2 hopelijk korte vraagjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clank

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Wij zijn momenteel bezig op school een weerstation interface te programmeren, nou is dat allemaal wel gelukt, alleen willen we ergens het ° teken gebruiken. Dit lukt niet. We moeten het schrijven naar een matrix op een gui board. Weet iemand hoe dit moet?

En ons lijkt het leuk om het uiteindelijk te converten naar een .exe bestandje of iets dergelijks. We gebruiken voor de code van het weerstation bleuj (moet van school).

alvast bedankt :thumb:

Wij zijn momenteel bezig op school een weerstation interface te programmeren, nou is dat allemaal wel gelukt, alleen willen we ergens het ° teken gebruiken. Dit lukt niet. We moeten het schrijven naar een matrix op een gui board. Weet iemand hoe dit moet?

En ons lijkt het leuk om het uiteindelijk te converten naar een .exe bestandje of iets dergelijks. We gebruiken voor de code van het weerstation bleuj (moet van school).

alvast bedankt :thumb:
1) in een JLabel kan je HTML gebruiken dus kan je hier de juiste code vinden

2) tot nog toe heb ik alleen betalende programma's gevonden om dit te doen. Als iemand een gratis programma weet ben ik ook geïnteresseerd. Maar je kan wel een executable JAR maken natuurlijk.

Laatst bewerkt:
html kan echt niet. het is gewoon zo'n interface die een docent van ons heeft gemaakt, waarnaar je aparte letters kunt schrijven. speciale tekens doet ie niet. dus ik dacht dat misschien iemand anders hier ervaring mee had?

en een executable jar file is ook goed. maar hoe maak ik die dan?
want ik moest een main methode aanmaken ofzo, maar dan moest die statisch worden, en dan begon de compiler te klagen.

mingw package bevat een java compiler. Deze zou .exe files moeten opleveren..

ik heb het programma wel geinstalleerd (is gratis) , maar de java compiler nooit gebruikt..

Als je programma geen externe Jar's nodig heeft valt het goed mee om een executable jar te maken.

1) compileer je .java files tot .class files
2) in de basisfolder van de gecompileerde structuur maak je een folder META-INF
3) in de folder META-INF moet een manifest file staan MANIFEST.MF kijk naar de jar file die is meegeleverd ==> op de lijn Main-Class: Main moet je de laatste main vervangen door jouw main class (dus die met de methode public static void main(string[] args) in) vergeet eventuele packagestructuur niet (dus bv. myPackage.MyStartClass)
4) zip alles tot 1 zipfile.
5) verander de extensie .zip naar .jar (wat weinig mensen weten is dat een jar en een zip eigenlijk hetzelfde zijn dus als je geen programma hebt om een jar rechtstreeks uit de pakken kan je de extensie omwisselen naar .zip ;) )
6)dubbelklik:thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan