hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja ik snap ook niet wat er gebeurt is maar maakt ook niet uit.

Ik heb even een proefje gemaakt ,even om te proberen mijn vraag is

is de opzet goed of moet het toch heel anders.

www.wlvdmeer-montage.nl/test/index.html

ik moet even de basis van een flexibelen lay out door krijgen.

In grote lijnen blijft 't intact bij zoomen in alle browsers. En bij andere resoluties.
Ik heb trouwens niet heel grondig getest vanwege de tijd. (Beter: het tekort daaraan :D )

* Op 'n aantal plaatsen staat float: left; waar dat volgens mij niet hoeft, zoals bij main_container
* <div id="footer-left /"> is fout (zag ik toevallig). Bedoel je <div id="footer-left"></div>?
* width="100%" kan op op 'n aantal plaatsen ook weg, denk ik. 'n div is standaard even breed als z'n ouder of, bij gebrek daaraan, als het venster van de browser. Maar niet als de inhoud wordt gefloat, dus even proberen.

(Heb je al gemerkt dat je in Firebug in het venster van de css 'n regel uit kan zetten? Als je links van de regel hovert, verschijnt er 'n grijs rondje. Als je daarop klikt, kun je die regel aan/uitzetten. Heeft bij mij heel lang geduurd voor ik dat merkte. Heel erg handig voor dit soort dingen: waar kan width: 100% weg?)

* In Firefox is 't net iets te breed, maar ik krijg er niet helemaal de vinger achter zo snel waarom dat is.
* In Opera is de linker gele kolom heel erg lang. En drukt de footer omlaag.

* Wat ik heel onduidelijk vind: alles zit in 'n div die eindigt op _container. Is dat wel nodig? Ik zie niet direct waarom je bijvoorbeeld #header_container én #header nodig hebt. Dat maakt de code nogal onduidelijk, want ze overlappen elkaar nogal.
Ik denk dat daar ook ergens die horizontale scrollbalk in Firefox vandaan komt (denk, weet 't niet zeker), van 'n div met 'n _container eromheen die elkaar bijten.

Laatst bewerkt:
ok bedankt voor de uit leg .ik ga rustig verder

Heb trouwens wat je zegt over dat van die style uitzetten in firefox gevonden.
Ik vindt het ook handing omdat je ook als je je pagina opend in de brouwser je de style
kan veranderen zodat je gelijk ziet wat er gebeurt.

Laatst bewerkt:
goede dag

ik heb even een proefje gemaakt
ik heb in een content een div inhoud geplaatst en daarin twee info div's
nou ben ik al een hele tijd bezig met het volgende

als ik div info1 groter maak verandert ook info2 van plaats,ik zie even niet de fout
ik wil gewoon info1 en info2 apart kunnen veranderen.

www.wlvdmeer-montage.nl/test/index.html

het begin is er maar het is toch even wennen ,als je een vaste lay out gewend ben.

Laatst bewerkt:
Ah, je hebt heel wat divs verwijders. 'n Teveel aan divs heet divitis. Heb ik ook wel 'ns last van trouwens.
En die horizontale scrollbalk is ook weg in Firefox.

Als ik bij mij info1 vergroot, verklein, verplaats, dan blijft info2 keurig op z'n plaats. Dus ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, of het is inmiddels opgelost.

Ik heb nu bijv de div inhoud iets groter gemaakt , in firefox staat alles keurig van
in alle andere browsers komt er onder de footer de body te voorschijnt.

verder heb ik nu in info2 een afbeelding geplaatst nu in procenten ,dan blijft hij in de info2 div als ik de pagina kleiner maak maar hij vervormt dus niet goed

met een vaste breedte blijft de foto goed maar hij gaat uit de info2 div

daar zit ik nog mee te stoeien

In Firefox, Google Chrome en Opera komt bij mij de body niet onder de footer tevoorschijn. Wel is in Opera de linkerkolom veel hoger. En in IE 6 is het blauwe vlak veel hoger dan in de andere browsers.
Maar ik ga daar pas naar kijken, als je wilt, als je 'n heel gerichte vraag hebt, want dit is gewoon lastig en je leert 't het beste door er mee te stoeien, denk ik.

Wat die foto betreft: je geeft 'n hoogte én 'n breedte op. Zelfs zonder vergroten of verkleinen is de foto nu al vervormd. Als je de hoogte of de breedte weghaalt, zie je hem gelijk naar de juiste verhoudingen 'springen'.
Als je 'n breedte in procenten wilt opgeven, dan moet je geen hoogte opgeven. Dan blijven de verhoudingen intact.
Maar beter is, als dat kan, om aan de div of zo waar hij in staat 'n minimumbreedte te geven, zodat de foto altijd gewoon zichtbaar is. Browsers zijn niet echt goed in het verkleinen van foto's, dus dat levert al snel 'n (veel) slechtere kwaliteit op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan