Dank voor het compliment! Ik wacht nog even op verdere terugkoppeling van Mayel, omdat ik nog niet helemaal zie hoe je eenvoudig zonder knippen en plakken tekst kunt overhalen van Word naar Access. Als iemand daar een goed idee voor heeft, dan graag!
Overigens heeft Microsoft zelf een vrij leuke CRM oplossing gemaakt in een Access database, die volgens mij al een heel eind doet wat Mayel zou willen: de link staat
hier:
Want de oorspronkelijke vraag is eigenlijk al min of meer beantwoord door Bakk... Door een aparte tabel te gebruiken kun je, zoals ik heb laten zien, de laatste opmerking apart tonen op het formulier, en ook relatief simpel opvragen in een rapport. Het probleem is nu verschoven naar iets heel anders... (niet dat ik dat erg vind

)
Dit is precies wat ik bedoelde, zelfs nog iets beter!
Mijn excuses voor de verwarring over wat ik precies nodig heb, ik denk dat het komt omdat ik nog maar een week of twee met Access werk en daardoor misschien niet altijd de juiste termen gebruik. Het maakt niet uit hoe ik elke week een rapport maak, als dat allemaal in Acces kan is dat ook prima.
De verslagen die ik tot nu toe in Word maakte zien er zo uit:
_________________________________________________________--
Weekrapporten
Van 21 tot 25 september
aaaaaa, Lommel
Heeft nog geen contact opgenomen met het labo. Er was het één en ander veranderd in zijn werksituatie maar hij beloofde om mij of het labo deze week te bellen.
Ik ga hem niet pushen, ik heb het gevoel dat dat eerder negatief zou werken.
Ik bel volgende week terug als ik niets heb gehoord.
ggggg, Lommel
Werkt sinds half september in de praktijk van dr. lllllll. Een nieuwe potentiële klant met een beetje geluk.
jjjjj, Aarschot
Werkt met Somedy. Heeft me een jaar of zes geleden gezegd dat hij zo langzamerhand aan het uitbollen ging. Ik ben eens langsgelopen om te kijken wie er ondertussen in de praktijk zit. Dr. ppppppp was nog steeds aan het werk en had er minder dan ooit zin in om te stoppen. Hij had het over Dr. mmmmm. Volgens hem ging ze het niet lang volhouden om in Nederland te blijven werken. Een praktijk zo ver van huis leek hem voor een moeder met kinderen erg belastend.
Dr. sssss blijft voor zijn laatste praktijkjaren trouw aan zijn eigen n labo.
ppppppp, Aarschot
Jonge arts die zijn Hibo-stage in Webbekom heeft gedaan. Hij heeft daar nog steeds een aantal spreekuren.
Afspraak gemaakt om ons labo voor te stellen.
mmmmm, Diest
Het was nu veel te druk om me te ontvangen. Dr. iiiiiii wilde zelfs liever geen afspraak vastleggen voor de komende maanden. Ik moest hem nog maar eens terugbellen.
Enz.
Te bezoeken in september
Hhhhh, Lommel
Jjjjj, Maastricht
KKKKK, Heers,
Hhhhh, Neerpelt
Enz.
Vastgelegde afspraken:
Oktober 2009
Aarschot jjjjj 5 oktober 10.45
Stein ppppp 6 oktober 13.30
Meerssen kkkkk 8 oktober 12.30
Neerpelt fffff 12 oktober 12.15
December 2009
Lommel tttt 11 december 14.00
Lommel llllll 11 december 14.45
enzovoort
___________________________________________________________________-
De afspraken staan nog in Outlook, maar die zet ik nog in Acces en koppel ze dan aan de Outlook-agenda.
Tot voor kort had ik alle klantgegevens in Outlook staan, mijn verslagen maakte ik in Word en de bezoekuren, met nog eens de adresgegevens stonden in een Excel-bestand om éénmaal per jaar af te drukken en mee te nemen op de baan.
Omdat niets aan elkaar gekoppeld was had ik erg veel overbodig werk en kostte het veel moeite om de gegevens overal gelijk te houden. Ik heb nooit gewerkt met Acces maar heb de afgelopen twee weken erg veel bijgeleerd. Ik werk nog met Office 2003.