Ineens geen verbinding meer met draadloos netwerk (laptop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Otherside

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2008
Hallo mensen,

Ik heb sinds 1,5 uur een probleempje.
Sinds maart vorig jaar heb ik een laptop met draadloos internet.
Echter toen ik net rebootte na een update van Norman Internet Security had ik geen verbinding meer met het internet.
Het vreemde is, hij kan het netwerk (met uitstekend signaal) wel vinden, maar als ik op verbinding maken klik, duurt het even en staat er uiteindelijk: "Kan geen verbinding met ... maken. Probeer opnieuw verbinding te maken."
Dan kan ik evt kiezen om het probleem te zoeken, maar ook dat werkt niet.
Het gaat om een Intel Pro/Wireless 3945ABG Network Connection, misschien ook wel handig om te vermelden.

Wat moet ik hiermee doen?

BVD,
Otherside.

hai ,

probeer het anders zonder norman. dat kan je zeker weten of het daar wel/ niet aan ligt.

en zet eerst een herstelpunt terug van eer-gisteren of eerder. Als ie het doet, weet je zeker dat het aan Norman ligt en als je weer die update doet en hij doet het weer niet, dan weet je het héél zeker.:D:D
En vervang die Norman dan maar door Avira (bijv.)

Mensen,

Ik had net weer een probleempje, mijn laptop startte helemaal niet meer op.
Uiteindelijk even van de netstroom afgehaald en accu even verwijderd en er opnieuw ingedaan.

Vervolgens deed hij het weer, maar nog steeds geen internet.
Ik heb al sinds het begin Norman, en ook sinds het begin dit draadloze netwerk.
Nu heb ik niet zo heel veel kennis op dit front, maar wat ik wel kan vermelden is dat het via een router gaat.

Heb de router ook al een paar keer uit en aan gezet, maar dat maakt niks uit.
De normale pc, waar ik nu op zit, zit ook aangesloten op dezelfde router, maar dan bedraad.
Deze heeft dus wel normaal internet.

What to do?
Wat kan het zijn, en wat kan de oplossing zijn?

Bedankt!

Toch even een oud herstelpunt terugzetten. Je weet toch wel...van die koe en de haas?:D

Toch even een oud herstelpunt terugzetten. Je weet toch wel...van die koe en de haas?:D

Sorry, vergeten te vermelden.
Heb ook teruggezet naar afgelopen vrijdag (zondag deed het probleem zich pas voor, dus moet voldoende zijn).

Ik neem aan dat ie het ook niet op de adapter doet want dan zou het aan energiebeheer van de netwerkkaart kunnen liggen.

Dingen om te proberen:

Router/modem uitschakelen en na vijf minuten weer aanzetten. Eerst modem, dan router.

Via de reset-knop router (lucifer in gaatje achterop) terug naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen (let op: alle instellingen gaan dan verloren).
Zie ook http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=455351 post #6 en zie ook (!!!)
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=467745

Start->uitvoeren->cmd->enter.
Type "ipconfig /release" (uiteraard zonder aanhalingstekens!
Vervolgens hetzelfde, alleen inplaats van /release : "renew"
Type ipconfig/flushdns (dns-cache legen). Dit om verouderde en/of corrupte dns-info te verwijderen.

Even op een werkende pc winsock fix downloaden en via een flashdrive naar de niet werkende overzetten en daar na even op die uitvoeren.
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/WinSockFix.shtml
of (Tip BlackTiger, zelfde effect?)
Start->uitvoeren->cmd->enter netsh winsock reset
Daarna pc herstarten. Vaak is dat een oorzaak als de winsock door spyware geinfecteerd is.

Disable encryption and try to connect that way. If successful you should be able to re-enable encryption and reconnect.

Driver netwerkkaart weggooien en nieuwe ophalen/installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan