Hoe game zelf maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sounds

Heey,

Ik heb al eerder aangeboden te helpen, ik heb wel interesse in het
maken van de muziek voor het spel! Mail me maar (naar het adres wat ik je al
eerder heb gegeven!)

mr32
 
topicstarter: als je al een Xfire hebt, voed me dan aub toe, want ik heb al ervaring in de Game industrie: ik kan al werken met 3DSMax en AutoCad (de basis) maar ik kan met Google Sketchup supermooie resultaten bekomen. Ik heb al ervaring met een paar game-engines: Unreal Engine en Unreal 3 Engine.
Ook heb ik al ideeën van hoe je het 'lopen op de muren' kan verwezenlijken.
 
Het lopen op muren is eigenlijk al verwezenlijkt kijk maar naar Tremulous, met aliens die over de muren lopen. Best wel een goeie game.

Maar om je op weg te helpen, 3D in het begin met alles erop en eraan is wel erg hoog gegrepen. Dit is alleen mogelijk om al een bestaande engine te gebruiken. Er zijn verschillende opensource engines (die je dus gratis kan editen) verkrijgbaar.

C++/C is alleen erg moeilijk om mee te beginnen, dus daarom raad ik je aan om met C#/XNA te beginnen. Dit heeft Microsoft ontwikkelt zodat iedereen games kan maken. Hiervoor zijn goede en veel tutorials beschikbaar starterskits etc.

Engines:
Neem maar een kijkje hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines

Links for XNA:
http://creators.xna.com/en-US/ Eigenlijk alles wat je nodig hebt staat hierop tuts etc.
http://www.riemers.net/ Ook heel veel hele goeie tutorials.

3D modelling:
3DSMAX : http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/index?siteID=123112&id=13567410
Dit is de beste 3d modeleer software alleen als je echt je game gaat releasen moet je het wel hebben gekocht, en ik denk niet dat je een budget hebt van 4000 euro.
Maya : http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/index?siteID=123112&id=13577897
Ook heel goed maar ook niet gratis :P.
Dus daarom:
Blender : http://www.blender.org/
Deze gebruik ik, is erg handig en efficiënt. De beste gratis 3D moddeling software denk ik.

Audio Software:
Heb ik zelf nog niet echt ervaring mee.
Maar voor liedjes FrootyLoops (of hoe je het ook schrijft)
http://flstudio.image-line.com/

Maar een echte game maken, denk niet dat je dat gaat lukken. Je kan beter een originele game maken die niet heel mooi qua graphics ofzo is, dan gaan proberen COD MW2 te benaderen, want dat lukt je toch nooit. (tenzij je een budget hebt van 200 miljoen).
 
Ik wil een comutergame maken. Het moet een schiet en loopgame worden zoals Uncharted 2. Alleen dan veel kleiner. Het moet gaan afspelen in en rond een gebouw.
Ik heb echter nog helemaal geen ervaring met programmeren of flash games maken.
De planning is dan om de characters en de omgeving in een 3d programma te maken.
Ik besef wel dat het veel werk gaat kosten maar het lijkt me erg leuk.

Welke programma's heb ik dan nodig?

Onderschat ik het?(ik geloof zelf van wel :p )




1: YoyoGames - Game maker 7.0 Pro
2: D3D Engine script ervaring
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan