kabel lcd screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeraffiti

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
hej,

ik zit met een probleempje.
De kabel die uit mijn lcd screen komt en die ik gewoon aan mijn invertor moet aansluiten om dus backlight te hebben is te kort.

Hoe kan ik deze verlengen en is die veel werk? Of kan ik op een makkelijke en goedkope manier een verlengkabeltje kopen of moet ik de kabel open laten maken en verlengen dmv solderen?

Jeroen

p.s. kan ook iemand zeggen hoe deze kabel heet?

ermmm daar kunen wij niets mee
ten 1e als je de naam van de kabel niet weet maak en foto en voeg deze bij
2e je kunt en monitorkabel NIET zomaar verlengen dus je kunt beter een langere kabel kopen

dus laat eerst efffe een foto zien anders weten we nix zover ik weet zijn de mogelijke kabels

VGA
DVI
HDMI

http://www.laptopparts101.com/screen-backlight-ccfl-lamp/

hier de eerste foto, de kabel die uit het scherm komt.

HEt ding is, ik heb mijn scherm vervangen met een op internet gekocht nieuw scherm en er stond dat het compatibel is. Maar op een of andere reden is de kabel niet lang genoeg zodat de invertor niet kan vastzetten in de daarvoor aangegeven ruimte.

ik heb ook geen fototoestel, daarom kan ik geen fotos trekken.

Jeroen

oh, t gaat hier om n laptop,
als je dan heel simpel een verlengsnoer pakt en die kabel daar op aansluit, want ik zou die kabel niet zelf uit elkaar halen ;)

-as1

oh, t gaat hier om n laptop,
als je dan heel simpel een verlengsnoer pakt en die kabel daar op aansluit, want ik zou die kabel niet zelf uit elkaar halen ;)

-as1

sorry, maar waar haal ik zo een verlengsnoer? van mijn oud scherm of kan ik dat beter in winkel kopen?

Jeroen

nee, zo bedoel ik het niet

ik neem aan dat je die invertor op een stopcontact mot insteke,, dus als je ene simpel verlengsnoer neemt en die stekker daarin steekt.... want voor dat kabeltje dat bij die lamp hoort is geen verlengsnoer

Ik denk dat ik begrijp wat je probleem is. Na even op google wat zoekwerk te hebben gedaan heb ik een aantal dingen gevonden.

Voor de aanschaf van een verlengkabel kun je hier terecht. (ik heb geen ervaring met deze webwinkel, maar hier zijn ze wel te verkrijgen)
http://www.pchub.com/uph/category/582-0-0-1-2/Laptop-Spare-Part.html
Je zou natuurlijk altijd zelf nog even verder kunnen zoeken naar een andere webwinkel.:p

Voor de rest is er ook de mogelijkheid tot het verlengen door middel van solderen.
Wat je hier voor moet doen is de draad door knippen (indien mogelijk op een afstand dat je tussen de stekker en het knip punt ongeveer 3 cm over hebt, en tussen het knip punt en het scherm nog ongeveer 3 cm over hebt. Waardoor je nog genoeg ruimte over hou om te solderen.) Vervolgens moet er ongeveer 2 mm van de draadhuls worden verwijderd aan de afgeknipte kanten. Waarna je een zo klein mogelijk stukje draad er tussenin kan solderen.

Hiervoor moet je echter wel met een soldeerbout om kunnen gaan. Om het vervolgens af te werken zou ik gebruik maken van krimpkousjes om de soldering af te werken. Hierbij moet natuurlijk wel om elke draad een apart krimpkousje ;)(om de rode een pparte, en om de witte of zwarte een aparte ;)) (als je niet in het bezit bent van krimpkousjes zou dit eventueel met een stukje tape gedaan kunnen worden)

Verder wil ik hier nog aan toe voegen, dat het verlengen van de CCFL kabel (CCFL is de benaming voor de lamp die word gebruikt bij de backlights van de meeste laptops) als gevolg kan hebben, dat de backlight minder fel is dan anders.
Wat ik hiermee wil zeggen, is dat de lengte wel degelijk invloed heeft op de backlight.

Persoonlijk zou ik wel voor de oplossing gaan van de verlengkabel, aangezien hierbij eigenlijk bijna niks verkeerd kan gaan!

PS: als ik jouw was zou ik dit ook nog even doorlezen!
http://www.techzine.nl/tutorials/347/3/alles-over-het-gebruik-van-ccfls-aansluiten.html

Ik hoop dat je hier verder mee kunt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan