Hoi,
Ja, ik zie 'n hele serie links die al 'n stuk beter zijn, zoals op de pagina materiaal die met LS Schermdoeken. Zoiets bedoelde ik met title. Hoewel ik ook nog veel links zie die zo'n title missen.
Het zou daarnaast mooi zijn als je ook in de tekst van de link 'Foto's' zou kunnen vervangen door iets wat meer zegt, maar dat is wel lastig. Misschien kun je toch iets bedenken. 't Maakt je kans om op 'schermdoeken' gevonden te worden groter, om maar even bij dat woord te blijven.
Ik heb nog wat algemene opmerkingen die goed zijn voor zoekmachines (en spraakbrowsers en zo), of in het algemeen. Die dingen gelden natuurlijk voor alle pagina's, ook die ik niet noem.
* Ik zag op de homepage 'n lege regel voor het doctype. Voor het doctype mag helemaal niets staan, zelfs geen spatie. Internet Explorer 6 krijgt daar onmiddellijk de stuipen van (nou ja, de 'quirks mode') en gaat de lay-out totaal anders en meestal helemaal verkeerd weergeven.
* Er staat twee keer <title> op je homepage. (Mogelijk op meer pagina's, maar dat moet je zelf maar even nakijken). In principe zijn ze allebei goed bruikbaar. In die title moeten dus woorden staan waarop je gevonden wilt worden, zoals wageningen.
Zoekmachines zijn nogal streng voor trucjes om hoger te komen. Ik zou me kunnen voorstellen dat 'n dubbele title als zo'n truc gezien kan worden, dus ik zou dat echt even goed nakijken, voor je 'n penalty (straf) krijgt.
* Ik zou je teksten even nalopen of na laten lopen op taalfouten, want 'n zoekmachine is nogal dom en neemt al je woorden (vrijwel) letterlijk.
* Wat ik nog mis zijn <h1>, <h2>, enz. <h1> voor de belangrijkste titel, <h2> voor 'n minder belangrijke, enz. Aan tekst in 'n <h1> hecht 'n zoekmachine meer waarde. 'n <h1> mag je trouwens maar één keer gebruiken op 'n pagina, dat is echt de 'titel van het hoofdstuk', zeg maar.
* Op de pagina Beluchting (en mogelijk op meer pagina's) is de <title> veel te kort en nietszeggend. Beluchting. Waarvan? Van mijn aquarium? Voor astma-patiënten? En waar? In Moskou? Als je in Wageningen zit, moet je dus op allerlei belangrijke plaatsen dat Wageningen herhalen. Niet overdrijven, want dan werkt 't niet meer, maar wel regelmatig.
* Op de pagina Beluchting is het woord Beluchting nou typisch 'n prima kandidaat voor 'n <h2> of 'n <h1>. Ik zie dat je de tekst zelfs al hebt vergroot en zo, dus waarom dan geen <h2>? Ik zou persoonlijk voor 'n <h1> 'n iets uitgebreider iets bedenken, omdat alleen 't woord Beluchting weinig zegt. Maar als sub-title, <h2>, is 't prima.
* Af en toe zie ik de tag <cmt>. Dat is voorzover ik weet 'n fantasie-tag die alleen wordt gebruikt door 'n louche zoekmachine-optimalisatie-bedrijf met 'n fantastisch verhaal eromheen hoe goed dat wel niet werkt en of je even wilt betalen voor al hun andere ook al even fantastische diensten, zoals het tegen 'n fors bedrag volstrekt overbodig elke drie maanden opnieuw aanmelden van je site.
* Pagina materiaal: daar zou je ook weer 'n <h1> kunnen maken, en dan als <h2> 'Voor levering materiaal'. En 'Actueel aanbod' leent zich prima voor ook 'n <h2> of 'n <h3>.
* 't Kan ook geen kwaad om je site te valideren. Dat is 'n controle op fouten in de code. Er zit 'n aantal in. Ook dat kan helpen bij zoekmachines, en 't voorkomt ook problemen met de weergave in browsers. Schrik niet van 't aantal, de meeste zijn 't zelfde. Valideren kun je hier:
http://validator.w3.org/
Je css is trouwens foutloos, complimenten!
* De regel met charset=utf-8 moet de bovenste regel in de <head> zijn, omdat sommige browsers hem anders negeren. Je bezoekers zien dan vraagtekens en dergelijke in plaats van accenten. Of Chinees. Dus voor je 't weet staat er 'n Chinees scheldwoord in plaats van schermzeil

* Verwerk je je code misschien met Notepad? De validator geeft 'n melding over 'n verkeerd opslaan die ik ken van Notepad in combinatie met utf-8. In Internet Explorer 7 kun je dan op de wildste plaatsen lege regels krijgen, omdat IE 7 'n bepaald iets leest als 'n nieuwe regel-code.
Als je Notepad niet gebruikt weet ik niet zo goed hoe je 't op moet lossen, maar als je Notepad gebruikt, stap dan over op Notepad++ of zoiets. Die hebben die bug niet. 't Is 'n gekmakende bug omdat je niets ziet in de code en 't alleen bij IE 7 optreedt.
Als je er trouwens lol in hebt om aan je site te sleutelen, dan is er nog veel meer aan te doen. Maar ik denk dat je hier de herfst-avonden voorlopig ook wel even mee doorkomt.