pc valt uit, vermoedelijk te warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gonster

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Moederbord : Gigabyte GA-K8N-SLi
Chipset : nVidia nForce4
Processor : AMD Athlon 64 X2 3800+ @ 2000 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB (4 x 512 DDR-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 8800 GT
Harde Schijf : Maxtor (160 GB)
DVD-Rom Station : TSSTcorp DVD-ROM SH-D162C
DVD-Rom Station : _NEC DVD_RW ND-4571A
DVD-Rom Station : SLAJ A3KPQ7CL2N SCSI CdRom Device
Monitor Type : Philips Philips 220E - 21 inches
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Versie 9.0c (september 2009)

Hallo, zoals je ziet een al wat ouder systeem waarmee ik tot dusver uit de voeten kon. Kan alle games op high spelen, echter nu niet meer! bij het spelen van Call of duty modern warfare 2 word (denk ik) mn pc te warm waardoor hij zichzelf uitschakeld. (speelde oa Crisis op high de eerdere verzies van call of duty zonder problemen)

wat ik tot nu gedaan heb; - pc kast open laten staan (uiteraard schoon en stofvrij gemaakt), - fanspeed op 100% gezet, alle nieuwe drivers binnengehaald en geinstalleerd, echter zonder succes. Kan het zijn dat mijn videokaart de geest heeft gegeven? of zit het probleem wellicht elders? Need help please (in begrijpelijke taal)

En wat zijn je temps tijdens het gamen?

Check deze in je bios of middels het programma pc wizard. Liefst in het bios trouwens.

En wat zijn je temps tijdens het gamen?

Check deze in je bios of middels het programma pc wizard. Liefst in het bios trouwens.

Hardware Monitoring : ITE IT8712F
Voltage CPU : 1.31 V
DIMM : 2.59 V
+3.3V Voltage : 3.31 V
+5V Voltage : 2.80 V
+12V Voltage : 12.10 V
Chassis Ventilator : 3308 rpm
Processor Temperatuur : 27 °C
Moederbord Temperatuur : 25 °C
Power/Aux Temperatuur : 69 °C
:
Processor : Thermal Diode
AMD Athlon 64 X2 (Core 1) : 29 °C
AMD Athlon 64 X2 (Core 2) : 27 °C
:
NVIDIA GeForce 8800 GT :
GPU Diode : 72 °C
GPU Fan : 30.00%
:
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf Maxtor 6 V160E0 (Assembly) : 39 °C
Harde Schijf Maxtor 6 V160E0 (Airflow) : 39 °C

heb je hier iets aan (dit is tijdens surfen op t internet)

GPU is vrij hoog, maar hoe is het tijdens het gamen? Dat is wanneer die uitvalt. Dus game opstarten, poosje gamen, uit de game en de temps bekijken.

Overigens draait de gpu fan maar op 30%.

GPU is vrij hoog, maar hoe is het tijdens het gamen? Dat is wanneer die uitvalt. Dus game opstarten, poosje gamen, uit de game en de temps bekijken.

ga ik proberen zet de fan op 100%

DIMM : 2.61 V
+5V Voltage : 2.71 V
+12V Voltage : 12.03 V
Processor Temperatuur : 38 °C
Power/Aux Temperatuur : 70 °C
:
AMD Athlon 64 X2 (Core 1) : 39 °C
AMD Athlon 64 X2 (Core 2) : 36 °C
:
NVIDIA GeForce 8800 GT :
GPU Diode : 69 °C
GPU Fan : 100.00%
:
Harde Schijf Maxtor 6 V160E0 (Assembly) : 39 °C
Harde Schijf Maxtor 6 V160E0 (Airflow) : 39 °C

En dit is na hoe lang spelen?

Probeer weer eens gewoon te gamen en kijk of het probleem zich nog voor doet.

En dit is na hoe lang spelen?

Probeer weer eens gewoon te gamen en kijk of het probleem zich nog voor doet.

Ik had eerder de fan op 90% gezet; zelfde probleem kan me niet voorstellen dat 10% meer het probleem op lost...maar zal het proberen, alvast bedankt voor je hulp zover

Maar na hoe lang spelen kwamen deze temps nou tevoorschijn? Hoe zijn de temps als je na een uitval de pc weer opstart?

Heb je ook de fan van de videokaart zelf goed stofvrij gemaakt ? Ook met een zachte kwast het hardnekkige stof verwijderd ?

Maar na hoe lang spelen kwamen deze temps nou tevoorschijn? Hoe zijn de temps als je na een uitval de pc weer opstart?

crashte na ongeveer 20 minuten spelen, temp na gamen en herstart

DIMM : 2.59 V
+5V Voltage : 5.40 V
+12V Voltage : 12.10 V
Processor Temperatuur : 32 °C
Power/Aux Temperatuur : 70 °C
:
AMD Athlon 64 X2 (Core 1) : 32 °C
AMD Athlon 64 X2 (Core 2) : 32 °C
:
NVIDIA GeForce 8800 GT :
GPU Diode : 73 °C
GPU Fan : 30.00%
:
Harde Schijf Maxtor 6 V160E0 (Assembly) : 40 °C
Harde Schijf Maxtor 6 V160E0 (Airflow) : 40 °C

Overigens; tijdens herstart, herstarte hij nog een keer.
Mbt stof e.d. is verwijderd en clean. probleem blijft dus (gpu staat weer op 30% na herstart dat doet ie automatisch vermoed ik)

Zit de fan ook wel goed op de kaart zelf ?
Want zonder gamen is de temperatuur ook al vrij hoog.

Zit de fan ook wel goed op de kaart zelf ?
Want zonder gamen is de temperatuur ook al vrij hoog.

Fan zit in de kaart geintregeerd....ik vermoed dat mijn videokaart gewoon niet goed meer is, echter zou het zonde zijn een nieuwe kaart te kopen als dat niet het geval zou zijn

Dat begin ik nu ook te denken ja..

Voor dat ik een nieuwe kaart scoor wil ik dat wel zeker weten...... zonde als ik er een nieuwe in gooi en het dat niet blijkt te zijn, of denk je kijkend naar mijn overzicht dat dat wel degelijk het geval kan zijn? (ook jij bedankt voor je snelle response)

Sorry voor de late reactie ditmaal :p
Ik denk dat het iets met de fan moet zijn. Heb je het probleem alleen bij COD of ook bij andere games nu?

Misschien kun je het programma RivaTuner eens proberen.

Misschien kun je de kaart in een andere pc proberen? En daar dan een zware game op spelen en zien of hij inderdaad te warm word.

Misschien kun je de kaart in een andere pc proberen? En daar dan een zware game op spelen en zien of hij inderdaad te warm word.

Het kwaad is al geschied; heb er een Ati (r4670) in gestopt, Is ok wat zwaarder, sneller dan mijn huidige (duurde effe en wat zweet hier en daar) alles loopt weer, ik ga vanavond ernstig gamen om te kijken of ik hiermee het probleem heb opgelost, zo ja dan laat ik dat hier weten, en zo nee tja dan moeten we het elders zoeken!:cool: overigens: na een 10 minuten call of duty modern warfare 2; was mijn ati 29 graden, das wel aanzienlijk koeler dan de 71 graden van mijn nvidia kaart. maar goed let you know

Laatst bewerkt:
gOED HEB NET BIJNA 2 UUR ZITTEN GAMEN ZONDER PROBLEMEN oops caps ik hoop dat het dus echt mijn videokaart was, mocht het later toch nog zo zijn horen jullie het, bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan