inhoud van text bestand op webpagina laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

zodiak

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
Ik heb een website gemaakt voor ons eetcafé en ik zou het weekelijks veranderen van de menu willen vereenvoudigen door gewoon een textbestand in een bepaalde sectie van de website te laden zonder dat in dat text bestand ook maar iets moet staan van code's.
nu is mijn vraag natuurlijk : is dit te doen?

ik heb al gebruik gemaakt van de functie <!--#include file="test.txt" --> heb ook een doc en een html geprobeert en ik zie effectief dat er in mijn div iets is bijgekomen maar ik zie de text niet, ook niet wanneer ik deze selecteer dus witte tekst is niet het probleem denk ik. de enige plaats waar ik de tekst wel zie is in dreamweaver cs4 . wat zou het probleem kunnen zijn?

de reden dat ik het zou willen doen is dat ik dit dan door mijn personeel kan laten doen.

Laatst bewerkt:
Je kan dit oplossen met javascript maar dat kan ook met php of asp.
Enig idee of php op de server staat? Anders kan je namelijk gewoon dit ergens in je site plakken:

<?php
include("pad/naar/text.txt");
?>

Wel natuurlijk even pad/naar/text.txt aanpassen.

Laatst bewerkt:
Je kan dit oplossen met javascript maar dat kan ook met php of asp.
Enig idee of php op de server staat? Anders kan je namelijk gewoon dit ergens in je site plakken:

<?php
include("pad/naar/text.txt");
?>

Wel natuurlijk even pad/naar/text.txt aanpassen.

oei ik werk hier met pure html en dus niet met php. is het misschien daardoor dat het niet werkt.

Als php op de server staat kan je dit gewoon in je html pagina plakken, geen enkel probleem.
En als je dat niet weet gewoon plakken en kijken wat hij zegt/doet.

Als php op de server staat kan je dit gewoon in je html pagina plakken, geen enkel probleem.
En als je dat niet weet gewoon plakken en kijken wat hij zegt/doet.

kan ik dit dan ook et bv een .doc bestand aangezien je daar toch iets mooier in kan werken.

ik ga het alleszins uitproberen tankx

Het kan wel MAAR om het simpel te houden probeer eerst txt want voor een doc uit te lezen heb je iets meer nodig dan alleen dat regeltje.

Het kan wel MAAR om het simpel te houden probeer eerst txt want voor een doc uit te lezen heb je iets meer nodig dan alleen dat regeltje.

ken je ook een goed en easy to use progje voor het offline uittesten , heb nu wamp server maar krijg het niet aan de praat

Wamp is goed hoor.
Heb je hem wel online gezet wamp? en lokaal 127.0.0.1

awel , ik bedoel voor dit offline te gebruiken dus deze staat onder mijn C directory c:\wamp

en mijn website heb ik in www gezet maar ik zie die tekst niet komen

dit staat momenteel in de code :

<p><?php
include("/menu/text.txt");
?></p>

Laatst bewerkt:
Ok ff voorbeeld:

c:\wamp\www\index.html daar staat dit in:
<?php
include("text.txt");
?>

En je hebt ook in c:\wamp\www\ het bestand text.txt staan en het werkt niet?
Krijg je dan sowieso al wel iets als je naar http://127.0.0.1 gaat?

Ok ff voorbeeld:

c:\wamp\www\index.html daar staat dit in:
<?php
include("text.txt");
?>

En je hebt ook in c:\wamp\www\ het bestand text.txt staan en het werkt niet?
Krijg je dan sowieso al wel iets als je naar http://127.0.0.1 gaat?

de structuur is als volgt:

c:\wamp\www\voorbeeld\index.html
\menu.html
\menu\test.txt

als ik naar 127.0.0.1 surf dan kom ik op wampserver terecht en als ik demap voorbeeld aanklik dan kom ik op de index pagina maar als ik naar de menu pagina ga zie ik daar de tekst niet staan

Verander dan eens menu.html in menu.php en index.html in index.php en dan ook alle verwijzingen in de tekst.
Zou voor html niets uit mogen maken.

Verander dan eens menu.html in menu.php en index.html in index.php en dan ook alle verwijzingen in de tekst.
Zou voor html niets uit mogen maken.

oeps , nu krijg ik dit

Warning: include(menu est.txt) [function.include]: failed to open stream: Invalid argument in C:\wamp\www\voorbeeld\menu.php on line 24

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'menu est.txt' for inclusion (include_path='.;C:\php5\pear') in C:\wamp\www\voorbeeld\menu.php on line 24

dit staat op lijn 24 : include("menu\test.txt");

Laatst bewerkt:
Beter, kijk even naar het pad en er staat est.txt ipv test.txt nu wil dit alleen maar zeggen dat het pad niet goed staat en hij het bestand niet kan vinden.
Je moet / hebben en niet \ als je dat even aanpast moet het werken.

Laatst bewerkt:
Beter, kijk even naar het pad en er staat est.txt ipv test.txt nu wil dit alleen maar zeggen dat het pad niet goed staat en hij het bestand niet kan vinden.
Je moet / hebben en niet \ als je dat even aanpast moet het werken.

ok, ik heb test.txt direct onder de map voorbeeld gezet waar ook de menu.php staat.

maar natuurlijk is de layout niet goed van dat text bestand, kan ik dit nu met een doc aanpassen of in dat tekst bestand toch een heel klein beedje code zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan