Afbeeldingsviewer werkt niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rily
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rily

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Hey guys,

Nog een vraagje. Op verschillende pagina's heb ik een afbeeldingsviewer staat met daarin 2 of 3 foto's. Locaal werkt deze afbeeldingsviewer wel. Als de site is ge-upload werkt de afbeeldingsviewer niet.

Heeft iemand een idee waaraan dat kan liggen?

Bijvoorbaat bedankt voor jullie medewerking. :)

Ha, dezelfde vraag: linkje naar die pagina?

Anders liggen de nietszeggende antwoorden voor de hand: (a) jij hebt iets fout gedaan, (b) Dreamweaver doet iets fout, of (c) de site-server doet het niet goed. Of (d) in je browser staat javascript uit. Enz. :)

Groetz,
CSShunter

Ik weet niet of dit het scrip is waar het om gaat, maar dit viel me direct op dat je code vol zit met verwijzingen naar de C-schijf op jou computer:
HTML:
<script src="file:///C|/Users/one2Rise/Documents/Mijn website/www 001 - 091026/Scripts/AC_RunActiveContent.js" type="text/javascript"></script>
Dit wijst naar een bestand op jou computer, ik heb het niet, dus bij mij werkt het niet.
Dus:
1. Zorg dat alle scripts ook naar de site geupload worden
2. Dat de linken naar de scripts op je site wijzen en niet naar je computer.
Want zo werkt je site alleen op jou pc. ;)

Wat ik zelf makkelijk vindt is de links allemaal vanaf de home directory van je site te benoemen. Dan krijg je korte links die altijd blijven werken ook wanneer je de pagina (waarop deze staan) binnen de site verplaatst.
Zoals in dit geval bijvoorbeeld: "/Scripts/AC_RunActiveContent.js".
Dreamweaver doet dit automatisch wanneer je in (site -> manage sites -> edit -> tabblad 'advanced') kiest voor "links relative to: site root" kiest.

Laatst bewerkt:
Trouwens dit is hoe je site er bij mij uitziet.
In opera, schermres: 1680x1050, zonder de scripts op jou pc.

Bedankt Black Sails! :thumb:

Ik heb het gezien en nu moet ik dat aanpassen.
Is er een manier om dit snel aan te passen of moet ik (weer) helemaal van vooraf aan beginnen?
Is
"links relative to: site root"
de tegenhanger van "links to document"? (die heb ik nu gekozen)

Opera doet hetzelfde als FireFox. Helaas....

Ik ga gelijk met je adviezen aan de slag. Bedankt dat je deze amateur op weg helpt :D

Bedankt :)
.
Is er een manier om dit snel aan te passen of moet ik (weer) helemaal van vooraf aan beginnen?
Is de tegenhanger van "links to document"? (die heb ik nu gekozen)

Snelste manier is waarschijnlijk (tenminste zo doe ik het altijd),
1. De pagina in codeview openen.
2. CTRL+F (zoekscherm)
3. Daarin een stukje uit de verkeerde links nemen (bijvoorbeeld: Users/one2Rise/Documents/)
4. Met de "Find Next"-knop naar de volgende plaats waar deze foute link voorkomt gaan.
5. En het eerste stuk (voor de document root) weghalen. (zodat de link wordt: "/Scripts/AC_RunActiveContent.js") Wel eerst bij één even testen of dit werkt, voordat je ze allemaal zo aanpast

Dreamweaver heeft er vast een autoomatische functie voor, maar die ken ik nog niet ;)

Het is inderdaad de tegenhanger van de (standaard instelling) "links relative to document".

Voor mij heeft dit echter de voorkeur omdat je (wanneer je bijvoorbeeld zo'n script gebruikt in een scriptmap. Je soms heel veel mappen terug moet met ../../../ en met "relative to root" kun je direct zien in welke map het bestand staat. namelijk "/Scripts/".

Je leert snel genoeg hoe het allemaal werkt, gewoon de verschillende dingen uitproberen. En blijven spelen :o

Laatst bewerkt:
Tof Black Sails :thumb:

Ennu .... ik blijf spelen (en vloeken als het fout gaat... :D) net zolang totdat ik het redelijk onder de knie krijg.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan