Computer kapot, nieuwe videokaart nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heey, ik kan de voeding spanning niet vinden. Heb overal op internet en in de handleiding gezocht, maar kan het niet vinden. Weeten jullie mss waar ik et makkelijk kan zien?

En als ik et goed zie op die site, is de 4550 heel breed, en dat past helaas niet in mijn computer;).

Mike

Laatst bewerkt:
Heey, ik kan de voeding spanning niet vinden. Heb overal op internet en in de handleiding gezocht, maar kan het niet vinden. Weeten jullie mss waar ik et makkelijk kan zien?

En als ik et goed zie op die site, is de 4550 heel breed, en dat past helaas niet in mijn computer;).

Mike
Lijkt mij echt heel sterk hoor.
De hoogte is gewoon standaard Low Profile. Dus dat zal geen probleem zijn. (let op dat het plaatje bij tweakers een normaal slot is: er worden dus 2 low profile slots van een cm of 8 meegeleverd (heb ff die van mij opgemeten ;))
De kaart is ook niet extreem dik/ of voorzien van dikke koeler (de sapphire is passief en is wel iets dikker: dus die zou ik maar niet nemen).
Het enige probleem is de lengte, maar als ik op de plaatjes kijk, dan heb je nog wel een paar cm voorbij het pcie-slot. Meer heb je ook niet nodig.
De kaart is maar een paar cm langer dan het pcie-slot. Kijk maar op het plaatje.

Laatst bewerkt:
Mag ik je vriendelijk vragen om je niet te bemoeien met zaken waar je geen verstand van hebt?

Mike:
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/ati-radeon-hd4550_4.html#sect0
Een HD4550 zal minder verbruiken dan je oude videokaart. Dus dat mag geen probleem zijn. Zolang ie fysiek maar in je kast past.
Uhm... na flink wat research hierover in de afgelopen weken kan je wel degelijk zeggen dat ik hier verstand van heb.

Dus kan je dit even voor je laten?
Ik snap niet dat jij op mij begint uit te snauwen.
Puur omdat ik slechts 2 weken verstand er van heb en jij 2 jaar niets anders dan videokaarten doet.
Ongelooflijk.

Mijn hypothese over mensen op internetfora blijkt dus toch te kloppen.
Kan ik mooi menemen bij mijn volgende Nederlandse presentatie.

Uhm... na flink wat research hierover in de afgelopen weken kan je wel degelijk zeggen dat ik hier verstand van heb.
Nee, dat heb je niet. Misschien heb je een boel geleerd, maar je weet nog maar weinig

Dus kan je dit even voor je laten?
Ik snap niet dat jij op mij begint uit te snauwen.
Puur omdat ik slechts 2 weken verstand er van heb en jij 2 jaar niets anders dan videokaarten doet.
Ongelooflijk.
Dat is inderdaad het punt. Ik heb al jarenlang ervaring, jij nog niet. Dat geeft verder niet. Je moet ergens beginnen. Maar het is dan slim om te proberen te leren van mensen met meer ervaring, ipv je af te zetten tegen die mensen.
En als troost: ik heb ook mensen die weer ver boven mij staan. Nu zijn die er vooral op andere fora, zoals tweakers, maar ze zijn er wel degelijk. Ik heb alleen respect voor die mensen en probeer ervan te leren, ipv dan dat ik krampachtig ga doen alsof ik meer kennis heb dan die mensen.
Mijn hypothese over mensen op internetfora blijkt dus toch te kloppen.
Kan ik mooi menemen bij mijn volgende Nederlandse presentatie.
Ik ben nieuwsgierig. Open er eens een draadje over onder members chat. Ik ben benieuwd wat voor wijsheid jij in pacht hebt over mensen op internetfora. :rolleyes:
Overigens ben jij ook een mens op een internetforum. Je bent niet beter dan een ander. En ik dus ook niet. Ik heb alleen op dt gebied nog (!) veel meer kennis dan jij.

Mike: Het is de 2e: de smalle dus. Die jij bedoeld is de standaard HD4550. Die gaat inderdaad niet passen.
1225903768.jpg

Dus dat zwarte stekkertje aan de bovenkant van de kaart is de VGA-aansluting. Deze kan je eraf klikken en dan kan je een smaller low profile-bracket eropzetten, zodat de kaart in je kast past.

Laatst bewerkt:
Oja: ik heb nog even gegoogled naar de GT220 die je eerder noemde.
Deze kaart presteert een stuk beter dan de HD4550, maar is duurder en belangrijker: trekt meer uit de muur:

http://www.techpowerup.com/reviews/Inno3D/GeForce_GT_220/28.html

Betekent het nu dat dit een probleem is? Moeilijk te zeggen. Het ligt ook aan het verbruik van je oude kaart. Misschien is dat wel net zo hoog, als dat van de GT220.
Anderzijds vind ik het wel een erg dure kaart voor een vrij slechte computer.
Eigenlijk is misschien de HD4550 al aan de dure kant.

Nog een betere optie:
http://tweakers.net/pricewatch/241791/sapphire-hd-4550-512-mb-ddr3-pci-e.html#tab:prices

Deze heeft niet duidddelijk staan dat er ook een low profile-braacket bij wordt geleverd, maar als ik dan deze review bekijk:
http://www.overclockersclub.com/reviews/sapp_4550/

Dan zie ik het er toch echt bijzitten. En dan is het een ideale en vrij goedkope oplossing.
Let op dat bij mycom een andere versie wordt geleverd. Ik twijfel of deze in je kast past.

Laatst bewerkt:
Denk dat dat wel gaat lukken

Ik zou hem gelijhk tot max overclocken

grapje??=D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan