Kpn mailadressen onbereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

erna09

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2009
Al weken lang kan ik via Outlook Office 2007 geen mail versturen naar adressen bij planet.nl, hetnet.nl en kpnmail.nl. Ik krijg berichten met de volgende boodschap retour:

The original message was received at Tue, 8 Sep 2009 12:50:45 +0200 (CEST) from [62.140.137.175]

----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <naam@planet.nl>
(reason: 550 5.0.0 Mail rejected.)

----- Transcript of session follows ----- ... while talking to mailin.planet.nl.:
>>> DATA
<<< 550 5.0.0 Mail rejected.
554 5.0.0 Service unavailable (550 5.0.0 Mail rejected.)

Ik heb van zowel mijn provider (xs4all) en van Kpn de bevestiging dat ik niet op de zwarte lijst sta. Verzenden via webmail lukt wel naar adressen met de bovengenoemde extensie. Ook de helpdesk van Microsoft weet niet wat er aan de hand is.

Wat kan ik nog doen?

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk (wederom) een te ijverig spamfilter van planet....

Google met "(reason: 550 5.0.0 Mail rejected.)" en je zult zien dat dit niet de eerste keer is .....

Hoi,

Kijk eens hier:
Menu: Extra > Opties (tabblad 'Voorkeuren')
Knop: 'Ongewenste e-mail...)

Controleer hier op de verschillende tabbladen of er een mogelijke blokkering is.

De juiste smtp server (server van provider waarmee je verbinding
maakt) gebruiken en/of de authenticatie/verificatie in dan wel
uitschakelen. Extra -> account instellingen -> account selecteren ->
wijzigen -> tabblad server voor uitgaande E-mail....

1. Hoeveel e-mail accounts heb je in Outlook?
a. Indien maar 1: Verstuurt die alle mail (SMTP) via de mail-server van xs4all?
b. Indien méér dan 1: Vanaf welk e-mail account verstuur je die mails die nu niet aankomen?
Als ik je goed begrijp werkt het vanaf webmail wel, dus test mail vanuit Outlook naar die maildomeinen vanaf je xs4all e-mailaccount.

Had xs4all verder geen ondersteuning? Ik vind dat toch echt magertjes, eerlijk gezegd... Heb je de mail-conversatie van geweigerde mail ook aan de helpdesk van xs4all voorgelegd?

Tijs.

Hoi,

Kijk eens hier:

Controleer hier op de verschillende tabbladen of er een mogelijke blokkering is.

Heb ik al geprobeerd

Laatst bewerkt:
De juiste smtp server (server van provider waarmee je verbinding
maakt) gebruiken en/of de authenticatie/verificatie in dan wel
uitschakelen. Extra -> account instellingen -> account selecteren ->
wijzigen -> tabblad server voor uitgaande E-mail....

Heb ik ook al geprobeerd. Ik heb ook al eens geprobeerd een nieuw account aan te maken, hetzelfde probleem.

Google met "(reason: 550 5.0.0 Mail rejected.)" en je zult zien dat dit niet de eerste keer is .....

Deze boodschap kreeg ik van de helpdesk van xs4all;
Het ligt in ieder geval niet aan uw Outlook.

Het probleem zit echt bij KPN. Onze beheerder heeft dit al een tijd geleden (herhaaldelijk zelfs) aan KPN gemeld. Echter, KPN is niet bepaald vooruit te branden. Daarnaast vermoeden wij dat de klant ingang van KPN (zowel 1e als 2e
lijn) niet eens van het probleem op de hoogte is.

We doen ons best om KPN wakker te maken door herhaaldelijk dit te melden.

KPN blijft volhouden dat het niet bij hen ligt.

Hoi,

Kijk eens hier:

geen blokkering

Kan ik dat zelf doen? Zo ja, hoe.

1. Hoeveel e-mail accounts heb je in Outlook?
a. Indien maar 1: Verstuurt die alle mail (SMTP) via de mail-server van xs4all?
b. Indien méér dan 1: Vanaf welk e-mail account verstuur je die mails die nu niet aankomen?
Als ik je goed begrijp werkt het vanaf webmail wel, dus test mail vanuit Outlook naar die maildomeinen vanaf je xs4all e-mailaccount.

Had xs4all verder geen ondersteuning? Ik vind dat toch echt magertjes, eerlijk gezegd... Heb je de mail-conversatie van geweigerde mail ook aan de helpdesk van xs4all voorgelegd?

Tijs.

Ik heb twee accounts, beide geven hetzelfde probleem. Ik heb erg goede ervaringen met de helpdesk van xs4all, ik ben ervan overtuigd dat het probleem bij planet/kpn ligt.
zie het antwoord van xs4all;

Het ligt in ieder geval niet aan uw Outlook.

Het probleem zit echt bij KPN. Onze beheerder heeft dit al een tijd geleden (herhaaldelijk zelfs) aan KPN gemeld. Echter, KPN is niet bepaald vooruit te branden. Daarnaast vermoeden wij dat de klant ingang van KPN (zowel 1e als 2e
lijn) niet eens van het probleem op de hoogte is.

We doen ons best om KPN wakker te maken door herhaaldelijk dit te melden.

Kan ik dat zelf doen? Zo ja, hoe.

Eh..... wat zelf doen? Dit: (reason: 550 5.0.0 Mail rejected.) intikken in Google?
Dat moet toch wel lukken?

Zelf het spamfilter van KPN veranderen gaat echter niet lukken......

Dan denk ik niet dat we hier op het forum je verder kunnen helpen: Het probleem is bekend bij je provider, je hebt alles getest wat mogelijkerwijs fout had kunnen zijn.

Het balletje ligt nu bij xs4all en KPN/Planet.

EDIT: Hoe kan het zijn dat het via webmail wel lukt? Zou betekenen dat er dan een andere uitgaande mailserver wordt gebruikt bij XS4all... Ik zou nog eens bellen met XS4all....

Tijs.

Eh..... wat zelf doen? Dit: (reason: 550 5.0.0 Mail rejected.) intikken in Google?
Dat moet toch wel lukken?

Zelf het spamfilter van KPN veranderen gaat echter niet lukken......

O, bedoel je dat! heb ik natuurlijk als eerste gedaan.

email blokkades

:mad:Een late reactie, maar ik liep tegen een soortgelijk probleem aan.

Niet alle Spam/Virus/email filters zijn even uitgebreid in hun reactie, maar als ik mail naar T-mobile verstuur via mijn Vodafone Mobile Connect, krijg ik de volgende melding:

This is the mail system at host edu-smtp-01.edutel.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<zakelijk@t-mobile.nl>: host mail.t-mobile.nl[84.241.249.133] said: 550 5.7.1
This system has been configured to reject your mail. An IP address
(62.140.137.175) found in the message's 'Received:' headers is listed by
the lookup site 'sbl-xbl.spamhaus.org.'. (in reply to end of DATA command)

Stuur ik het bericht via de vaste verbinding dan had ik geen probleem.

Na even googelen, ontdekte ik dat het genoemde IP adres door verschillende providers werd gebruikt ? Hieronder inderdaad ook Vodafone.

Verder ontdekte ik dat ook een "oplichter" via dit IP adres zijn mails verstuurde. Deze staat dus met dit IP adres op de zwarte lijst en sleept alle anderen mee !!

Dus het licht niet aan je Outlook, wat je dacht. En of je dit "over ijverige filters" mag noemen, zoals ik elders las ?

Lees de volgende link om te weten wie de boosdoener is.
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1251969456/2

Ik heb momenteel een mail uitstaan naar Vodafone om te vragen dit op te lossen en het IP adres niet meer voor uitgaande mails te gebruiken, hoewel ik mij afvraag of dit een oplossing biedt omdat het volgende keer weer een ander IP adres is wat geblokkerd wordt.

Ik moet wel opmerken dat niet alle mails werden geretourneerd, dus andere filters zijn minder secuur wat de blokkade van IP adressen betreft.

Je kan hier waarschijnlijk niets mee, maar je weet waar het aan licht. De enige oplossing is als je, zoals ik met de vaste verbinding, een eigen fixed IP adres hebt, waar niemand anders gebruik van kan maken.
Dit verklaart ook waarom je via webmail wel kan versturen, omdat je dan via internet inlogt op de mailserver en berichten en niet vanuit je eigen computer verstuurt. Deze server maakt bij de verzending gebruik van een fixed IP adres !!!

Laatst bewerkt:
@topic-starter: Dat 62.140.137.175 adres is inderdaad van Vodafone (geen idee hoe de mabureau ervan uitgaat dat meerdere providers dat ene ip-adres gebruiken, daar zou ook geen logica in zitten...).
En ja, dat genoemde ip-adres staat op verschillende spam-lijsten ("blacklisted").

Echter: Jóuw mail gaat via een xs4all/kpn route, niet via een vodafone route, dus is dat een ander geval dan waar jij mee te maken hebt.

Omdat ik niet de volledige headers (incl. ip-adressen) heb kunnen zien van jouw geweigerde e-mails kan ik niet beoordelen of jouw privé ip-adres ergens op een spamlijst staat, maar ik ga ervan uit dat xs4all dat al voor je heeft bepaald dat dat niet het geval is. Blijft in dat geval alleen over dat de uitgaande mailserver van xs4all/kpn bij hetnet, planet etc. op een zwarte lijst staan ("blacklisted"), wat overeenkomt met wat je teruggemeld hebt gekregen van de helpdesk.
Blijft dan dus onverminderd dat dat een probleem is dat xs4all/kpn moet oplossen.

Vervelend dat xs4all/kpn het probleem blijkbaar niet opgelost krijgt...

Tijs.

inderdaad vreemd dnties, daarom had ik er ook een vraagteken achter gezet.

Gek genoeg wordt er nergens in deze discussie het IP adres 62.140.137.175 genoemd, maar toen ik vanmorgen het IP adres in Google intikte vond ik wel deze discussie, met de vermelding:
The original message was received at Tue, 8 Sep 2009 12:50:45 +0200 (CEST) from [62.140.137.175] ----- The following addresses had permanent ...

Hoe deze regel met het IP adres hier komt is voor mij een vraag en voor google een weet.

Verder wil ik hier geen discussie voeren over "gestolen" IP adressen, maar een ding is zeker en dat is dat dit adres ergens op een blacklist staat.

Suggestie is om even een mailtje aan een KPN adres te sturen met een cc aan je zelf en te kijken onder eigenschappen/details, welke routing en IP adressen hier worden genoemd. Mogelijk vindt je dit ook terug in de bijlage die je bij de foutmelding van het bericht aan KPN terug krijgt.

Misschien dat je dit bericht dan even op het forum kan plakken.

Succes.

[...]Ik krijg berichten met de volgende boodschap retour:

The original message was received at Tue, 8 Sep 2009 12:50:45 +0200 (CEST) from [62.140.137.175]

----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <naam@planet.nl>
(reason: 550 5.0.0 Mail rejected.)[...]

@mabureau: Mijn fout! Er is toch inderdaad een link met jouw probleem. xs4all/KPN lijken hier inderdaad niets mee te maken, want het 62.x.x.x adres is van Vodafone, ondanks de melding van xs4all helpdesk dat het een probleem bij @planet zou zijn.

Nu wordt het intereressant, en daar kan alleen de topic-starter antwoord op geven:
@topic-starter:
1. De mails die terug komen, zijn die wel door jou verstuurd? Komt de inhoud van de geweigerde mail wel overeen met wat jij gestuurd hebt?
2. Gebruik jij ook een mailaccount dat gebruik maakt van Vodafone mailservers?

Nogmaals mijn excuses aan mabureau.

Tijs.

Even update van mijn contacten met "Vodafone" inzake het IP nummer:
Vodafone heeft het beheer van het netwerk uithanden gegeven aan Ericsson en distantieert zich verder.
Zaak is door mij na telefonisch overleg met Ericsson integraal geforwarded, dus wacht ik nu op reactie van hen.

E.c. zullen meerdere providers zich achter de externe beheerder van het "fysieke" netwerk verschuilen en zal ook daar het probleem van KPN zitten.

Ik hou geintresseerden op de hoogte.

ps. Zij reageren zeer allert want ik krijg nu al een reactie met essentiele vragen.

Laatst bewerkt:
@mabureau: Mijn fout! Er is toch inderdaad een link met jouw probleem. xs4all/KPN lijken hier inderdaad niets mee te maken, want het 62.x.x.x adres is van Vodafone, ondanks de melding van xs4all helpdesk dat het een probleem bij @planet zou zijn.

Nu wordt het intereressant, en daar kan alleen de topic-starter antwoord op geven:
@topic-starter:
1. De mails die terug komen, zijn die wel door jou verstuurd? Komt de inhoud van de geweigerde mail wel overeen met wat jij gestuurd hebt?
2. Gebruik jij ook een mailaccount dat gebruik maakt van Vodafone mailservers?

Nogmaals mijn excuses aan mabureau.

Tijs.

1. de geweigerde mail is inderdaad door mij vertsuurd, komt per omgaande retour.
2. ik heb volgens mij geen mailaccount dat gebruik maakt van een Vodafone server. Wel gebruik ik een usb-modem van Vodafone.

Dit is de header van een breicht dat ik retour kreeg. misschien kunnen jullie daar iets mee?

Return-Path: <MAILER-DAEMON@xs4all.nl>
Received: from smtp-vbr1.xs4all.nl (smtp-vbr1.xs4all.nl [194.109.24.21])
by mxdrop202.xs4all.nl (8.13.8/8.13.8) with ESMTP id n929Sd8C091484
for <ernadegraaf@xs4all.nl>; Fri, 2 Oct 2009 11:28:39 +0200 (CEST)
Received: from localhost (localhost)
by smtp-vbr1.xs4all.nl (8.13.8/8.13.8) id n929Se7M067519;
Fri, 2 Oct 2009 11:28:40 +0200 (CEST)
(envelope-from MAILER-DAEMON)
Date: Fri, 2 Oct 2009 11:28:40 +0200 (CEST)
From: Mail Delivery Subsystem <MAILER-DAEMON@xs4all.nl>
Message-Id: <200910020928.n929Se7M067519@smtp-vbr1.xs4all.nl>
To: <ernadegraaf@xs4all.nl>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/report; report-type=delivery-status;
boundary="n929Se7M067519.1254475720/smtp-vbr1.xs4all.nl"
Subject: Returned mail: see transcript for details
Auto-Submitted: auto-generated (failure)
X-CNFS-Analysis: v=1.0 c=1 a=nS2RiVxO7-MA:10 a=bE0EGRQUHtmXL7sUuqIA:9
a=WwGfS7UWBbzigURUvpBVklQB0rsA:4 a=pTBZsDMk3OLhbtX36S0A:9
a=Llk1os1QCeANNCacLfcTgtFizOUA:4 a=j80e65GDagIs4fK4dwwA:9
a=S_1qXDR2OhXcPNsg_Gf-JHJ9a-YA:4
X-Virus-Scanned: by XS4ALL Virus Scanner
X-XS4ALL-Spam-Score: -1.4 () ALL_TRUSTED
X-XS4ALL-Spam: NO
Envelope-To: ernadegraaf@xs4all.nl

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug