Hoe game zelf maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartvj

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2009
Ik wil een comutergame maken. Het moet een schiet en loopgame worden zoals Uncharted 2. Alleen dan veel kleiner. Het moet gaan afspelen in en rond een gebouw.
Ik heb echter nog helemaal geen ervaring met programmeren of flash games maken.
De planning is dan om de characters en de omgeving in een 3d programma te maken.
Ik besef wel dat het veel werk gaat kosten maar het lijkt me erg leuk.

Welke programma's heb ik dan nodig?

Onderschat ik het?(ik geloof zelf van wel :p )

:Dje eerste fout zit al in de eerste zin, een game als uncharted 2 is gemaakt door een team van geniale coders, uitzinnige CG artist en nog veel meer. zowiezo elke game die fatsoenlijke graphics heeft( source engine en beter) kun je niet alleen maken. dit is wat je nodig hebt:

1: welke taal/engine.

bepaal waarmee je wilt werken. flash is bijvoorbeeld heel anders dan een volwaardige game. flash heeft weinig source code nodig om een goede engine te maken. als je een echte engine wil gaan gebruiken kun je het beste de source engine pakken (aangezien deze gratis is bij half-life 2 (als je die game niet hebt. KOPEN.) een eigen engine bouwen duurt simpelweg TE lang, zelfs met een team. en andere engines kosten waarschijnlijk een paar milioen om te mogen gebruiken (R.A.G.E. engine, Unreal 3 engine). flash is eenvoudiger maar geeft je nooit een hele goede gameplay of graphics.

2: regel mensen die er aan mee willen werken

ik ben er wel voor in om je te helpen ontwikkelen. ik ben geen ervaren coder. maar ik heb er wel aanleg voor. (ik ontwikkel wel programmas.) ook kan ik mischien aan een artist vragen om een conept tekening te maken op basis van jou idee maar je hebt echt meer mensen nodig. hoe meer hoe beter.

Duss: werk je idee uit, laat wat weten en regel wat coders/modelers/textures/scipters/
stel mischien een eigen forum op waar ontwikkelingen bijgehouden worden.

mijn verdiensten zijn:

Modelling, coding, scripting, textures maken/mappen.

Ik zou beginnen met niet eens een Engine, maar gewoon een hele game te gebruiken hiervoor. Download een game van het juiste genre (dus Shooter, basically) met een editor, en maak de map die je wil hebben in die editor.

(Bijv. UnrealED)

Vervolgens, als de map af is, regel je een 3d programma en ga je de models maken die niet bij de editor zitten en die je nodig hebt.

Als je aan code begint dan kun je er rustig een eeuwigheid voor uit trekken; tenzij je het niveau ongeveer gelijk wilt houden aan Doom II, dan lukt het misschien ook nog wel in een paar jaar... als je geluk hebt.

Wat je ook kan proberen is AssaultCube (Opensource dacht ik). Er zit o.a. een editor bij voor maps. Kan je ook mee beginnen (Als ik het antwoord van Frats goed gelezen heb..)

ik begrijp wel dat uncharted 2 heel gecompliceerd is maar die ervaring met schieten en klimmen zou ik graag willen hebben. Ik zou graag een kleine game willen maken voor op de pc ( geen flash) die je gewoon kan afspelen zoals een echte game, met intro, menuutje, muziekje... Maar in hoeverre is het mogelijk om dingen te ontwerpen. Kun je gemakkelijk een omgeving maken met eigen textuur en dat je erop kan klimmen? Kun je ook je character aanpassen?(qua kledingstijl, kleur haar, postuur) En is het moeilijk om effecten toe te voegen? (zoals dat als je op een muur schiet echt een afdruk krijgt of dat je handen schokken door een schot met en pistool) Ik heb veel ervaring met sketchup maar ik begrijp dat dat niet het juiste programma is. Ik moet dus nog heel wat leren maar is sta er open voor.
Ik weet tevens echt niet wat jullie bedoelen met engine. Het maakt me niks uit als er dingen gekopieerd worden. Als de grapics maar naar eigen wens zijn.

Dus wie wil er meedoen?
Ik zou graag de omgeving willen maken.

Ik heb tevens AssaultCube bekeken en zoiets bedoel ik. Maar als je gewoon loopt zou ik een beeld willen van de hele persoon en bij richten een beeld boven je wapen.

Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik gewoon met een heel simpel spelletje (en dan bedoel ik pac-man simpel) beginnen en overwegen om een opleiding te volgen in game design & programming of wat cursussen programmeren en model-design te doen.

ik wilde gewoon kijken of het mogelijk is en als dat zo is lijkt het me erg leuk, maar een hele opleiding ga ik niet doen

Ik heb net Unreal ID bekeken en dat is toch wel heel erg gaaf. Dat is wat ik wil hebben. Waar kan ik het programma downloaden. Of moet je er voor betalen?
Mijn scenario is als volgt:
Er is een gevangenis in de sferen van prison break. Je moet je vriend er bevrijden op een zwaarbewaakte afdeling.
Via sluiproutes en het uitschakelen van bewaking probeerje bij zijn cel te komen en te ontsnappen.
Goed idee?

Laatst bewerkt:
Zo'n game bestaat al: http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoner_of_War_(video_game)

Dus als je zo'n game wil spelen, kun je beter die kopen ;)

Wat betreft die opleiding: alleen al het feit dat je een officiele opleiding kunt volgen zegt hopelijk genoeg over hoeveel werk je je op de hals haalt als je dit zelf gaat maken ;)

Als je zelf games wilt maken, kun je beter beginnen met pac-man en tetris, daar ben je al genoeg weken mee zoet.

UnrealED moet je kopen (zit inbegrepen bij elke versie van Unreal Tournament), je kunt de oudere versies voor een paar euro uit de budget bak trekken.

UnrealED moet je kopen (zit inbegrepen bij elke versie van Unreal Tournament), je kunt de oudere versies voor een paar euro uit de budget bak trekken.

De Unreal engine was laatst toch gratis vrij-gegeven?

Kan zo niks vinden... maar was het de Engine, of de Editor? Want dat eerste heb je redelijk weinig aan zonder de tweede, en die is volgensmij niet gratis...

ik heb wat zitten lezen en zoeken en unreal is een peperdure en professionele engine, ik heb wel Torque 3D gevonden, en um in full version kunne verkrijgen ;)

Ziet er uit als alleen de engine, niet de Unreal Editor... maar ik kan het mis hebben. Het is het proberen waard natuurlijk :P

Ik heb daarjuist een boek over XNA Game Studio besteld. Als je aan zoiets wil beginnen, dan moet je wel eerst kennis hebben over C#.NET, maar dit is zeker niet moeilijk... Koop er een goed boek over, en start programming!
Na een paar jaar kan je dan met XNA beginnen, en dat bevat een degelijke 3D engine, gebaseerd op DirectX...

Maar zoals je zelf zei, als je een game maakt, gaat het om de FUN, niet om het game :p

ik heb eens zitten zoeken en ik heb dus een goede 3d moddeler nodig, aangezien deze vaak veel geld kosten en alles nog moet leren heb ik een oplossing: omdat ik veel ervaring heb met google sketchup kan ik iets maken, en daarna exporteren naar bijvoorbeeld 3DS, Collada of Autocad. Ik heb dit even getest in Blender en alles ziet er goed uit.

Dus zou ik graag de omgeving willen ontwerpen.
Zijn er mensen die meer ervaring hebben en graag mee willen doen?

Ik heb tevens het scenario veranderd: een spookerig hotel/villa dat al heel lang leeg staat. Ik zou dan klim, sluip en schiet scenes willen. Ik denk dat dit wel een idee is waar iedereen iets mee kan en goed uit te breiden is. Het wordt dan geen first-person shooter, maar dat je echt de hele persoon kan zien. Zelf vind ik dit veel fijner spelen.

Unity

Heey!

3d games maken is niet makkelijk! Ik heb zelf een keer met de trail gewerkt van Unity. Op de site van Unity staan een paar leuke tutorials die je kunt namaken. http://unity3d.com/

Inderdaat, je hebt het een beetje onderschat, in het geval van Unity gaat het maken als volgt:
1. Je moet eerst met een 3d moddeling programma (zoals Blender) modellen maken (veel werk!)
2. Daarna moet je die laden in Unity en kun je er allemaal javascript codes aan koppelen.
3. Tenslotte moet het spel nog ontbugt worden, alle fouten moeten eruit.

Thirdperson shooter games maken is niet moeilijk, vooral niet na het maken van die tutorial!!!

Nu is het maken van een spel in één kamer nog wel te doen, maar het schieten?

Maar toch, veel succes ermee!!!

mr32

P.S. EA Games maakt ook gebruik van Unity! ;)

P.S.S Ik wil best meewerken hoor! (mail maar naar: mr32ss@gmail.com)

Laatst bewerkt:
Okee, geweldig!

Ik heb blender een beetje zitten bestuderen en ik moet zeggen dat dat een aardig goeie engine is. Echt moeilijk is het ook niet. Het moddelen in blender vind ik alleen wel ingewikkeld. Ik importeer liever bestanden vanuit sketchup waar ik wat meer ervaring mee heb.

Ik heb zelf ook veel ervaring met Sketchup, games enzo, en ik wil zeker meehelpen!
Ik heb trouwens Xfire, en als jij die ook hebt, mag je me toevoegen: zie me signature!

voor dat klimmen op muren, dat kan zeker geen probleem zijn: 'k heb er al wat ideeën voor zelfs!

Een game maken aleen gaat je niet lukken waarschijnlijk
Daar heb je veel kennis voor nodig en je kunt nooit alles leren

textures, landschap, models, sounds , enz

;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan