Vista Laptop doet nix meer: HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

hochstjo

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2009
Hallo,
ik heb een laptop van een vriend van me hier die hoogstwaarschijnlijk door een of andere smeerlap gehackt is. Om bij het begin te beginnen: zijn laptop kon opeens geen verbinding meer maken via WLAN dus of ik wilde komen kijken. Tijdens het controleren van zijn laptop bleek deze vol te zitten met virussen (Trojaan etc) en wat niet nog meer allemaal. Dus meteen maar begonnen met opschonen van de hele zaak: andere virusscanner geïnstalleerd en de hele laptop laten screenen en opschonen. Verder bleek dat hij zijn draadloze internettoegang helemaal niet beveiligd had (:thumb:) en dat z.s.m. aangepast. Uiteindelijk was de hele laptop schoon (dachten we) en beveiligd (eindelijk), maar de volgende dag deed dat ding helemaal nix meer: DOOD :(. In de winkel vertelden ze dat er zeer waarschijnlijk inderdaad een hacker op zijn laptop was binnengedrongen en dat deze had ontdekt dat wij de boel aan het opschonen waren en toen heeft dat stuk onverlaat :evil: waarschijnlijk nog snel iets met de laptop uitgevreten waardoor die nix meer doet (BIOS verkloot of zo?).

Het betreft een MEDION LIFE, MD 96622, MIM2320 met Vista dus.

Als we nu opstarten dan gebeurt het volgende:
LED's lichten op: 2e LED (power: continu aan), 1e LED (WLAN knippert een keer), laatste LED (controle CDROM-drive) en 2 beeps. Scherm blijft de hele tijd zwart. Deze procedure herhaalt zichzelf 10 keer en dan gebeurt er nix meer (de 2e LED blijft evenwel branden).

keyboard werkt dus niet, scherm blijft zwart laptop start niet vanaf bootable CD, ook niet vanaf bootable USB-stick.
Laptop al uitgetrokken en de HD, de accu en de "horloge" batterij verwijderd en de POWER-toets voor 60 seconden ingedrukt gehouden om de BIOS te resetten. Geen resultaat.
Externe monitor gekoppeld maar deze wordt pas actief na het indrukken van Fn+F5, dus dat werkt ook al niet.
Extern USB-toetsenbord aangesloten, maar dat wil ook al nergens op reageren dus de USB-poorten lijken ook gelockt.

Ik weet niet meer hoe nu verder om deze laptop weer aan de praat te krijgen :(. Zou hij echt dood zijn en is er nix meer aan te doen? Elke hulp is ZEER welkom!!!

Zo te zien is er met je Vista laptope gerotsooid. :-(
ik zou zeggen: koop of download Windows 7:-)
ik zou het anders niet weten.....

Gr. Patryk vd Meulen

Zo te zien is er met je Vista laptope gerotsooid. :-(
ik zou zeggen: koop of download Windows 7:-)
ik zou het anders niet weten.....

Gr. Patryk vd Meulen

Kan je alsjeblieft niet van deze onzinnige dingen posten? Ben je verkoper van MS producten ofzo? Als hij niet start van een bootable cd, start hij ook niet van een windows 7 cd...

Anyways, het kan natuurlijk dat die hacker het bios nog even heeft verkloot, al lijkt die kans me klein, vooral omdat hij het eerst (toen hij schoon was) nog wel deed. Wellicht dat uit puur toeval op hetzelfde moment gewoon iets (fysiek) kapot is gegaan?

Edit: met het feit dat de laptop zwart blijft neem ik aan dat je dus ook niet in het bios kan komen?

Laatst bewerkt:
Als je veel virussen aantreft op een laptop/pc raad ik je aan om je privebestanden te backuppen en je besturingsysteem opnieuw te installeren (Harde schijf wel volledig formateren natuurlijk). Je weet namelijk nooit wat er nog achterblijft wat die ene virusscanner net niet ziet of niet kan verwijderen.

Maar omdat je zegt dat hij helemaal niet meer op wil starten raad ik je aan alles eens los te koppelen, misschien een BIOS reset doen d.m.v. tijdelijk loshalen van CMOS batterijtje.
Anders even andere HD erin proberen.

Veel succes!

Hoi !

HDD uit de laptop halen, via het bekende verloopstuk aan 'n andere PC hangen, HDD formatteren, terugzetten in laptop, laptop opnieuw installeren.

Greetz,

Harry.

Bedankt voor jullie reacties.
1. Ik wil gerust Windows 7 of Linux installeren hoor,...maar dat gaat dus niet.
2. HD eruithalen en formatteren zal geen probleem zijn. Echter zonder HD geeft de laptop ook nog steeds geen teken van leven dus dat zal mijn probleem helaas niet oplossen. Er zou een melding moeten komen welke aangeeft dat de HD ontbreekt, maar dat gebeurt dus niet.
3. De BIOS resetten heb ik zoals je kunt lezen al (meerdere keren) gedaan middels het verwijderen dan accu en de batterij en 60 sec de powertoets ingedrukt houden. Helaas geen verandering. Een andere manier, het JP2-jumpertje omzetten (en weer terug) heb ik niet kunnen vinden op het moederbord.
4. Wat de privédata betreft: deze staan reeds op een aparte partitie.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Dus: zonder HDD geen melding, geen bios-beeps ?

Dan is je mobo inmiddels gesneuveld !

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Er zijn 2 beeps (zie eerste bericht). Dus ik ga er vooralsnog van uit dat het mobo intact is.

Groetjes,
Jo

Kan je alsjeblieft niet van deze onzinnige dingen posten? Ben je verkoper van MS producten ofzo? Als hij niet start van een bootable cd, start hij ook niet van een windows 7 cd...

Anyways, het kan natuurlijk dat die hacker het bios nog even heeft verkloot, al lijkt die kans me klein, vooral omdat hij het eerst (toen hij schoon was) nog wel deed. Wellicht dat uit puur toeval op hetzelfde moment gewoon iets (fysiek) kapot is gegaan?

Edit: met het feit dat de laptop zwart blijft neem ik aan dat je dus ook niet in het bios kan komen?

Ik kom inderdaad niet in de BIOS...

Hoi !

2 x kort zou in principe 'n kleine fout moeten zijn.

Al een extern beeldscherm geprobeerd ?

Greetz.

Harry.

Hoi !

2 x kort zou in principe 'n kleine fout moeten zijn.

Al een extern beeldscherm geprobeerd ?

Greetz.

Harry.

Hoi Harry,
ja dat heb ik..alleen start deze pas als je op het toetsenbord op Fn+F5 hebt gedrukt. Maar helaas reageert ook het toetsenbord nergens op. Ik heb nl een identieke laptop en hier werkt het dus na deze toetscombinatie wel.

Groet,
Jo

Hoi !

Tja, dan blijft er weinig over om te testen !

Geen bootable CD, geen USB-stick, geen bios-reset om voorgaande mogelijkheden te aktiveren...

Als je de HDD verwijderd, blijven de bios-beeps dan hetzelffde ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja, dan blijft er weinig over om te testen !

Geen bootable CD, geen USB-stick, geen bios-reset om voorgaande mogelijkheden te aktiveren...

Als je de HDD verwijderd, blijven de bios-beeps dan hetzelffde ?

Greetz,

Harry.

Ja, het blijven 2 heel zachte korte beeps...

Hmmm...ik moet me corrigeren...het blijkt dat deze 2 zeer zachte beepjes voorafgaan aan het benaderen van de CDROM-drive want als ik deze open laat staan hoor ik nix meer :(
Dus toch MoBo kapot?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Zou ik als serieuze mogelijkheid zeker overwegen !

Greetz,

Harry.

Einde

Allemaal hartelijk dank voor het meedenken. Helaas lijkt het er inderdaad op dat het mobo dood is. Zal de privédata van de HD nog even op een externe HD zetten en dan heb ik een hoop reserveonderdelen...

Groet,
Jo

Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik had problemen met mijn Acer aspire laptop (vastlopen, freezes). Dus toen mijn laptop voor de zoveelste keer vastliep en ik hem opnieuw opstartte deed hij niks meer. Alle lampjes branden maar mijn beeldscherm staat gewoon UIT.
Meer informatie:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=485515

en wat is een Mobo? EDIT: STOM MoBo is moederbord natuurlijk.
Groetjes,
Alex

Laatst bewerkt:
Alex R Het is niet de bedoeling in iemand anders zijn topic een vraag te stellen.
Kun je even zelf een nieuwe vraag hiervoor openen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan