Php update

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikroy

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2008
Beste,

Ik ben intussen bezig met een site die op grote school verspreid zal worden, het is in samenwerking met een hosting bedrijf. Het is eigenlijk een site die we willen versprijden naar onze klanten toe en dan werken met zelf geschreven modules

Nu is het zo dat wij de code van deze site's niet willen vrij geven, maar we willen wel op een makkelijke manier updates naar de site kunnen sturen.

Het geen waaraan ik nu denk om te willen maken is eigenlijk is in de website een knop te zetten waarop ze klant moet drukken voor te update, de site zou dan de bestanden moeten gaan halen en overschrijven?

Zou het mogelijk zijn om bestanden vanop de server (sites staan op dezelfde server) te gaan halen en deze dan te overschrijven? Zodat we eigenlijk dus maar 1 site moeten vrij geven en dat de rest zichzelf automatisch update?

Alvast bedankt!

Beste,

Ik ben intussen bezig met een site die op grote school verspreid zal worden, het is in samenwerking met een hosting bedrijf. Het is eigenlijk een site die we willen versprijden naar onze klanten toe en dan werken met zelf geschreven modules

Nu is het zo dat wij de code van deze site's niet willen vrij geven, maar we willen wel op een makkelijke manier updates naar de site kunnen sturen.

Het geen waaraan ik nu denk om te willen maken is eigenlijk is in de website een knop te zetten waarop ze klant moet drukken voor te update, de site zou dan de bestanden moeten gaan halen en overschrijven?

Zou het mogelijk zijn om bestanden vanop de server (sites staan op dezelfde server) te gaan halen en deze dan te overschrijven? Zodat we eigenlijk dus maar 1 site moeten vrij geven en dat de rest zichzelf automatisch update?

Alvast bedankt!

Ik zou ten eerste aanraden om dit met cURL te doen, het is snel en je kunt bijv. een SSL verbinding gebruiken om onderschepping van de source/destenation of wat voor gegevens dan ook te voorkomen.

Waar je denk ik het meeste aandacht aan moet schenken is het update-proces. Wat doe je als de update fout gaat en je een halve module hebt. Of dat er per ongeluk een verkeerde update wordt vrij gegeven.

Dat kan een hele site onderuit halen, een `terug-draai-knop` zou dan ook handig zijn.

ja dat is inderdaad een zeer goed idee! bedankt! Ik ga hiermee al eens verder proberen te zoeken!

Als je de code niet vrij wilt geven, moet je de site in eigen beheer hebben... dus dan kun je ze toch gewoon updaten?

Niet per se, grotere bedrijven kunnen ervoor kiezen om de broncode van hun applicaties te beschermen door het geheel te coderen om er closed source software van te maken. Een veelgebruikte methode is Zend Guard.

Niet per se, grotere bedrijven kunnen ervoor kiezen om de broncode van hun applicaties te beschermen door het geheel te coderen om er closed source software van te maken. Een veelgebruikte methode is Zend Guard.

Welke wel erg duur is, maar het kan idd op die manier. Maar je kunt ook hosting aanbieden voor deze bedrijven en op die manier nog even 25 euro per klant per maand meer ontvangen :evil:

Het gaat er voornamelijk om omdat we de site op grote schaal gaan verspreiden onder onze klanten. Dus voor ons is het niet meer mogelijk om dan updates manueel te gaan installeren, de site is wel zo geschreven dat er enkel veranderingen zullen gebeuren aan de huidige bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan