Probleem XP Installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

StifMeistah

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Hey,

Ik heb een probleempje met de installatie van windows XP want als ik hem probeer te installeren staat er een partitie (of niet gepartioneerde of zoiets) met 7000 nogwat MB terwijl mn hd 40 gb heeft. Ik heb DFT (Drive Fitness Test) geprobeerd van Hitachi en dan was de uitkomst 0x00. Ik heb de laptop naar de winkel gestuurd en die zei dat de hd niet kapot is. En als ik met de XP cd reparatie doe en dan chkdsk intype krijg ik "Het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben" en als ik dir of map in typ krijg ik het ook. DFT zag wel gewoon 40 GB.

Weet iemand een oplossing?

Laatst bewerkt:
probeer eens helemaal opnieuw alles te installeren

ECHT alles er af
( ff tussen haakjes als je een virusscanner hebt eerst scannen)
dan opnieuw met een andere xp cd (leen van een vriend\bekende)

moet luken dan

XP is er allang af er zit niks op de harde schijf. En ik wil XP weer installeren maar lukt niet. Kan ook zijn dat er nog wel bestanden op zitten ik weet het niet kom niet verder dan "No Bootable CD" ofzoiets want er staat (volgensmij) niks op de hd.

Laatst bewerkt:
XP is er allang af er zit niks op de harde schijf. En ik wil XP weer installeren maar lukt niet. Kan ook zijn dat er nog wel bestanden op zitten ik weet het niet kom niet verder dan de "No Bootable CD" ofzoiets want er staat (volgensmij) niks op de hd.

uhm...
heb je je laptop gescant voordat je t er af haalde?

en probeer een andere cd mischien ligt het wel aan de cd

en heeft je cd\dvd driver het goed gedaan?

Probeer je harde schijf zelf eens te partitioneren.

Gebruik hiervoor GParted. Kies de Stable versie en brand het ISO als image op je cd. http://gparted.sourceforge.net/download.php

Partitioneer zoals je het wil. en kies in de XP installatie bij partities de partitie die je wil en kies, Geen veranderingen aanbrengen of dergelijke.

Succes.

Gebruik hiervoor GParted. Kies de Stable versie en brand het ISO als image op je cd. http://gparted.sourceforge.net/download.php

Partitioneer zoals je het wil. en kies in de XP installatie bij partities de partitie die je wil en kies, Geen veranderingen aanbrengen of dergelijke.

Succes.

vraagje.
kunt u ook even naar mijn vraag kijken?
ik ben ander halve week aan het zoeken maar heb niks gevonden
dus ik dacht mischien vind ik hier iemand die me kan helpen

Succes.

Ik ga het proberen.

Bedankt ;)

Edit: klopt het wel dat er geen .exe file in de iso zit maar een bestand oznder extensie?

Laatst bewerkt:
Ik ga het proberen.

Bedankt ;)

Edit: klopt het wel dat er geen .exe file in de iso zit maar een bestand oznder extensie?

HEt is een op gnome gebasseerde versie, dus exe ga je niet terug vinden. Maar het is niet nodig om het iso te openen.

Weet je hoe je het moet branden?

ik meen dit zelfde probleem ook te hebben gehad met mn oude desktop

helaas ben ik vergeten wat ik ervoor heb moeten doen:confused:

vraagje.
kunt u ook even naar mijn vraag kijken?
ik ben ander halve week aan het zoeken maar heb niks gevonden
dus ik dacht mischien vind ik hier iemand die me kan helpen

Welke vraag?

Hey,

Dat gparted snap ik dus niks van. Ik krijg in het begin een scherm en dan komt er een lijst. Ik heb gewoon de eerste gedaan en toen kreeg ik allemaal codes ofzo een hele grote lijst met errors volgensmij en wat moet ik eigenlijk doen? :P

Laatst bewerkt:
Hey,

Dat gparted snap ik dus niks van. Ik krijg in het begin een scherm en dan komt er een lijst. Ik heb gewoon de eerste gedaan en toen kreeg ik allemaal codes ofzo een hele grote lijst met errors volgensmij en wat moet ik eigenlijk doen? :P

Je krijgt een hele lijst me codes ja, en dan na een tijdje krijg je een keuzelijst dan keis je het eerste dan vragen ze je taal kies je nr 06.

Ik weer nou waarom gparted het niet deed hij was niet goed gebrand en nu heb ik geen lege cd meer... Kan het ook op een USB Stick? :confused: Dat ik dan GParted d'r op doe en dan in de bios USB als eerste doe...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan