• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

geavanceerde printopdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

suske04

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2001
Wie heeft er een idee of het volgende mogelijk is.
Ik heb een jaarplanning in Excel.
In de eerste kolom staan diverse personen (jantje, pietje)
In de eerste regel staan alle dagen van het jaar. (1 jan t.m 31 dec)
Acher de persoonnamen staan coderingen die inhouden of een persoon vrij is, adv heeft, late dienst draait enz.

Wat ik nu zoek is een knop/ macro of iets anders wanneer je die activeert een periode in kan geven die vervolgens uitgeprint wordt, inclusief de eerste kolom met de persoonsnamen.
Kan zoiets?

Wie heeft er een idee of het volgende mogelijk is.
Ik heb een jaarplanning in Excel.
In de eerste kolom staan diverse personen (jantje, pietje)
In de eerste regel staan alle dagen van het jaar. (1 jan t.m 31 dec)
Acher de persoonnamen staan coderingen die inhouden of een persoon vrij is, adv heeft, late dienst draait enz.

Wat ik nu zoek is een knop/ macro of iets anders wanneer je die activeert een periode in kan geven die vervolgens uitgeprint wordt, inclusief de eerste kolom met de persoonsnamen.
Kan zoiets?

ik denk dat je zoiets bedoelt als in bijlage. Ik heb wel een handigere lay-out gekozen. Kwestie om geen macro's te moeten gebruiken.

In cel B1 kan je dan de dag kiezen, waardoor enkel die dag geprint zal worden.
Zolang je eerst maar het afdrukbereik instelt (dit moet je eenmalig doen, dus niet voor elke keer dat je een datum kiest).

Hierbovenop kan je bijvoorbeeld ook bij Jan kiezen en bekijken op welke dagen hij allemaal ziek is geweest.

Laat me weten of het zoiets is dat je bedoelt.

Bijlagen

Ik heb al een bestaande Excel planning die er ongeveer zo uit ziet,

Deze aanpassen doe ik liever niet omdat alle personen deze vorm gewend zijn om te gebruiken.

Wat ik zoek is dat ik op een elegante manier een periode in kan geven die geprint wordt inclusief de eerste kolom met de persoonsnamen.

Alvast bednakt voor de hul

Bijlagen

Ik heb al een bestaande Excel planning die er ongeveer zo uit ziet,

Deze aanpassen doe ik liever niet omdat alle personen deze vorm gewend zijn om te gebruiken.

Wat ik zoek is dat ik op een elegante manier een periode in kan geven die geprint wordt inclusief de eerste kolom met de persoonsnamen.

Alvast bednakt voor de hul

Hoewel ik er nog steeds van uitga dat mijn vorige oplossing evidenter is en minder omslachtig, zal ik verder doen met jou bestand :)

Er zou een macro voor geschreven kunnen worden die alle andere kolommen verbergt, maar hier ben ik ook geen held in.

Wat ik zou doen is bij je pagina-instellingen (Bestand >> Pagina-instelling >> Blad) je kolommen links en afdrukbereik aanpast.

In de bijlage wil ik dus dat de kolom A altijd wordt afgedrukt (=Kolommen links op elke parina), terwijl je de datum die moet afgedrukt worden, steeds zal moeten kiezen; in dit voorbeeld wil ik 4 januari afdrukken dus wordt het afdrukbereik kolom E.

Vind je dit een goede oplossing?
Zoniet zal er een macro geschreven moeten worden...

OK ik kan met voorgestelde oplossing uit de voeten.

Ik ga nog wel eens zoeken naar de mogelijkheid om bij een druk op de knop de vraag te krijgen welke periode wilt u printen? en deze vervolgens dan te printen, als ik iets gevonden heb laat ik het wel weten

Bedankt.

Ik heb het uiteindelijk gevonden zoals jij het wil ;)

Als je op de knop drukt, vraagt de macro welke datum afgedrukt moet worden.
Het is belangrijk dat je de datum juist invoert, dus 5/01/2009 in plaats van 5/1/2009 of 5/01/09
Anders werkt de macro niet.

Als eindresultaat zie je het afdrukvoorbeeld.

greets

Bijlagen

Hallo Suske04

kijk eens op
http://members.chello.nl/g.hendriksen/roostervb.htm
bij selectief printen. Als je in de rij met de np-codes formules opneemt die de waarde np geven als je ze wilt printen, bijv via een als-formule: =als(en(b1>=begindat;b1<=einddat);"np";"")
dan werkt het geheel heel netjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan