Game PC 800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Je zou inderdaad net zo goed voor de UD3H kunnen gaan als USB 3.0 niet zo veel uit maakt voor je (deze snelheid komt sowieso nog bijna niet voor). De 5850 heeft toch ook een PCIe slot van x16 v2.0 Net zoals de moederborden die uitgekozen zijn?

"Hoe meer geheugen er op een videokaart zit, hoe meer voorbewerkte beeld-onderdelen erin passen. Hierdoor hoeven minder compromissen tussen snelheid en detailweergave gesloten te worden. Een groot videogeheugen is bij hoge resoluties belangrijker, want hoe hoger de resolutie, des te meer pixels je hebt en moet er meer geheugen zijn om het beeld op te kunnen slaan."

Maar je hoeft sowieso niet op elk detail te letten tussen verschillende onderdelen, je kunt beter kijken naar benchmarks (tests). De 5850 behoord nu tot een van de beste videokaarten van dit moment en presteert beter dan de 4870, maar het verschil is niet al te groot.

Het duurdere geheugen dat ik heb geadviseerd is inderdaad niet nodig als je niet gaat overclocken. Je zou eventueel evengoed nog voor het minder dure geheugen kunnen gaan dat ik heb geadviseerd.

Het verschil tussen DX9 en DX10 is toch best wel groot naar mijn mening. Ik speel zelf het spel Lotro bijvoorbeeld en die gebruikt al een hele tijd DX10. Je hebt hierin een optie om dit uit/aan te zetten en ik heb het eens vergeleken met elkaar. Ik durf niet te zeggen of dit bij andere spellen ook net zoveel zal uitmaken. Het is en blijft een bonus.

Wat is je budget nu precies? Je hebt al een keer verhoogt van de €800,- naar de €1000,- en als je het blijft verhogen, omdat je per se de betere onderdelen wilt hebben schiet ook niet veel op. :P

Een muis van €50,- vind ik zelf een beetje zonde, maar het blijft jouw keus.
Waarom heb je nu ook voor 2 harde schijven gekozen?

Jesper.

p.s. Het is jammer dat je zo weinig reacties meer krijgt en zo langzaam geholpen word, maar het lijkt erop alsof de samenstellers van dit forum een korte vakantie hebben genomen. :) Ik probeer mijn best te doen je te helpen, buiten mijn eigen game-tijd. :rolleyes:

Dat budget is opgesteld met een paar rekenfoutjes waardoor het op wat minder uitkwam :P

@JesperC: Ik moest je post eventjes een paar keer doorlezen, volgens mij heb ik het allemaal een beetje vaag verteld in mijn vorige post waardoor het is mis gegaan.
Het ging om het verschil tussen DirectX 10.1 en DirectX 11 en niet tussen DirectX 9 en 10 (want de 4870 heeft DirectX 10.1).

Die twee harde schijven zijn al vanaf het begin af aan onderdeel geweest van mijn samenstelling. Een vriend zij me dat het beter was om windows op de ene te zetten en belangrijke gegevens op de andere, dat advies heb ik maar gewoon overgenomen, want het prijsverschil was niet zo groot.
De 5850 heeft toch ook een PCIe slot van x16 v2.0 Net zoals de moederborden die uitgekozen zijn?
De 5850 heeft een slot van x16 v2.1 en ik dacht dat ik die niet volledig kon benutten met het moederbord dat alleen v2.0 heeft. (niet echt relevante vraag van me nu, ik ga toch voor de 4870)

De UD3 ondersteunt ook USB 3.0 dus beter voor de toekomst.
Je zou inderdaad net zo goed voor de UD3H kunnen gaan als USB 3.0 niet zo veel uit maakt voor je
Heb ik het nou wel of niet met dit moederbord?:P

Ik ben voor het iets minder dure geheugen gegaan dat je hebt geadviseerd, want dat scheelt toch wel weer een beetje:thumb:​

Superbedankt voor je snelle reactie JesperC:thumb: Ik vind het inderdaad wel jammer dat er niet meer mensen reageren, maar dat komt inderdaad misschien door de vakantie

nieuwste update winkelwagen

Wat is dit toch allemaal voor een moeilijk gedoe?
Ik zou die 5850 nemen, aangezien het verschil 2.0, 2.1 minimaal is.
Neem minstens de 1 GB GDDR5 versie en het liefst de 2 GB al moet die wel een redelijk hoge memoryclock hebben.

Maar aan de 5850 is nu een beetje moeilijk te komen bij azerty. (zie ook post #14 van Verry) Hij is wel te vinden bij alternate.nl, maar ik wil de pc volledig laten samenstellen bij azerty. De 4870 heeft 1GB volgens mij en de memoryclock weet ik niet (is dat de clockspeed of de RAMDAC kloksnelheid?)

Laatst bewerkt:
Maar aan de 5850 is nu een beetje moeilijk te komen bij azerty. (zie ook post #14 van Verry) Hij is wel te vinden bij alternate.nl, maar ik wil de pc volledig laten samenstellen bij azerty. De 4870 heeft 1GB volgens mij en de memoryclock weet ik niet (is dat de clockspeed of de RAMDAC kloksnelheid?)

Als je niet op de HD5850 wilt wachten ga dan voor een HD5770, niet meer kijken naar een 48**.

Dat budget is opgesteld met een paar rekenfoutjes waardoor het op wat minder uitkwam :P

@JesperC: Ik moest je post eventjes een paar keer doorlezen, volgens mij heb ik het allemaal een beetje vaag verteld in mijn vorige post waardoor het is mis gegaan.
Het ging om het verschil tussen DirectX 10.1 en DirectX 11 en niet tussen DirectX 9 en 10 (want de 4870 heeft DirectX 10.1).

Die twee harde schijven zijn al vanaf het begin af aan onderdeel geweest van mijn samenstelling. Een vriend zij me dat het beter was om windows op de ene te zetten en belangrijke gegevens op de andere, dat advies heb ik maar gewoon overgenomen, want het prijsverschil was niet zo groot.

De 5850 heeft een slot van x16 v2.1 en ik dacht dat ik die niet volledig kon benutten met het moederbord dat alleen v2.0 heeft. (niet echt relevante vraag van me nu, ik ga toch voor de 4870)

Heb ik het nou wel of niet met dit moederbord?:P

Ik ben voor het iets minder dure geheugen gegaan dat je hebt geadviseerd, want dat scheelt toch wel weer een beetje:thumb:​

Superbedankt voor je snelle reactie JesperC:thumb: Ik vind het inderdaad wel jammer dat er niet meer mensen reageren, maar dat komt inderdaad misschien door de vakantie

nieuwste update winkelwagen

Hallo,

Ik heb het in mijn post een beetje vaag verteld. Je vraag was inderdaad hoe groot het verschil was tussen DX10 en DX11 en met mijn antwoord bedoelde ik dat ik het verschil nog niet weet, maar dat het verschil tussen DX9 en DX10 in ieder geval wel best groot was. Ik vergeleek het dus met elkaar.

Die twee harde schijven heb ik compleet overheen gekeken het gehele draadje door. :P Zal volgende keer beter opletten. Ben je trouwens van plan de schijven in RAID te zetten? Je zou ook nu eerst een harde schijf kunnen kopen en er later een snelle ssd bijkopen.

Het kan zo zijn dat ik je opmerking verkeerd heb begrepen, maar bij de 5850 zie ik toch PCI Express 2.0 x16 staan. :confused:

De UD3 heeft USB 3.0 en de UD3R heeft USB 2.0. ;)

EDIT: Die kaart die je hebt uitgekozen is zeer goed. Sapphire is een goed merk.

Jesper

Laatst bewerkt:
Hallo,
Dit is wat ik een beetje voor je heb uitgezocht: zie link http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje

Systeem is denk ik wel goed genoeg voor je eisen
wil je nog een extra videokaart erbij? kan in crossfire
zal de voedgin dat wel aan kunnen? deze voeding is erop berekent dus maak je geen problemen.

Verder is 6GB aan geheugen rium voldoende! daar krijg je niet senl last mee!
Quavideokaart hadden ze niet echt een betere liggen alleen dan moet je wel heel lang wachten op de levertijd

Harde schijf is een simpel samsung 7200Toeren per minuut(TPM)
wel is de HDD 1 terabyte denk dat je daar wel mee vooruit komt!

In je verhaal stond ook nog dat je graag een geluidskaart wou...
Ik heb geen verstand op dat gebied dus dat moet je aan een ander vragen hier op het forum

MVG JuanG:)

De sapphire 5850 staat nu weer op 10 dagen levertijd...:(

@JuanG
Dit is wat ik een beetje voor je heb uitgezocht: zie link http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje
Je moet eerst op "directe link" klikken bij het winkelwagentje en dan die link erin zetten, zo kan ik het niet zien
Ik weet niet wat je hebt samengesteld, maar mijn budget is een beetje veranderd in de loop van deze discussie :P(zie eerdere posts)​

@JesperC:
Die twee harde schijven heb ik compleet overheen gekeken het gehele draadje door. Zal volgende keer beter opletten. Ben je trouwens van plan de schijven in RAID te zetten? Je zou ook nu eerst een harde schijf kunnen kopen en er later een snelle ssd bijkopen
Ehm.., RAID heb ik niet over nagedacht en wist nog niet eens wat dat was:D Maar goed, ik denk dat ik dat wel ga doen. Die SSD's zijn wel een beetje prijzig

Ik ga denk ik voor het moederbord met USB 2.0, want die heeft wel PCI 2.0 x16 en de UD3 heeft niet v2.0 (volgens mij..)​

Je moet bij grafische kaarten niet kijken naar de specificaties. Deze doen er uiteraard wel toe, maar je kan niet twee videokaarten naast elkaar leggen en dan puur naar de specificaties kijken; het zijn de reviews die je moet bekijken, met de benchmarks. De HD 5850 heeft al sinds de release een ontzettend slechte levertijd, en volgens mij blijft dat nog wel even zo. Je kunt dus voor een HD 5770 gaan, en wanneer games in de toekomst wat zwaarder zijn geworden er een tweede bij plaatsen. Intel Core i7 860 heeft een geïntegreerde geheugencontroller van DDR3-1333, dus dat zal ik dan ook nemen.

Ik heb het moederbord veranderd naar een MSI P55-GD65. Met deze kun je twee HD 5770 in CrossFireX volledig benutten, en dit moederbord presteert beter. Ook heb ik je videokaart veranderd naar een HD 5770, en de voeding heb ik veranderd naar een goedkopere die ook nog eens beter presteert. Je geheugen heb ik ook veranderd, deze zijn namelijk sneller en goedkoper. Hoezo twee schijven van 320GB als je voor dezelfde prijs een schijf van 1TB kan hebben? Schijven in raid zetten heeft meer nadelen dan voordelen bij een PC; raid is voor servers, aangezien servers met grote bestanden werken. Normale computers werken vooral met kleine bestanden, en schijven in raid hebben geen prestatiewinst voor kleine bestanden. Ook heb je de F1 gekozen, dat is een verouderde generatie. De F3 schijven van Samsung zijn sneller ;). Hoezo laat je Azerty ook Windows voor je installeren? Dit kost vrij veel geld, en het is echt een fluitje van een cent om het zelf te installeren.

Hier is de samenstelling: http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B225309%5D=1&product%5B213070%5D=1&product%5B244750%5D=2&product%5B90497%5D=1&product%5B232912%5D=1&product%5B245679%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B42465%5D=1&product%5B226358%5D=1&product%5B242662%5D=1&product%5B235982%5D=1&product%5B43615%5D=1
Ik heb er al gelijk twee HD 5770 in gedaan, aangezien je dan op hetzelfde bedrag uitkomt als dat jij zat. Een betere PC voor een goedkopere prijs :D

Zozo Tythor Zeth, dat ziet er best wel vet uit:D En die twee videokaarten in crossfire die doen het wel best goed? (volgens de reviews die ik tot nu toe gezien heb wel:thumb:)

Bij die voeding heb ik het volgende gelezen op deze site:
Pluspunten:
+ Goedkoop
+ Modulair

Minpunten:
- Niet erg krachtig of speciaal
- Geen SLI/Crossfire ondersteuning voor grafische kaarten met meerdere 6-pin (of 8-pin) aansluitingen

Deze kaart heeft maar één aansluiting toch? Dus dan gaat het wel goed hoop ik

Ik hoop dat windows installeren een fluitje van een cent is.., maar dat ik kan op internet wel ergens iets vinden welke stappen enzovoorts je dan moet doorlopen hoop ik

Zelf had ik nog wat samengesteld voordat jij je post had geplaatst met een Asus radeon HD5850 kaart bij alternate: zie link.
Maar die van Tythor Zeth ziet er wel vetter uit:D

Houd er wel rekening mee dat de MSI P55-GD65 in crossfire per kaart 8 lanes gebruikt in plaats van 16 lanes. De prestaties zijn dus wat minder

Ai.., daar heb ik niet aan gedacht. Worden de prestaties dan heel veel minder?

Het moederbord heeft wel 2x 16 lanes, maar daar heb je dan niks aan want je moet 1x 32 lanes hebben ofzo? Is er in dat geval een niet al te duur moederbord dat wel 32 lanes heeft?

Houd er wel rekening mee dat de MSI P55-GD65 in crossfire per kaart 8 lanes gebruikt in plaats van 16 lanes. De prestaties zijn dus wat minder
Je hebt gelijk dat de lanes 8x worden bij CrossFireX, maar de prestatievermindering is niet merkbaar. Kijk maar eens naar deze review: http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_5870_PCI-Express_Scaling/25.html. Bedenk dan dat dit zo is bij een HD 5870, bij een HD 5770 zal het verschil tussen 16x en 8x nog kleiner zijn. Moederborden voor de Intel i7 8xx en i5 7xx hebben niet twee keer 16x met CrossFire, maar dat maakt ook (met de beste videokaarten die nu op de markt zijn) niet uit. In de toekomst zal het verschil wel groter zijn, maar dat zal nog wel even duren.

Het werkt dus zo bij de Intel i7 860: Als je 1 videokaart in je computer zet, heeft die PCI slot een speed van 16x. Zet je er een tweede bij, switchen ze beiden naar 8x. Goedkopere moederborden (die jij eerst had gekozen) hebben 16x en 4x bij twee videokaarten. Dan heb je zo'n 5% reductie in snelheid voor de tweede videokaart (voor de HD5870 dan).

Kijk maar eens naar deze review: http://www.techpowerup.com/reviews/A...caling/25.html. Bedenk dan dat dit zo is bij een HD 5870, bij een HD 5770 zal het verschil tussen 16x en 8x nog kleiner zijn

Dat klinkt in ieder geval bemoedigend, maar kan je wel zomaar zeggen dat het verschil bij de HD 5770 tussen 16x en 8x nog kleiner zal zijn?

EDIT:
@Tyther Zeth: Ik lees het volgende in een andere post die je gisteren ergens geplaatst hebt (link) het volgende:
Als je toch geen CrossFireX gaat nemen, zal ik voor een OCZ ModXStream Pro 600W gaan, want die is goedkoper dan die je nu hebt.
Haal ik nu gewoon alles uit zijn verband, omdat hij een andere pc heeft, of kan ik toch beter voor een andere voeding gaan, omdat ik wel crossfireX ga nemen?

Laatst bewerkt:
Het gaat om de bandbreedte waarmee je gpu met je moederboard verbonden is. De HD5870 draait op 4.8 GB/s terwijl de limiet voor 2.0 x16 8 GB/s is. Op x8 draait die dus op 4 GB/s max., en dit levert gemiddeld meer dan 95% van de prestaties.

Nou gaan we dit meenemen voor de verhouding van de HD5770 in x8:
Voor zover ik heb kunnen vinden is de bandbreedte van de HD5770 even hoog, tot mijn verbazing...

Anyway, ik kan garanderen dat je hier geen problemen van zult ondervinden!

Nou gaan we dit meenemen voor de verhouding van de HD5770 in x8:
Voor zover ik heb kunnen vinden is de bandbreedte van de HD5770 even hoog, tot mijn verbazing...
Hmmm, oke :)
Naja... zoals je al zegt zult hij geen prestatieverlies merken.

Dat klinkt in ieder geval bemoedigend, maar kan je wel zomaar zeggen dat het verschil bij de HD 5770 tussen 16x en 8x nog kleiner zal zijn?

EDIT:
@Tyther Zeth: Ik lees het volgende in een andere post die je gisteren ergens geplaatst hebt (link) het volgende:
Haal ik nu gewoon alles uit zijn verband, omdat hij een andere pc heeft, of kan ik toch beter voor een andere voeding gaan, omdat ik wel crossfireX ga nemen?
Hij wilde misschien twee HD 5850 in CrossFireX zetten. Je hebt dan vier 6-pins connectors nodig, wat de ModXStream 600W niet heeft. Jij wilt twee HD 5770 in CrossFireX zetten, en die hebben samen twee 6-pins connectors nodig. Dat heeft de voeding wel, dus hoef je geen andere voeding te nemen.

:D
Topreacties allemaal!

Ik ga dit systeem vanmiddag bestellen. (Tythor Zeth <--:thumb:)

Ik neem aan dat ze met de crossfire ook geen moeite hebben bij azerty en ze dat ook netjes doen met die twee videokaarten.
Over 2 weken ofzo (5 werkdagen levertijd + assemblage, kerst etc), heb ik het hopelijk binnen :D

Hallo,

De computer ziet er goed uit. :thumb:
Voeding is inderdaad ongeveer net zo goed voor een betere prijs.

Ik had alleen nog een paar vragen:

Als een spel geen crossfire ondersteund merk je dit dan veel in prestaties?
De rede waarom Patrick Ster twee harde schijven had uitgekozen was om er op een Windows te zetten en op de andere de overige dingen zoals spellen. Is dit niet sneller dan een schijf van 1TB?
Is team elite een goed merk voor geheugen?

Jesper.

Goeie vragen van JesperC (zie bovenstaande post). Ik wacht nog eventjes met bestellen...;)
Zijn er veel spellen die géén crossfire ondersteunen? Of zijn dat de oudere spellen die ik ook gewoon makkelijk met één videokaart aankan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan