Pagina Mysql

Status
Niet open voor verdere reacties.

brownmouse

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2007
hallo..

ik heb een website.
maar ik heb daar dus een portfolio op.
Portfolio
maar daar staan de Mysql tabellen laat maar zeggen op 1 pagina
maar ik wil als je op de tietel van een artikel in de portfolio klikt
een aparte pagina met, alles over dat artikel.

bij dit 'port.php?id=3' ofzo
dat je dan alles over die ene artikel op 1 pagina hebt met extra info zelfs. ;)

maar ik weet dus niet hoe dit heet.
of hoe ik dit maak.. ik kan klein beetje PHP en heb paar dingen op me website helemaal zelf gemaakt maar dat lukt me dus niet.

zou iemand mij iets kunnen geven om me te helpen
of mij via het forum kunnen helpen.

Met Vriendelijke Groeten. Timo Bruins

Elke variabele die je in de url meestuurt komt terecht in de $_GET array. In jouw geval zul je dus moeten kijken of $_GET['id'] bestaat. Verder mag je nooit je gebruikers vertrouwen dus zul je de waarde van die variabele ook moeten controleren. Je verwacht een integer (heel getal), maar is dat ook wat de gebruiker opvraagt? Kortom: (mysql verbinding bestaat al op je pagina)
PHP:
<?php
	if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'GET' && isset($_GET['id']) && ctype_digit($_GET['id'])) {
		$query = 'select * from portfolio where id='.$_GET['id'];
		if ($result = mysql_query($query)) {
			if (mysql_num_rows($result)<>0) {
				while ( $row = mysql_fetch_assoc ( $result ) ) {
					//zelf de gewenste velden en opmaak neerzetten
					echo $row['naam']." - ".$row['titel'];
				}
			} else {
				echo "Het id is niet geldig.";
			}
		}
	} else {
		// gebruik je bestaande code om een overzicht van
		// alle items je portfolio weer te geven
	}
?>
Wat betreft je website... voor iemand die zich voordoet als webdesigner is de html om te huilen. Als ik even kijk naar de thuispagina (http://www.win-tricks.nl/thuis/):
  • De tekst is door htmlentities oid gehaald want ipv <br /> staat er &lt;br /&gt;. Gevolg is letterlijk "<br />" ipv een enter/newline.
  • Engels en Nederlands worden door elkaar gebruikt - maak een keuze.
  • De html code is geen geldige html en al helemaal geen xhtml hoewel je dat wel aangeeft in het doctype. Klik voor validator.
Op deze manier krijgen webdesigners een slechte naam

Laatst bewerkt:
Elke variabele die je in de url meestuurt komt terecht in de $_GET array. In jouw geval zul je dus moeten kijken of $_GET['id'] bestaat. Verder mag je nooit je gebruikers vertrouwen dus zul je de waarde van die variabele ook moeten controleren. Je verwacht een integer (heel getal), maar is dat ook wat de gebruiker opvraagt? Kortom: (mysql verbinding bestaat al op je pagina)
PHP:
<?php
	if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'GET' && isset($_GET['id']) && ctype_digit($_GET['id'])) {
				}
			} else {
			}
		}
	} else {
	}
?>
Wat betreft je website... voor iemand die zich voordoet als webdesigner is de html om te huilen. Als ik even kijk naar de thuispagina (http://www.win-tricks.nl/thuis/):
  • De tekst is door htmlentities oid gehaald want ipv <br /> staat er &lt;br /&gt;. Gevolg is letterlijk "<br />" ipv een enter/newline.
  • De html code is geen geldige html en al helemaal geen xhtml hoewel je dat wel aangeeft in het doctype. Klik voor validator.

Bedankt!.

even dat je weet ben geen Prof in webdesign.
ben pas 15.

maar ik zal beter opletten.
maar wat maakt het uit niemand hoort zo in me bron te lezen
ik snap dat niet ik schrijf me website zoals ik wil ;)

maar, ik zal het scripje zo even testen want ben momenteel druk met verhuizing

mvg

De webbrowser leest je broncode. En als die niet door de validator komt, werkt je website waarschijnlijk alleen in jouw browser. Heb je ook alle andere browsers geprobeerd? Dat moet je zelfs als je wel door de validator heenkomt doen, maar waarschijnlijk is het nu een bende in de meeste browsers omdat et speciaal voor jouw browser is opgezet.

Tevens is het makkelijk om er op te zetten dat je 7 lichtjes aan HTML hebt, maar als je nog niet eens weet dat je code moet valideren, dan zit je eerder nog op 2 of 3. Er is geen meetbare standaard dus je kunt er neer zetten wat je wilt, maar dat jij jezelf zo hoog inschat wil nog niet zeggen dat je je ook kunt meten met mensen die echt zo goed zijn ;)

De webbrowser leest je broncode. En als die niet door de validator komt, werkt je website waarschijnlijk alleen in jouw browser. Heb je ook alle andere browsers geprobeerd? Dat moet je zelfs als je wel door de validator heenkomt doen, maar waarschijnlijk is het nu een bende in de meeste browsers omdat et speciaal voor jouw browser is opgezet.

Tevens is het makkelijk om er op te zetten dat je 7 lichtjes aan HTML hebt, maar als je nog niet eens weet dat je code moet valideren, dan zit je eerder nog op 2 of 3. Er is geen meetbare standaard dus je kunt er neer zetten wat je wilt, maar dat jij jezelf zo hoog inschat wil nog niet zeggen dat je je ook kunt meten met mensen die echt zo goed zijn ;)

Hallo.
ik heb me website in, FF in Opera in IE6,7en8 getest.
overal doet hij alles gewoon zoals moet.
dus veel probleemmakende fouten zitten er niet in.
en over die lampjes.
ik weet heus wel wat 'valideren' is.
maar doe er niet aan.

hij geeft af en toe fouten wat niet klopt.
dus vind dat ding totaal onzin. als hij al gaat zeggen dan <b> fout is.

klopt niet want 1. <B> is gewoon html 2. wat moet ik er fout mee doen?

mvg

Ook "niet doen aan" valideren geeft aan dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent. En ja, in een XHTML doctype (wellicht ook in andere doctypes, ben ik niet 100% van op de hoogte) is <b> geen valide tag. <strong> wel.

Maar dat zou je gewoon even op kunnen zoeken. En om eerlijk te zijn is het schandalig dat je geld durft te vragen voor je diensten terwijl je geen idee hebt wat je doet.

Ook "niet doen aan" valideren geeft aan dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent. En ja, in een XHTML doctype (wellicht ook in andere doctypes, ben ik niet 100% van op de hoogte) is <b> geen valide tag. <strong> wel.

Maar dat zou je gewoon even op kunnen zoeken. En om eerlijk te zijn is het schandalig dat je geld durft te vragen voor je diensten terwijl je geen idee hebt wat je doet.

Waar zie jij dat ik geld vraag voor website's?
nergens.

dankje dat je oplet

Bruins Webdesign is een klein bedrijfje.
dat voor ondernemers en particulier website's ontwerpt.
in eigen of aangepaste designs, we kunnen u ook een gratis systeem aanbieden.
wij gebruiken als systeem die u kunt gebruiken Joomla 1.5.x
dat is een CMS systeem en valt door indereen te kunnen gebruiken
als u het systeem wilt gebruiken leggen wij u uit over het hoe en wat.
tenslotte nog, voor de prijzen en meer info moet u hier rechts op Prijzen klikken
en wilt u allemaal zien wat wij allemaal al gemaakt hebben
en nog te koop staan, kijkt u dan maar is in onze portfolio.

Bron: http://www.win-tricks.nl/thuis/aboutus.php

Daar dus! Ik moet zeggen dat je vrij kinderachtig met kritiek omgaat... Veel succes met je "bedrijfje". Je zult het heel erg hard nodig hebben, helemaal als je het nut van valideren niet inziet.

Daar dus! Ik moet zeggen dat je vrij kinderachtig met kritiek omgaat... Veel succes met je "bedrijfje". Je zult het heel erg hard nodig hebben, helemaal als je het nut van valideren niet inziet.

.. dankje Erik.

ik vind de kritiek wel ja. handig. maar soms gaan mensen echt overdrijven.
zoals jij. ik hoef niet meteen geld.

als je niks wil geven nou dan hoef ik niks.
ben 15 ga toch geen geld vragen.

maar toch bedankt dat jullie van PHP vraag..
naar HTML onderwerp veranderen. en
meteen dingen gaan zeggen waar ik niet om vraag. ;)

mvg

Ja, maar het is op Helpmij gelukkig nog niet zo dat we alleen op commando mogen spreken. Maar ik houd hier nu mee op. Je slaat alle tips die je niet wilt horen in de wind.

Ja, maar het is op Helpmij gelukkig nog niet zo dat we alleen op commando mogen spreken. Maar ik houd hier nu mee op. Je slaat alle tips die je niet wilt horen in de wind.

..

sorry,

ik wil graag tips :P
maarjha.

heb er alleen niet veel gehoord :(
maar toch bedankt allemaal.

PHP:
<?php
				}
			} else {
			}
		}
	} else {
	}
?>

Even op die validator terug,

ik vind die van W3C
vond ik iets fijner ;)

Check

Keuze voor de validator is natuurlijk erg persoonlijk. Ik vind de weergave van fouten van de wdg validator duidelijker maar als jij liever met de w3c versie werkt moet je dat natuurlijk gewoon doen. Uiteindelijk doen ze beide hetzelfde: een website valideren.

Hoe dan ook, ik ben blij dat je iets hebt gedaan met twee van de drie opmerkingen die ik had m.b.t. je website.

maar even terug over de PHP code ';)

ik heb deze geprobeert amar kwam er niet uit heb dus
beetje rond gezocht en kwam andere tegen.

heb nu wel voor elkaar ;)

portfolio en dan klik je op Info
bij elk artikeltje ;)

ben er nog veder mee bezig maar komt goed :D

btw: hoe zet je eigelijk hier een forum bericht op slot :P:$

Update: ik heb al gevonden

Laatst bewerkt:
Je moet in je link even een slash in een punt veranderen, als je wilt dat mensen je link kunnen volgen.

Mag ik je daarnaast nog even een tip geven? De screenshots die je laadt in je Portfolio, zijn véél te groot (qua bestandsgrootte dan, niet de afmetingen). Ik zou zeggen, verklein ze met Photoshop of Paint(.NET) of wat dan ook naar het formaat waarin je ze nodig hebt, en sla die op als .PNG (je kunt ook .JPG of .GIF gebruiken, maar PNG verdient mijn voorkeur). Als je dan ook nog opslaan voor het web gebruikt (zit in Photoshop, andere programma's weet ik niet), kun je er een veel kleiner bestand van maken. Je oorspronkelijke bestand was 1116.81 KB, dit bestand (precies wat je nodig hebt voor je portfolio pagina) is slechts 5.38 KB, dus 208 (!!) keer zo klein.

En dan veranderde je door de vaste breedte en hoogte ook nog de verhoudingen van de afbeelding. Van 753px × 506px kun je niet zomaar 250 × 150 maken.

Je moet in je link even een slash in een punt veranderen, als je wilt dat mensen je link kunnen volgen.

Mag ik je daarnaast nog even een tip geven? De screenshots die je laadt in je Portfolio, zijn véél te groot (qua bestandsgrootte dan, niet de afmetingen). Ik zou zeggen, verklein ze met Photoshop of Paint(.NET) of wat dan ook naar het formaat waarin je ze nodig hebt, en sla die op als .PNG (je kunt ook .JPG of .GIF gebruiken, maar PNG verdient mijn voorkeur). Als je dan ook nog opslaan voor het web gebruikt (zit in Photoshop, andere programma's weet ik niet), kun je er een veel kleiner bestand van maken. Je oorspronkelijke bestand was 1116.81 KB, dit bestand (precies wat je nodig hebt voor je portfolio pagina) is slechts 5.38 KB, dus 208 (!!) keer zo klein.

En dan veranderde je door de vaste breedte en hoogte ook nog de verhoudingen van de afbeelding. Van 753px × 506px kun je niet zomaar 250 × 150 maken.

bedankt voor de tip
ik heb photoshop cs4
dus komt wel goed. ;)

maar over de grote:
'Van 753px × 506px kun je niet zomaar 250 × 150 maken.'

als ik zo'n groot plaatje
gebruik.. komt hij over mijn hele pagina heen te staan.
en niet iedereen gebruikt. 1024x768 ( als ik me niet vergis )

maar toch bedankt zal er naar kijken ;)

Ik bedoel niet dat je het plaatje niet kleiner kunt maken (is ook eigenlijk niet de bedoeling), maar je verandert de verhoudingen.

Je oorspronkelijke plaatje is: 5 * 3.36 terwijl je weergegeven afbeelding 5 * 3 is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan