Hoe moet je je BIOS updaten???

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimKo

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
heey
ik wil graag mijn bios updaten (asrock 775hdtvTWINS). hoe moet ik dit doen.

Hoi !

" Never touch a running system " is hier zeker van toepassing.

Als je PC normaal draait zou ik niet aan een bios-flash beginnen, zeker niet als je hier nog moet vragen hoe dat moet !

10 % van de bios-update's mislukt , en dan is je mobo kassie-wijle...

Greetz,

Harry.

ik heb net mijn bios geupdate, en er is iets misgegaan!!:(:(:(:(:(
hij wil niet meer starten, als ik doe normaal starten krijg ik nog dat windows logo, en daarna een blauw scherm. en start hij weer opnieuw op.:confused:
kan ik er nog wat aan doen??
help!!

je hebt geen antwoord gekregen op je vraag hoe je je bios moet flaschen , je bent door harry gewaarschuwd en toch heb je het gedaan nu zit je met de gebakken peren , maybe kan een bios reset helpen gr tattooboy

Ik denk niet dat het helemaal mis is gegaan. Als het flashen ellende veroorzaakt dat start Windows niet meer / probeert Windows niet meer te starten. Ik denk dat je eens moet proberen of je nog wel in de veilige modus kunt komen.

Aan de andere kant vraag ik mij ook een beetje af waarom ik uberhaubt nog post in dit topic.
@Dimco: je krijgt een vraag van mij waarom je wilt flashen en een waarschuwing van Harry. Je reageert op geen van beide berichten en gaat je eigen gang. Da's natuurlijk prima, maar..................... 't spreekwoord: "Wie zijn billetjes brandt........" zou misschien ook van toepassing kunnen zijn?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Na de opstart in het bios duiken (Del, F2 o.i.d.) en kiezen voor: "Default Settings" zal je wel redden deze keer.

Greetz,

Harry.

sorry dat ik toch mijn bios nog heb geupdate, maar de waarschuwingen had ik niet naar gekeken, ik was zelfs bijna vergeten dat ik een vraag had geplaatst. en harry, ik heb al met dat default geprobeerd maar geen resultaat. de bios staat wel gewoon op de nieuwste versie, hij boot ook, alleen krijg ik dan bij windows logo een scherm met of normaal starten of een recovery menu, als ik recovery menu doe, kan hij hem niet automatisch oplossen, bij normaal starten krijg ik een blauw scherm.
misschien dat Windows opnieuw installeren helpt?
zou dit helpen?
ik heb ook ergens gelezen over een chip vervangen oid, wat wel succes had.
mijn moederbord is btw: Asrock 775twinsHDTV

Zoals ik al schreef, denk ik dat de flash wel gelukt is, je komt immers tot bij Windows?
Veilige modus...................?
Lukt dat niet, dan Windows opnieuw installeren.

Hoi !

Zoals @gast0225 al terecht opmerkt: het is nog niet aan de orde een nieuwe bios-chip te plaatsen !

Immers: het Win log-on screen verschijnt.

Dat de PC niet door start is het gevolg van de " Default Settings", mogelijk loopt bijv. je geheugen niet op het standaard-voltage, o.i.d.

Ik zou even de hulp van een hardware-kenner inroepen.

De manual betr. bios-settings kan je ook op weg helpen.

Greetz,

Harry.

hoi!
ik wil graag drie dingen gaan proberen:
1ste: bios resetten (hoe moet dat eigenlijk??)
2de: Windows opnieuw installeren.
3de: als er geen andere mogelijkheid is, chip kopen.

dingen die ik al heb gedaan:
1ste: op hol slaan, stressen, gek geworden nadat ik twee weken op mijn onderdelen heb zitten wacchten, en eindelijk mijn eigen zelfgemaakte computer werkte, maak ik hem zelf weer kapot, waarbij ik zelf weet dat er vele risico's zijn, domdomdomdom.
2de: alles op default zetten, maar geen resultaat.

Hoi !

F8 intrommelen na de boot !

Greetz,

Harry.

hey,
ik heb een foto genomen nadat ik f8 heb ingedrukt en dan: disable reboot after crash.
dit is het scherm dat ik bedoel.
en in veilige modus kan ik ook niet komen, omdat ik daar ook dit scherm krijg.
er is nog maar een mogelijkheid, windows opnieuw installeren, maar ik betwijfel of dit gaat lukken.:(
blue-screen.jpg
(het plaatje heb ik van internet, maar de foutcode klopt wel

Hoi !

Tja, zoals ik al dacht: alles bios-settings staan op default (=standaard).

Duik in je bios, en kijk bij boot-settings of de juiste HDD als eerste in de opstart-volgorde staat !

De foutmelding betekent niets anders dan dat de bootsector niet gevonden wordt: "INACCESSIBLE BOOT DEVICE"

Greetz,

Harry.

oke, ik heb tot nu toe alles geprobeerd, ook wat jij zei harry, bedankt voor de tips allemaal!
maar als ik nou een chip koop, is het dan zeker dat het gerepareerd wordt?

Hoi !

M.i. nee; want daar ligt het niet aan.

Je ontbeert de kennis om het bios correct in te stellen, laat staan om er 'n nieuwe bios-chip in te zetten , en ik kan het niet beter uitleggen !

Je mag morgenvroeg de PC bij me langs brengen , en dan is het in 'n half uurtje opgelost !
Niet na 13.00 uur, want dan zit ik al vol.

Greetz,

Harry.

aangezien ik geen rijbewijs heb, is het een beetje te ver fietsen:D
maar, wat kan er hoogstwaarschijnlijk dan aan de hand zijn?
als het makkelijk in te stellen is, zou ik het graag ook zelf willen doen, maar ik ben niet zo'n topper in computers, net een beginneling.
dus, zou je het makkelijk stap voor stap kunnen uitleggen:o

oke, k ga proberen,
bedankt voor de moeite!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan