• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werktijden x uurloon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ow ontzettend bedankt allemaal!
Ik heb idd voor die van Danny gekozen haha, en in blad 2 zet ik nu gewoon alle datums er zelf in met het aantal gewerkte uren en dan mn verwachte loon en betaald ja of nee

Ik heb voor u nachtwerk te doen van 22:00 tot 6:00 met de camion rijden , bekijk het bedrag dat ik eind van de maand op je loonbrief ga zetten :D , bekijk rij 20 daar is alles aangepast .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En bij deze mijn bijdrage , pauze incl , bij geen begin of eind tijd een 0 waarde en het uurloon staat er ook
je kan ook nachtdienst doen van 22:00 tot 06:00 is ook inbegrepen

Ik probeer jouw formule in F7 tot 11 te evalueren, en ik kom er aardig uit:

Als je van 23:00 tot 01:00 werkt is de tweede logische waarde WAAR, waardoor de uitkomst van het eerste deel van de waarda_als_waar-som verhoogd wordt.

Als je van 01:00 tot 03:00 werkt is de tweede logische waarde ONWAAR, waardoor de uitkomst van het eerste deel van de waarda_als_waar-som gelijk blijft. Maar hoe lukt het je om een nummerieke waarde bij een logische waarde op te tellen???

Edit: Tja... Door het gewoon te doen zul je zeggen, maar waarvoor staat WAAR als zijnde een cijfer?

Laatst bewerkt:
Gotty , speciaal voor jou :thumb: de ONWAAR bekijk rij 21 tot 23 ;)

Is me helemaal duidelijk: Je krijgt ONWAAR omdat omdat 2 niet gelijk is aan 3 en bij de =ALS()-functie is waarde_als_onwaar niet verplicht, maar mijn vraag gaat meer over het volgende:

En bij deze mijn bijdrage , pauze incl , bij geen begin of eind tijd een 0 waarde en het uurloon staat er ook
je kan ook nachtdienst doen van 22:00 tot 06:00 is ook inbegrepen

Ik probeer jouw

Knip/

zijnde een cijfer?

Edit:

Elke functie in Calc die een logisch resultaat teruggeeft, geeft in feite het getal 0 of 1 terug. Elke celformule in Calc die een logisch resultaat teruggeeft, vertelt de cel om ONWAAR of WAAR weer te geven - als de cel de standaardopmaak (Algemeen) heeft. =WAAR() geeft bijvoorbeeld de waarde 1 terug, dat wordt weregegeven als WAAR; indien u dan de opmaak wijzigt naar een numerieke indeling, geeft het 1 weer.

Bron. maar in jou formule gaat dat niet op:

03_Evaluatie.JPG

Is me helemaal duidelijk: Je krijgt ONWAAR omdat omdat 2 niet gelijk is aan 3 en bij de =ALS()-functie is waarde_als_onwaar niet verplicht, maar mijn vraag gaat meer over het volgende:

]

Gotty ;) , dit is pas leerstof :thumb: waarom een waarde niet terug heeft wat ze ook allemaal schrijven ( de formule heb ik vanuit America geimporteert :rolleyes: :eek: ) ik was daar ook bezig in een topic over " uren " een vroeger deed ik ALS(B1="";..enz of ALS ( ISFOUT.........of ALS (ISLEEG .........maar eens dit gezien en uitvoerig getest heb ik deze al goed onder de knie . Ik zou zeggen bekijk het :thumb:

Bijlagen

Gotty,

Misschien kan dit de boel een beetje verduidelijken:

Hartelijk dank voor je bestandje het is me helemaal duidelijk :thumb: :thumb: :thumb: .

Trucker10 ook bedankt, ik begreep alleen je tekst en bestand niet zo goed.

Hartelijk dank voor je bestandje het is me helemaal duidelijk :thumb: :thumb: :thumb: .

Trucker10 ook bedankt, ik begreep alleen je tekst en bestand niet zo goed.

Da komt waarschijnlijk omdat ik er geen snars van ken :rolleyes: :D

Ik heb ooit nog eens een werkuren bestand gemaakt.

Het werk niet met minuten je moet hier kwartier invullen als 0,25 = kwartier en de tijd 8,50 = half 9 (denk om de komma, geen punt). Mijn kennis toen d'r tijd was nog niet zo groot maar je kan wel je ATV snipper tijd voor tijd en overuren toeslag in zetten, weekend diensten en ziekte uren

Je kan alles aanpassen in de gekleurde velden (rechterblokje staan alle variabelen) en onder elke maand je salarisstrook gegevens invullen.
Weeknummer en datum moet wel kloppen, eenmaal start datum ingeven en het juiste weeknummer in het rechter blok en de sheet klopt weer voor het volgende jaar
Zorg er voor dat je week begint op maandag, weekend dagen moeten op de onderste 2 regels komen ivm de extra percentages

Misschien heb je hier wat aan om wat ideeën en op te doen.

Mocht iemand hier wat aan hebben en heeft het aangepast om het mooier te laten werken dan hou ik me ook aanbevolen :thumb:

Bijlagen

Het werk niet met minuten je moet hier kwartier invullen als 0,25 = kwartier en de tijd 8,50 = half 9 (denk om de komma, geen punt). Mijn kennis toen d'r tijd was nog niet zo groot maar je kan wel je ATV snipper tijd voor tijd en overuren toeslag in zetten, weekend diensten en ziekte uren

Je kan alles aanpassen in de gekleurde velden (rechterblokje staan alle variabelen) en onder elke maand je salarisstrook gegevens invullen.
Weeknummer en datum moet wel kloppen, eenmaal start datum ingeven en het juiste weeknummer in het rechter blok en de sheet klopt weer voor het volgende jaar
Zorg er voor dat je week begint op maandag, weekend dagen moeten op de onderste 2 regels komen ivm de extra percentages

Mocht iemand hier wat aan hebben en heeft het aangepast om het mooier te laten werken dan hou ik me ook aanbevolen :thumb:

Daar heeft wat tijd ingekropen :thumb: ( vroeger een lotus user :) )

Ziet er indrukwekkend uit maar ideeën heb ik al zoveel, maar toch bedankt, misschien heb ik er de volgende keer wel wat aan :) .

beste danny,

als ik de pauzes invul halen ze dat niet van het loon af?

zou je dat misschien kunnen veranderen?:o

groet
Bas

Bas,

Ik heet dan wel geen danny, maar misschien bedoel je dit.
Code:
=(D8*E8*24)-B8*E8*24

Deze topic heeft zijn houdbaarheidsdatum overschreden Topic gaat om die reden op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan