Beginnen met Java

Status
Niet open voor verdere reacties.

hackie900

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2009
Ik wil graag leren om met Java te coderen.
Ik heb nu ruim 3 a 4 jaar ervaring met vb.net (2008 express edition).
maar waar moet ik beginnen, wat heb ik nodig (programma)?
alvast bedankt

Als IDE (Integrated Development Environment) kun je bijv. Netbeans of Eclipse gebruiken. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar Netbeans, maar dat is aan jou om te kiezen ;)

Hier staan wat basiselementen om te starten met java (onder Trails covering the basics, wel in het Engels).

Bijvoorbeeld Hello World:

Code:
public class HelloWorld
{
     public static void main(String[] args)
     {
           System.out.println("Hello World!");
     }
}

Hier staat dan weer (van dezelfde site) een uitleg over deze Hello World in Netbeans.

Laatst bewerkt:
Ok dankjewel. ik denk dat ik nog wel een paar jaar nodig heb om alles goed te leren. maar als ik nu java leer, leer ik ook c++. dat wou ik ook nog doen. dat valt dan ook goed te combineren

Ik zou je Eclipse aanraden. In het begin is het even wennen maar daarna heb je echt een mooi systeem met relaxe syntaxmarkering.

het javaboek van heads first is erg goed. Google het even en kijk naar de javatutorials op de sun site.

succes ermee.

Het beste blijft volgens mij een boek kopen... Hoeft geen papieren te zijn. Je kan evengoed een ebook gebruiken. Je vindt er genoeg op het internet.

Het beste blijft volgens mij een boek kopen... Hoeft geen papieren te zijn. Je kan evengoed een ebook gebruiken. Je vindt er genoeg op het internet.

Hoezo Kopen als je naar sun microsystems gaat krijg je genoeg boeken om je oren gegooid waar je meer dan een mensenleven voor nodig hebt om het te lezen en te behappen wat daar staat.
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/java/index.html

Kopen is echt onzin en veel te duur dat geld kun je wel beter gebruiken.

Gr H

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan