hoe vervang ik mijn moederbord??

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn1980

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2009
ik heb een hp nc6000 laptop nu is daar het moederbord stuk van ik heb nog eenzelfde laptop voor onderdelen kan ik zelf mijn moederbord vervangen en hoe moet dit?
de winkel vraagt er 400 euro voor
Help!!

Als je zoiets nooit gedaan hebt, is het sterk af te raden

400 euro? donders, das wel veel.
maar ja het is even wat werk, goed onthouden waar alles gezeten heeft, zeker de lengte van de schroefjes!
Echt moeilijk is het niet, maar goed uitkijken.
p.s. ik doe het voor de helft v..h. geld, maar dan moet je wel naar Lochem komen.

is het zo moeilijk dan

Daar ik div. malen een laptop moederbord vervangen heb, en redelijk bekend met de materie weet ik uit ervaring, dat er van alles mis kan gaan.
Maar oke, het is het proberen waard.
Zoek eerst ( google ) een handleiding die precies bij je laptop past hoe je moederbord te demonteren. Die zijn er absoluut, maar je moet wel zoeken.
Elk onderdeel (schroefjes en ander gepriegel ) moet je op de een of andere manier documenteren (opschrijven waar je precies hebt uitgehaald ). Hetzelfde geld voor de aansluitingen, die je tegen zult komen.
Ook moet je weten, hoe je de div. aansluitingen loskoppelt, niet te vergelijken met een pc.
Laat je niet ontmoedigen, maar het gaat een hele klus worden. En je moet heel secuur zijn.
Met google kom je al een heel eind.
Veel suc6

400 euro? donders, das wel veel.
maar ja het is even wat werk, goed onthouden waar alles gezeten heeft, zeker de lengte van de schroefjes!
Echt moeilijk is het niet, maar goed uitkijken.
p.s. ik doe het voor de helft v..h. geld, maar dan moet je wel naar Lochem komen.

€ 400,- zal incl. het (nieuwe) moederbord zijn.

Daar ik div. malen een laptop moederbord vervangen heb, en redelijk bekend met de materie weet ik uit ervaring, dat er van alles mis kan gaan.
Maar oke, het is het proberen waard.
Zoek eerst ( google ) een handleiding die precies bij je laptop past hoe je moederbord te demonteren. Die zijn er absoluut, maar je moet wel zoeken.
Elk onderdeel (schroefjes en ander gepriegel ) moet je op de een of andere manier documenteren (opschrijven waar je precies hebt uitgehaald ). Hetzelfde geld voor de aansluitingen, die je tegen zult komen.
Ook moet je weten, hoe je de div. aansluitingen loskoppelt, niet te vergelijken met een pc.
Laat je niet ontmoedigen, maar het gaat een hele klus worden. En je moet heel secuur zijn.
Met google kom je al een heel eind.
Veel suc6

tip: als je gaat sleutelen, gebruik bakjes om de schroefjes in te doen,leg alle onderdelen achter elkaar van links naar rechts. Als je de boel weer in elkaar gaat schroeven werk je dus de andere kant op.
Vergeet niet om te beginnen de accu eruit te halen:rolleyes:

Je zou kunnen beginnen met:
deze handleiding, en daarna
deze handleiding.
Die laatste handleiding gaat niet verder dan het vervangen van de BIOS-batterij, maar wellicht ben je dan al een flink eind op weg, zodat je met een beetje beleid en gezond verstand ook het moederbord kunt vervangen.
Maak regelmatig foto's tijdens je disassemblage, zodat je weet hoe het allemaal zat. Je kunt de foto's ook gebruiken bij het opschrijven van waar de schroefjes gezeten hebben: Zorg er ook voor dat je de schroefjes bij elkaar houd, met een beschrijving waar je ze verwijderd had en een volgnummer (startend bij 1) per stap in de disassemblage. Je kunt ze dan in de omgekeerde volgorde weer terugschroeven (al dan niet met behulp van de foto's).

Succes,

Tijs.

ik heb een hp nc6000 laptop nu is daar het moederbord stuk van ik heb nog eenzelfde laptop voor onderdelen kan ik zelf mijn moederbord vervangen en hoe moet dit?
de winkel vraagt er 400 euro voor
Help!!

Welke problemen heb je met de laptop en wie heeft vastgesteld, dat het moederbord kapot is ?

Zoek even in Google op:

service manual hp nc6000

en je vind de handleiding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan