er zelf niet helemaal uitkom.

Doel: Ik heb een laptop nodig voor grotendeels studiegebruik. Ik heb dus een laptop nodig ik makkelijk kan meenemen en lang meegaat qua batterij. Ik speel er geen spelletjes op maar genruik hem gewoon voor word en surfen op internet

Wat mij nodig lijkt:

- 15/16 inch scherm
- minimaal 160 gig geheugen
- draadloos internet kunnen ontvangen
- niet te zwaar

dus heb geen goeie videokaart nodig.

Budget: Maximaal 500, maar een laptop die iets duurder is maar wel de moeite waard schrijf ik ook niet af.

ik heb even in folders gekeken en heb er 2 gezien wat me wel wat lijken.

Mediamarkt:

Naam: Compaq pressario cq 61-210ED
Prijs: 444- euro

Folder: http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs...18158&outletId=859&catalogId=17608&langId=-11

pagina 11

Speficaties:

4 gb werkgeheugen
320 gig hardeschijf
intel pentium duo core processor t4200

verdere specificaties: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho/WF06b/321957-321957-3329742-89318-89318-3944782-3982150.html

Scheer en foppen

naam: packerd bell TJ65 CU 005
prijs: 530

folder: http://www.scheerenfoppen.nl/shop/folder/folder.html

specificaties:

duocore processor t4200
320 gig hardeschijf
4 gig werkgeheugen

verder specificaties: http://www.topproduct.nl/hardware/n...ote_TJ65-CU-005/id/3082010/specificaties.html

Wie kan me adviseren?

anders keuze zijn ook welkom.

Alvast bednakt.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het is wat je zoekt maar het heeft wel een lange batterij tijd (5 uur onder volledige belasting dus cpu op 100% en 8 uur onder normaal gebruik), hij is licht, heeft draadloos internet een goed scherm. Een acer timeline. (klik). Hij is wel iets duurder maar hij is wel erg zuinig.

Je spreekt jezelf een beetje tegen.

gebruik hem gewoon voor word/videobewerken

dus heb geen goeie videokaart nodig

Wil je lekker videobewerken, zal je toch een goede videokaart nodig hebben.

Bij de eerste laptop staat dat er niet bij, dus ga uit van een matig onboard kaartje. En inderdaad, de specificaties zeggen genoeg.

Tweede heeft tenminste nog een nvidea kaartje, maar ook geen monster. Daarbij is het een PackardHell. Niet een merk dat ik aan zou raden.

Wat is je budget?

Bedankt voor het reageren,

die acer heeft wel een kleiner beeldscherm, en dat ik vind ik wel jammer. Hij heeft dat wel weer een lange accuduur en dan zeker handig voor in de trein.

@ Lita, je hebt gelijk. Ik zal dan ook niet op mijn toekomstige laptop moeten willen videobewerken. Ik zoek dus gewoon een pc voor tekstverwerken en gewoon op internet rondzoeken.

En mijn budget is maximum 500.

Zijn die laptops aan te raden voor mij?

Nogmaals bedankt voor het reageren.

Als dat het enige is waar je de laptop voor gaat gebruiken, dan ja. Beide zijn dan geschikt, maar ik zou gaan voor de eerste. Ondanks de videokaart die daar in zit. Heb persoonlijk een betere ervaring met dat merk dan met PB.

Maar let wel, neem je de eerste en je wilt toch een spel doen of videobewerken, dat de videokaart dan toch de zwakste schakel is.

Maar shop ook hier eens rond:

www.azerty.nl (mocht je daar bestellen doe dat dan via de link op deze website!)

www.alternate.nl

Bedankt voor je reactie,

Ook zag ik nog deze laptop bij de dixons: http://www.dixons.nl/De_online_wink...erprinter.7114175/default.aspx#specifications

Is dit een goeie aanbieding voor mij?

En ik had nog wat andere vragen.

- Bij de pb zet er een hdki aansluiting en een led scherm, wat is dit precies, en heb ik er wat aan?
- Welke doet langer met de accu?
- Bij de pb zit ene upgrade voor windows 7, is dit de moeite waard?

De keus voor een is uiteraard geheel aan jezelf!

Hdmi heb ik geen verstand van dus kan ik je niet mee helpen.

De upgrade naar win 7 is zeker fijn! Je kan dan zo overstappen van vista naar 7 met geldige licentie. Dus zeker de moeite waard.

Bedankt voor je reactie,

Ook zag ik nog deze laptop bij de dixons: http://www.dixons.nl/De_online_wink...erprinter.7114175/default.aspx#specifications

Is dit een goeie aanbieding voor mij?

En ik had nog wat andere vragen.

- Bij de pb zet er een hdki aansluiting en een led scherm, wat is dit precies, en heb ik er wat aan?
- Welke doet langer met de accu?
- Bij de pb zit ene upgrade voor windows 7, is dit de moeite waard?

Met HDMI kun je hem op een apart scherm aansluiten, bijv je tv of pc monitor met hdmi aansluiting. HDMI betekent High Defenition Multimedia Interface als ik me niet vergis. Is dus HD kwaliteit;)
Met dat LED scherm weet ik ook niet wat dat inhoudt. en zoals Lita al zei is die upgrade naar windows 7 ook wel handig. Maar de keuze zul je uiteraard toch echt zelf moeten maken ;)

Laatst bewerkt:
Een led scherm is een scherm dat geen tl-buizen er meer heeft zitten (ok, het zijn geen tl-buizen maar ccfl maar het principe is hetzelfde). Het voordeel hiervan is dat je A, geen schadelijke stoffen (of in ieder geval minder) in je scherm hebt zitten (kwik o.a.), B het scherm sterker is, C het scherm veel dunner is (overal even dik), D je overal evenveel licht hebt (dus het midden is even vel als de rand), E je scherm lichter is (niet veel maar wel een klein beetje) en F je scherm veel minder stroom verbruikt. Een Led scherm is dus altijd beter. Het enige nadeel is dat de schermen wel duurder zijn. Maar je krijgt er wel iets voor terug. Althans mits dit een écht LED scherm is en niet een met alleen LED backlights. Daarbij heb je niet het voordeel van F, C en B. Maar het is nog altijd beter dan een normaal scherm.

Nog even reageren op Jordy

Ik ook niet, heb er nu zelf een maar nu denk ik had ik me toch maar een betere gekocht, een acer of hp o.i.d.

Acer is nou ook niet bepaald goed. Het is een low-budget merk. Van Hp kan ik alleen zeggen dat het afzetters zijn met slechte service. De laptops zijn wel goed maar wel wat duurder.

Laatst bewerkt:
zoiets dacht ik ook al maar ik wist het niet zeker, heb er ooit eens iets over gelezen dacht ik over een nieuwere telefoon van samsung met dat AMOLED scherm, maar wist niet zeker of dit ook voor gewone led schermen geldde ;)

AMOLED is weer iets anders dan LED. Het is nog beter maar wel een stuk duurder. Daarnaast kan je AMOLED goed als touchscreen gebruiken en met LED is dat toch een stuk lastiger.

Een led scherm is een scherm dat geen tl-buizen er meer heeft zitten (ok, het zijn geen tl-buizen maar ccfl maar het principe is hetzelfde). Het voordeel hiervan is dat je A, geen schadelijke stoffen (of in ieder geval minder) in je scherm hebt zitten (kwik o.a.), B het scherm sterker is, C het scherm veel dunner is (overal even dik), D je overal evenveel licht hebt (dus het midden is even vel als de rand), E je scherm lichter is (niet veel maar wel een klein beetje) en F je scherm veel minder stroom verbruikt. Een Led scherm is dus altijd beter. Het enige nadeel is dat de schermen wel duurder zijn. Maar je krijgt er wel iets voor terug. Althans mits dit een écht LED scherm is en niet een met alleen LED backlights. Daarbij heb je niet het voordeel van F, C en B. Maar het is nog altijd beter dan een normaal scherm.

Nog even reageren op Jordy

Acer is nou ook niet bepaald goed. Het is een low-budget merk. Van Hp kan ik alleen zeggen dat het afzetters zijn met slechte service. De laptops zijn wel goed maar wel wat duurder.

Had een nieuw topic gemaakt vanmiddag met de keuze tussen 2 laptops, ben nl aan het kijken voor een andere. ging over een hp en een acer welke ik het beste kon pakken. Maar zijn dit dus ***merken ookal zijn het één van de bekenste merken die het meest verkocht worden??

Ja. Acer wordt goed verkocht omdat ze goedkoop zijn en Hp ziet er degelijk uit. Maar ik zou persoonlijk eerder voor een Asus of een MSI gaan.

De packard bell heeft een led scherm, en een accuduur van 3 uur met een accu met 6 cellen.

de compaq heeft ook een accu met 6 cellen maar geen led scherm, hoelang zou de accu mee gaan?

Als je veel op reis bent, welke laptop zouden jullie dan nemen?

LED is sowieso zuiniger dan gewone schermen ;) Dus ik denk dat de Packard Bell het wel langer uit zal houden met de accu ;)

Bredankt voor de uitleg,

nu heb ik nog een vraag, ik wou de pb tj 65 kopen, die was er niet meer, maar ze kunnen wel de 61 meteen leveren. En anders bestellen ze de 65 na.

TJ65

Processor Intel ® Pentium® dual-core processor T4200
Video NVIDIA® GeForce® G105

TJ61

Processor AMD Athlon™ X2 Dual-Core processor QL64
ATI Mobility Radeon™ HD4570

Nu vroeg ik me af, welke is beter?

Ik koop de laptop voor 530 euro

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug