Hoe game zelf maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartvj

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2009
Ik wil een comutergame maken. Het moet een schiet en loopgame worden zoals Uncharted 2. Alleen dan veel kleiner. Het moet gaan afspelen in en rond een gebouw.
Ik heb echter nog helemaal geen ervaring met programmeren of flash games maken.
De planning is dan om de characters en de omgeving in een 3d programma te maken.
Ik besef wel dat het veel werk gaat kosten maar het lijkt me erg leuk.

Welke programma's heb ik dan nodig?

Onderschat ik het?(ik geloof zelf van wel :p )

:Dje eerste fout zit al in de eerste zin, een game als uncharted 2 is gemaakt door een team van geniale coders, uitzinnige CG artist en nog veel meer. zowiezo elke game die fatsoenlijke graphics heeft( source engine en beter) kun je niet alleen maken. dit is wat je nodig hebt:

1: welke taal/engine.

bepaal waarmee je wilt werken. flash is bijvoorbeeld heel anders dan een volwaardige game. flash heeft weinig source code nodig om een goede engine te maken. als je een echte engine wil gaan gebruiken kun je het beste de source engine pakken (aangezien deze gratis is bij half-life 2 (als je die game niet hebt. KOPEN.) een eigen engine bouwen duurt simpelweg TE lang, zelfs met een team. en andere engines kosten waarschijnlijk een paar milioen om te mogen gebruiken (R.A.G.E. engine, Unreal 3 engine). flash is eenvoudiger maar geeft je nooit een hele goede gameplay of graphics.

2: regel mensen die er aan mee willen werken

ik ben er wel voor in om je te helpen ontwikkelen. ik ben geen ervaren coder. maar ik heb er wel aanleg voor. (ik ontwikkel wel programmas.) ook kan ik mischien aan een artist vragen om een conept tekening te maken op basis van jou idee maar je hebt echt meer mensen nodig. hoe meer hoe beter.

Duss: werk je idee uit, laat wat weten en regel wat coders/modelers/textures/scipters/
stel mischien een eigen forum op waar ontwikkelingen bijgehouden worden.

mijn verdiensten zijn: