• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overzichtsblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

roadworker

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Hallo allemaal!

Ik ben een excel leek en zou graag een geautomatiseerde index maken van dezelfde cel in verschillende tabs.
Alvast bedankt.:)

Bijlagen

zoiets?

In bijlage kan je de naam van je werkbladen (Blad1, Blad2, enz...) en de verwijzing naar de bepaalde cel (in dit geval E5) veranderen.

Bijlagen

Mijn bedoeling is om op het blad "index" de verwijzing naar de cel E5 in blad1 tot blad10 automatisch verticaal door te trekken met de vulgreep als de 1ste waarde ingevuld is.
:)

Mijn bedoeling is om op het blad "index" de verwijzing naar de cel E5 in blad1 tot blad10 automatisch verticaal door te trekken met de vulgreep als de 1ste waarde ingevuld is.
:)

Kan je je vraag eens duidelijk stellen?
In je originele post wil je enkel een verwijzing naar cel E5.
Nu spreek je opeens over "als de eerste waarde is ingevuld"??
Welke eerste waarde?

heb nog een bestand toegevoegd maar ben niet zeker of je dit bedoelt??

Bijlagen

Sorry voor de onduidelijkheid......zoals ik al zei,ik ben een leek,dus ik weet niet of ik de juiste formulering gebruik.;)
Ik wil de cel E5 van blad1 tot blad10 linken naar het blad "index" door alleen de 1ste link naar blad1 te maken in "index" en de rest met de vulgreep doortrekken tot blad 10 op het blad "index"
Bedankt voor de assistentie.

Sorry voor de onduidelijkheid......zoals ik al zei,ik ben een leek,dus ik weet niet of ik de juiste formulering gebruik.;)
Ik wil de cel E5 van blad1 tot blad10 linken naar het blad "index" door alleen de 1ste link naar blad1 te maken in "index" en de rest met de vulgreep doortrekken tot blad 10 op het blad "index"
Bedankt voor de assistentie.

Dit staat toch in mijn eerste bestand in post nr.2?
De formule van in cel J5 kan je naar beneden doortrekken. Deze formule maakt echter gebruik van de bladnamen in kolom H en van de celnaam in cel I5.

Indien je echter een formule wil zonder deze "hulpkolommen", zie dan bijgevoegd bestand.
In kolom K staan de formules. In cel K5 staat de formule die verwijst naar Blad1 cel E5, indien je deze formule doortrekt naar onder zal dit cel E5 van de volgende werkbladen geven.

Bijlagen

Dat is 'm!!!!::D
Hartelijk bedankt!!:thumb:
Extra vraag:hoe kan ik de naam veranderen van blad1 zonder dat ik een foutmelding krijg?
Bijv:naam van blad1 wordt esh-348.

Laatst bewerkt:
Dat is 'm!!!!::D
Hartelijk bedankt!!:thumb:
Extra vraag:hoe kan ik de naam veranderen van blad1 zonder dat ik een foutmelding krijg?
Bijv:naam van blad1 wordt esh-348.

Bij het openen van het bestand worden in de H-kolom (vanaf H3) de namen van de werkbladen geplaatst.
Deze macro kan je ook starten in het bestand zelf.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Bij het openen van het bestand worden in de H-kolom (vanaf H3) de namen van de werkbladen geplaatst.
Deze macro kan je ook starten in het bestand zelf.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dankjewel!
Nu nog uitvogelen hoe ik die macro naar mijn bestaande werkmap kopier...:).......en hoe ik de naam van de sheets aanpas in de índirect' formule van sickofitall ......;)

Dankjewel!
Nu nog uitvogelen hoe ik die macro naar mijn bestaande werkmap kopier...:).......en hoe ik de naam van de sheets aanpas in de índirect' formule van sickofitall ......;)

De code kan je plaatsen in de VBE van het bestand. (Extra - Macro - Visual Basic Editor), zoals ik in het bestand gedaan hebt.
De code staat bij ThisWorkbook (Beeld - Projectverkenner).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan