Nieuwe onderdelen voor computer nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
En je voeding?

Komt er over een kwartiertje aan ;)
EDIT:
Dit is 'em

Jongens, willen jullie laten zien waar mijn videokaart zit?

En mijn voeding heb ook op de foto geup'd

Bijlagen

• DSC01879.jpg
    DSC01879.jpg
    103,6 KB · Weergaven: 24
  • DSC01882.jpg
    DSC01882.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Videokaart, dat ding in het midden met het grote koelblok erop... Steekt in een slot van je moederboard.

Niet verkeerd bedoelt, maar als je al moet vragen waar bepaalde onderdelen zitten, hoe wil dan in hemelsnaam zelf de pc gaan upgraden?! Je mag dan wel heel erg voorzichtig gaan zijn.

Laatst bewerkt:
Videokaart, dat ding in het midden met het grote koelblok erop... Steekt in een slot van je moederboard.

Niet verkeerd bedoelt, maar als je al moet vragen waar bepaalde onderdelen zitten, hoe wil dan in hemelsnaam zelf de pc gaan upgraden?! Je mag dan wel heel erg voorzichtig gaan zijn.

Nou maar wat raden jullie dan aan?

Budget kan wel meer zijn.

En kan ik daar gewoon een andere videokaart in steken

Nee dat kan niet zomaar! Je zal eerst moeten weten welke aansluiting je hebt. Pas daarna kan je op zoek naar een kaart die past en dan moet je nog kijken of je voeding de nieuwe kaart aan kan. Wat ik nu zie is een 350 watt voeding en die zal voor sommige kaarten niet voldoen. En dan heb je ook nog een onbekend merk (voor mijn althans) en geen A-merk voeding.

Misschien is het slim als je je eerst eens wat meer gaat verdiepen in de materie. Hier vast een beetje leesvoer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Personal_computer Met uiteraard ook links naar de verschillende onderdelen.

Op dit moment ga ik je niets aanraden, want ik heb niet de indruk dat je weet waar je aan begint en het zou erg vervelend zijn als het fout gaat.

Laatst bewerkt:
Tja.
Geheugen is het probleem niet.
Je zal vermoedelijk de 32 bits-versie van Vista draaien, dus dat houdt in dat het zinloos is om meer dan 3 gig in je systeem te hebben.
Je hebt nu 2x 512. Dus 2x 1 gig erbij en je bent klaar. Kosten ± 30-35 euro.

Videokaart. Je hebt nu een zeer zwakke videokaart. Die upgraden levert dus een grote stap op. Je hebt alleen een groot probleem: De voeding. Deze is zwak tot zeer zwak.
Bij de meeste goede videokaart betekent het dat je ook de voeding moet vervangen. Denk aan 40 euro of meer voor alleen de voeding. Dan is dus al 75 euro op.
Dan nog een videokaart van een euro of eh 90 en je zit op 165 euro. Dan zit je dus al fors boven je budget.

Alternatief zonder nieuwe voeding is misschien de HD4650 of HD4670. Deze zijn relatief zuinig, dus deze durf ik je wel te adviseren. Een HD4670 kost 60-65 euro.
Deze kaarten zijn al stukken beter dan jouw huidige kaart. Een stap zet je dus sowieso. Maar ze zijn dus wel een stuk slechter dan bijv de hd4850/4870

Aan jou dus de keuze.

Op dit moment ga ik je niets aanraden, want ik heb niet de indruk dat je weet waar je aan begint en het zou erg vervelend zijn als het fout gaat.
Ik ben het wel een beetje met je eens.

Laatst bewerkt:
Kan ik er gewoon een ander moederboard in zetten, (en welke)?

Nu komt er weer een onderdeel bij dat je wilt vervangen...

Wees nu even duidelijk en bepaal wat je echt wilt, want nu steven je af op een compleet nieuwe pc.

Ik bedoel, je wilt ram, videokaart, derhalve misschien dus een nieuwe voeding en nu een nieuw board. Nieuw board betekend waarschijnlijk ook nieuwe processor en dus vervang je alle (belangrijke) onderdelen in je pc.

Ja....

Maar dan kan ik net zo goed een pc kopen van 400€. En dat word dan denk ik veel handiger. Ja. Dan doen we dat maar. En jongens, weten jullie waar goede pc's zijn voor een laag prijsje? Willen jullie linkjes doorgeven plz?

Want ik kan eigenlijk zélf geen moederboard, voeging etc. etc. erin zetten.

volgens mij kan je best meer geheugen erin zetten, dat zet je namelijk gewoon in die oranje/groene bankjes. als het je dan goed bevalt ben je klaar. als het je niet bevalt, ga je je eens goed verdiepen in de materie en kan je de videokaart ook zelf wel upgraden.

Edit: je zou inderdaad ook een nieuwe PC kunnen kopen, maar dat is wel weer een stuk duurder natuurlijk

Laatst bewerkt:
Een voeding en videokaart vervangen is zo moeilijk niet.
Dat kan iedereen die goed kan lezen (belangrijk) en een schroevendraaier kan bedienen.

Maar je moet er wel even wat tijd in steken. Als je een spel wilt spelen, dan moet je je er ook in verdiepen....

Maar, als we het probleem bekijken: PC is te langzaam
En het is Vista En er is maar 1 Gb geheugen dan zet je er simpel weg 2 Gb in (of bij) en het werkt al veel lekkerder.
Zou ik eerst doen voordat er geinvesteerd wordt in een nieuwe PC

Ron

Maar dan 2gb en een nieuwe videokaart. Welke Videokaart en Welk geheugen?!:)

En graag ook een handleidinkje voor het vervangen :-)

Maar kan ik dan ook die in dat eerste bankje die 1gb houden en dan nóg 2 gb kopen?

Laatst bewerkt:
Tja.
Geheugen is het probleem niet.
Je zal vermoedelijk de 32 bits-versie van Vista draaien, dus dat houdt in dat het zinloos is om meer dan 3 gig in je systeem te hebben.
Je hebt nu 2x 512. Dus 2x 1 gig erbij en je bent klaar. Kosten ± 30-35 euro.

Videokaart. Je hebt nu een zeer zwakke videokaart. Die upgraden levert dus een grote stap op. Je hebt alleen een groot probleem: De voeding. Deze is zwak tot zeer zwak.
Bij de meeste goede videokaart betekent het dat je ook de voeding moet vervangen. Denk aan 40 euro of meer voor alleen de voeding. Dan is dus al 75 euro op.
Dan nog een videokaart van een euro of eh 90 en je zit op 165 euro. Dan zit je dus al fors boven je budget.

Alternatief zonder nieuwe voeding is misschien de HD4650 of HD4670. Deze zijn relatief zuinig, dus deze durf ik je wel te adviseren. Een HD4670 kost 60-65 euro.
Deze kaarten zijn al stukken beter dan jouw huidige kaart. Een stap zet je dus sowieso. Maar ze zijn dus wel een stuk slechter dan bijv de hd4850/4870

Aan jou dus de keuze.
Dus wat doe je? 100 euro, of ga je meer investeren?

Dat ligt er aan.

Een sterkere videokaart niet.
Een minder zware moet denk ik net lukken.

Ga eerst groep 3-4 van de lagere school even over doen. Ik heb duidelijk over 2 mogelijkheden.
Een goedkope optie en een duurdere (betere optie).

Het is jouw computer en jouw geld...
Wat ik zou doen is de upgrade maar door iemand anders laten doen. Als dit draadje tekenend is voor je geduld, dan heb ik er namelijk weinig vertrouwen in.

Nee dat zei je niet. Dat zeg je nu pas... pfff.

Geheugen:
http://www.alternate.nl/html/produc.../?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-800

videokaart:
http://www.alternate.nl/html/produc...+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI&l3=Radeon+HD4000

beter leverbaar:
http://www.alternate.nl/html/produc...+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI&l3=Radeon+HD4000

Ik doe het maar bij alternate, want daar komt de computer ook vandaan. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, kan alternate ook de upgrade uitvoeren, maar dat weet ik niet zeker.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan