Een computer verbouwen buget 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

naru44

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2009
Ik heb een nieuwe computer en ik zou graag willen weten of ik hem zou kunnen ombouwen in een game pc. Dus ik zou graag willen weten welke processor en in kan, of het moederbord goed is, of er een intern geheugen in kan van 4 gb en welke, welke video kaart er in kan, en welke voeding er in moet voor al dit. Als het nodig is laat me ook weten of er extra fans nodig zijn.

Mijn budget is 500 euro.

Hier komen de specificaties:
besturings systeem: windows vista home basic
Systeem model: Acer Veriton M670G
proccesor: pentinum dual core cpu E5200 @ 2,5 GHZ
geheugen: 1980 mb ram
chipset:intel 4 serie express chipset familly
naam: intel Q45/Q43 express chip
Ik heb een klein probleem met het moederbord wat niet helemaal duidelijk is. Het programma HWiNFO32 zegt tegen mij dat ik een acer EQ45M, maar dat moet toch gigabyte EQ45M. Maar ok ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en als jullie nog meer info nodig hebben heb ik ook nog een verest logje klaar staan.

Opzich is ventilatie niet waar ik veel geld aan wil uitgeven maar het moet wel een beetje stil zijn als ik niet game.

Laatst bewerkt:
Mogelijk vooraf een vraagje: waarom updaten als het een nieuwe pc is? Had je dan niet beter gelijk een andere kunnen aanschaffen?

Wat de machine zelf betreft. Ik denk dat er heel veel mogelijkheden zijn om de machine te updaten naar een game machine en óók nog eens binnen je budget. Je vermeldt echter niets over de videokaart.

Download de PC Wizzard 2009 eens (Klik) en vertel ons daarna precies welk moederbord er in de machine zit en welke videokaart.

Mogelijk vooraf een vraagje: waarom updaten als het een nieuwe pc is? Had je dan niet beter gelijk een andere kunnen aanschaffen?

Wat de machine zelf betreft. Ik denk dat er heel veel mogelijkheden zijn om de machine te updaten naar een game machine en óók nog eens binnen je budget. Je vermeldt echter niets over de videokaart.

Download de PC Wizzard 2009 eens (Klik) en vertel ons daarna precies welk moederbord er in de machine zit en welke videokaart.

Ik had niet in de hand bij deze pc we hadden hem gratis gekregen. En ik heb het nog gevraagd maar ik kon niet bijbetalen voor een betere pc. Laten we er op houden dat ik de pc gewonnen heb, maar de video kaart is slecht en de processor en het geheugen kunnen ook wel beter. En zo edit ik dit berichte je en post ik de info.

Moederbord : Acer EQ45M
Chipset : Intel Q45
Processor : Intel Pentium Dual-Core E5200 @ 2500 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB (2 x 1024 DDR3-SDRAM )
Videokaart : Intel(R) Q45/Q43 Express Chipset
Harde Schijf : Hitachi (320 GB)
Harde Schijf : SAMSUNG (400 GB)
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVDRAM GH40F
DVD-Rom Station : ZGHYN TE3G9EVODABC SCSI CdRom Device
Monitor Type : AL2023W - 18 inches
Netwerkkaart : 82567LM-3 Gigabit Network Connection
Netwerkkaart : 82567LM-3 Gigabit Network Connection
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Basic Home Editie 6.00.6001 Service Pack 1
DirectX : Versie 10.00
Windows Performance Index : 4.0

Nog wat info over het moederbord:

Fabrikant : Acer
Moederbord : Acer EQ45M
Bios : Acer
Chipset : Intel Q45
Fysiek Geheugen : 2048 MB DDR3-SDRAM
LPC bus : Ja
PCI Bus : Ja
Bus PCI-Express : Ja
USB Bus : Ja
SMBus/i2c Bus : Ja
Bus HyperTransport : Nee
Bus QPI : Nee
Bus CardBus : Nee
Bus FireWire : Nee

Laatst bewerkt:
Let op: de Acer EQ45M is wel gebaseerd op het Gigabyte bordje, maaar door Acer zelf aangepast en gedowngrad, dus niet 100% dezelfde specificaties!

Let op: de Acer EQ45M is wel gebaseerd op het Gigabyte bordje, maaar door Acer zelf aangepast en gedowngrad, dus niet 100% dezelfde specificaties!

Ok maar kan is hij nog steeds goed genoeg om op te gamen en wat kan ik vervangen in mijn computer?

Het lijkt me dat het moederbord wel dezelfde processors aan kan als het normale gigabyte-bord. Wat is immers het nut om dit te veranderen?

Maar goed. Er zijn 2 opties:

Upgraden:
1. processor
2. extra geheugen of nieuw geheugen
3. nieuwe videokaart
4. voeding
Je herbruikt dan besturingssysteem, dvdbrander, kast, harde schijf.
De laatste 4 opties zijn niet veel waard.
70+20+15+25+60 = 190 euro.

Aangezien je de rest dus zal gaan vervangen houd je veel onderdelen over. Veel waard zijn die onderdelen niet. Dus kan je misschien beter (optie 2) de complete pc verkopen en dan een nieuwe kopen.
Dit is eigenlijk mijn advies.
De computer is nu namelijk een mooi internetpctje. Haal desnoods de 2e harde schijf er nog uit...

Het lijkt me dat het moederbord wel dezelfde processors aan kan als het normale gigabyte-bord. Wat is immers het nut om dit te veranderen?

Maar goed. Er zijn 2 opties:

Upgraden:
1. processor
2. extra geheugen of nieuw geheugen
3. nieuwe videokaart
4. voeding
Je herbruikt dan besturingssysteem, dvdbrander, kast, harde schijf.
De laatste 4 opties zijn niet veel waard.
70+20+15+25+60 = 190 euro.

Aangezien je de rest dus zal gaan vervangen houd je veel onderdelen over. Veel waard zijn die onderdelen niet. Dus kan je misschien beter (optie 2) de complete pc verkopen en dan een nieuwe kopen.
Dit is eigenlijk mijn advies.
De computer is nu namelijk een mooi internetpctje. Haal desnoods de 2e harde schijf er nog uit...

Ok maar als ik deze pc zou verbouwen en er bijvorobeeld een GTX 260/275 of een hd 4879/4890 en een nieuwe voedign en 4gb geheugen en een nieuwe processor er in doe hoeveel gaat dat me kosten en kan dat opzich. EN moeti k dan nog een ventilator in stoppen.
EN kan je me er een link bijgeven.

Laatst bewerkt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[227146]=1&product[34510]=1&product[64630]=1

Of de kast qua koeling erg geschikt is betwijfel ik. De kast is niet gemaakt voor gaming doeleinde. hoeveel ruimte voor extra koelers kan ik niet inschatten.

Hartstikke bedankt dit is precies wat ik nodig heb. Ik denk dat ruimte geen probleem word want ik heb binnen gekeken. En er is toch wel redelijk veel ruimte en de kist is lang niet zo slecht. Gewoon een kwaliteit midi-tower

Maar kan je er nog kastkoelers in kwijt?

Lijkt mij wel, laten we het hopen. Ik wil hem een maandje laten werken de computer. En als alles goed gaat ga ik langs de winkel met jouw lijst. En vraag ik hoeveel het kost en of het kan met de koeler er bij en dan zien we wel van zelf. Welke koeler zou jij er nog in doen. Mijne heeft op dit moment 2 koelers 1 achter 1 aan de zijkant(ventilators) Ik heb nog niet echt zitten gamen er op maar heb wel zitten extrackten en verplaatsen van bestanden, internetten en downloaden tegelijk dus opzich zou ik nog een ventilator nemen voor de zekerheid.

Laatst bewerkt:
Ik zou het gewoon op marktplaats zetten...
Stel dat je er 300 euro voor krijgt: Dan heb je 800 euro voor een nieuwe pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan